امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 996 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد؛

موافقت آموزش وپرورش درکاهش تصدی گیری وواگذاری کارها به شهرداری ها

خبرایران: رییس شورای اسلامی شهر تهران از توافق ضمنی با وزیر آموزش و پرورش و شهرداری تهران برای کاهش تصدی گری دولت در بخش آموزش و واگذاری کارها به شهرداری ها، شوراهای شهر و بخش های مدنی خبر داد.
موافقت آموزش وپرورش درکاهش تصدی گیری وواگذاری کارها به شهرداری ها

به گزارش خبرایران،احمد مسجد جامعی با اشاره به انتقال تصدی کتابخانه های عمومی تهران به شهرداری در دوران وزارت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوران مسوولیت در وزارت ارشاد، تصدی گری کتابخانه ها را به شهرداری منتقل کردم چون معتقد بودم ارشاد باید نقش نظارتی و سیاستگزاری داشته باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به بازگشت تصدی گری کتابخانه های عمومی به دولت در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ابراز تاسف کرد و گفت: نگاه دولت یازدهم کاهش تصدی گری دولت در همه بخش ها از جمله فرهنگ و آموزش است.

وی به تداخل وظایف دستگاه های مسوول در پایتخت اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات نیازمند تغییرات ساختاری و ایجاد مدیریت یکپارچه محلی بر اساس برنامه چهارم و پنجم سند چشم انداز توسعه هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ،سپردن امور به مردم را برای دولت تدبیر و امید یک اصل دانست و گفت: آموزش و پرورش تهران به صورت آزمایشی بخشی از تصدی گری خود در حوزه هایی مثل ساخت و تجهیز مدارس را به شهرداری های مناطق واگذار کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران به مشکلات مدارس استیجاری و کمبود فضاهای آموزشی در برخی مناطق آموزش و پرورش نیز اشاره کرد.

وی گفت: در شرایطی که مسوولان آموزش و پرورش باید به فکر ساخت و تجهیز مدارس باشند از کار اصلی یعنی تربیت نسل جدید غافل می مانند.

نماینده ولی فقیه در شورای آموزش و پرورش تهران هم در این نشست، جلب مشارکت مردم در آموزش و پرورش را مهمترین زمینه تشکیل شورای های آموزش و پرورش عنوان کرد.

حجت الاسلام محسن دعاگو گفت: در برخی کشورها، مدیریت و تجهیز مدارس به طور کامل در اختیار شهرداری ها قرار داده شده است.

وی ادامه داد: اینکه ادارات کل نوسازی و تجهیز مدارس عهده دار ساخت و تجهیز مدارس شده اند و این موضوع تامین اعتبارات را با مشکل مواجه کرده و نگاه مسوولان آموزش و پرورش را به جای توجه به مسائل آموزشی و پرورشی به مسائل مالی سوق شده است.

 

وی خواستار تقویت نقش شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و خیرین در ساخت و تجهیز مدارس برای جبران کسری بودجه آموزش و پرورش بویژه در حوزه عمرانی شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران هم، نقش آموزش و پرورش را در ریل گذاری تمامی بخش های نظام کلیدی دانست و گفت: استاندار تهران هم خواستار کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به مردم در همه حوزه ها بویژه آموزش و پرورش است.

سید شهاب الدین چاووشی با اشاره به مشکلات زیرساختی مجتمع های مسکن مهر از وزارت راه مسکن و شهرسازی، شهرداری ها و شوراهای شهر و روستای استان خواست در جهت حل این مشکلات به آموزش و پرورش کمک کنند.

ˈاسفندیار چهار بند ˈمدیر کل آموزش و پرورش تهران نیز در این نشست از کسری بودجه آموزش و پرورش و وجود 561 مدرسه دارای مشکل مالکیت در استان تهران خبر داد .

وی گفت: برای جبران کسری بودجه نیازمند کمک دیگر دستگاه ها از جمله شهرداری، شورای شهر و خیرین هستند.

یکصد و چهل و چهارمین نشست شورای آموزش پرورش شهر تهران با تاکید بر تقویت همکاری ها بین آموزش و پرورش، شهرداری و شورای شهر بعدازظهر امروز یکشنبه در محل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در این نشست مواد تفاهم نامه ای برای تقویت همکاری ها بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران بررسی و تصویب آن به نشست بعدی این شورا موکول شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب