امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9989 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

لیگ جهانی والیبال؛

تیم ملی والیبال ایران مغلوب لهستان شد/ ملی پوشان بازهم در ست سوم متفاوت بودند

خبرایران:تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ سه بر یک مغلوب لهستان شد تا همچنان بدون امتیاز در این رقابت ها باقی بماند.
تیم ملی والیبال ایران مغلوب لهستان شد/ ملی پوشان بازهم در ست سوم متفاوت بودند

به گزارش خبر ایران، هفته چهارم لیگ جهانی والیبال از امروز جمعه آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در این هفته و در سومین دیدار خود در لیگ جهانی به مصاف لهستان رفت.

این مسابقه در سالن هفت هزار و ۱۰۰ نفری اسپورتوا شهر چنستوهوا لهستان برگزار شد و ملی پوشان کشورمان سه بر یک مغلوب لهستان شدند. تیم ایران در ست های اول و دوم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب میزبان شد اما در ست سوم ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید.

ملی پوشان کشورمان در ست چهارم ۲۷ بر ۲۵مغلوب لهستان قهرمان جهان شدند تا در مجموع از سه دیدار خود در لیگ جهانی والیبال امتیازی کسب نکنند.

اسلوبودان کواچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، سامان فائزی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد ظریف و محمد موسوی برابر لهستان استفاده کرد.

آنتیگا نیز از کارول کلوس (کاپیتان)، بارتُش کورک، فابیان دیژیزگا، میخائیل کوبیاک، پاوِل زاتُرسکی، ماتئوش میکا و ماتئوش بیئِنیئِک در آغاز این مسابقه استفاده کرد.

نخستین امتیاز ست نخست این مسابقه به لهستان رسید. در ادامه کواچ برای یک مورد درخواست ویدیو چک کرد که بعد بررسی رای داور دوباره تایید شد. وقت استراحت فنی اول نیز با امتیاز ۸ بر ۴ به لهستان رسید. در این ست تاثیر جو سالن در بازی تیم ایران مشهود بود و این روند تا میانه ست نیز ادامه داشت. مشهود بود و این روند تا میانه ست نیز ادامه داشت. وقت استراحت دوم نیز با امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به لهستان رسید. در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ محمد حسن صنوبر به میدان آمد که نخستین مسابقه ملی این بازیکن در تیم ملی بزرگسالان و لیگ جهانی بود. در امتیاز ۲۲ بر ۱۷ به دلیل افزایش اختلاف امتیاز دو تیم کواچ درخواست استراحت کرد. مهدی مهدوی و شهرام محمودی دو تعویضه کواچ در امتیاز ۲۲ بر ۱۸ بود. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان به پایان رسید.

در ست نخست تیم ایران ۱۲ امتیاز از اسپک گرفت، یک امتیاز از سرویس و ۷ امتیاز از اشتباهات بازیکنان لهستان، اما بازیکنان ایران از دفاع نتوانستند در این مسابقه امتیازی کسب کنند.

در ست دوم فرهاد قائمی شروع کننده مسابقه بود که سرویش به خارج از زمین رفت. وقت استراحت اول این ست به امتیاز ۸ بر ۶ به لهستان رسید. در ادامه تیم ایران تلاش زیادی کرد که مسابقه به تساوی کشیده شود اما همچنان دو امتیاز اختلاف وجود داشت. در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ کواچ درخواست ویدیو چک کرد که رای دوباره به سود لهستان اعلام شد اما سرمربی تیم ملی والیبال ایران به دلیل نشان ندادن از مونیتور سالن به ناظر فدراسیون جهانی اعتراض کرد. وقت استراحت دوم این دیدار نیز با امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود لهستان شد.

در ادامه این ست شهرام محمودی، مهدی مهدوی و عبدالرضا علیزاده نیز به میدان آمدند و کواچ در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ وقت استراحت درخواست کرد. در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ سرویس فرهاد قائمی امتیاز آورد و لهستان درخواست بررسی فیلم کرد و رای داور تایید شد. امتیاز بعدی ایران درخواست ویدیو چک کرد که امتیاز به ایران داده شد و مسابقه ۲۳ بر ۲۲ شد اما در نهایت ست دوم نیز با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود لهستان پایان یافت تا تیم ایران دو بر صفر از قهرمان جهان عقب بماند.

در ست دوم تیم ایران ۱۱ امتیاز از اسپک، دو امتیاز از دفاع و سرویس و ۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم لهستان به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم نخستین امتیاز را از لهستان گرفت. شهرام محمودی، محمد جواد معنوی نژاد و محمد حسن صنوبر از اول این ست به میدان آمدند. تیم ایران باز هم ست سوم متفاوت ظاهر شد و این برتری تا وقت استراحت اول نیز تداوم یافت ایران اولین وقت استراحت این مسابقه را ۸ بر ۵ به سود خود کرد.

در امتیاز ۱۲ بر ۸ داور به سود لهستان رای داد و کواچ درخواست ویدیو چک کرد که رای داور تایید شد. وقت استراحت دوم این مسابقه نیز با امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به ایران رسید تا اختلاف دو تیم چهار امتیاز شود. بازی خوب ایران تا پایان ست سوم ادامه یافت و به رغم اینکه بازیکنان ایران در چند امتیاز اشتباه داشتند اما در نهایت ملی پوشان ۲۵ بر ۲۱ این ست را به سود خود پایان دادند تا دو بر یک شوند.

در ست چهارم نخستین امتیاز به لهستان رسید. عادل غلامی نیز در این ست به میدان آمد. کسب چند امتیاز متوالی از سوی لهستان کواچ را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد. وقت استراحت اول نیز ۸ بر ۳ به سود لهستان شد. در نهایت این ست ۲۷ بر ۲۵ به سود لهستان به پایان رسید تا تیم ایران سه بر یک مغلوب میزبان خود شده باشد.

گوران گرادینسکی از صربستان و یورای مکری از اسلواکی به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند. همچنین هویدا ماندی از مصر به عنوان نماینده و ناظر فدراسیون جهانی والیبال در این مسابقه بود.

در ابتدای این مسابقه امیر غفور خون دماغ شد. در برخی از زمان های وقت استراحت فنی دو تفنگ دار به میدان می آمدند و با شلیگ هدایا بین تماشاگران آنان را به تشویق بیشتر وادار می کردند. این هدایا تی شرت بود.

سالن این مسابقه گنجایش هفت هزار و ۱۰۰ نفر داشت اما تکمیل نشد و کمتر از هفت هزار نفر به سالن آمدند. البته بلیت های آن تمام فروخته شده بود.

بعد از ست دوم تیم ها برای ۱۰ دقیقه استراحت به رختکن رفتند. مسئولین اجرایی این مسابقات نیز در این مدت از چند نفر از دست اندکاران تقدیر کردند.

دومین مسابقه تیم ملی والیبال ایران برابر لهستان فردا شنبه در همین سالن برگزار خواهد شد.

ملی پوشان ایران سومین حضور خود در لیگ جهانی را تجربه می کنند که در سال ۲۰۱۳ جایگاه نهم به دست آوردند و در سال ۲۰۱۴ مقام چهارمی لیگ جهانی را به خود اختصاص دادند.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب