امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9952 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کاظمی خبر داد؛

بیش از 500 شعر و داستان به دبیرخانه ادبی یادواره ملی «طلوع خرداد» رسیده است

خبرایران:دبیر اجرایی بخش داستان، شعر و کتاب سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» گفت: تاکنون بیش از 500 اثر در قالب شعر و داستان به این دبیرخانه ارسال شده که نشان از اهتمام و توجه شاعران و نویسندگان به موضوع ملی و مذهبی این یادواره دارد.
بیش از 500 شعر و داستان به دبیرخانه ادبی یادواره ملی «طلوع خرداد» رسیده است

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، جعفر کاظمی صبح یکشنبه 10 خرداد 94 در جمع اعضای ستاد اجرایی بخش ادبی یادواره ملی «طلوع خرداد» در فرمانداری شهرستان قرچک افزود: مراسم شعر و داستان خوانی اصلی این یادواره ملی، روز 24 خرداد در کانون ملائک شهرستان قرچک برگزار می شود که در این مراسم، شخصیت های برجسته ادبی کشور نیز حضور دارند.

وی با اشاره به استقبال خوب شاعران و نویسندگان از این یادواره بیان کرد: تا کنون بیش از 500 اثر در قالب شعر و داستان به این دبیرخانه ارسال شده و این امر، نشان از اهتمام و توجه ویژه شاعران و نویسندگان به موضوع ملی و مذهبی یادواره «طلوع خرداد» دارد.

دبیر اجرایی بخش داستان، شعر و کتاب سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» افزود: مهلت ارسال آثار تا 15 خرداد از طریق سایت یادواره تمدید شده و مرحله مقدماتی انتخاب آثار به زودی انجام می شود تا آثار انتخابی در اختیار هیئت داوران قرار  بگیرد.

 

برگزاری کارگاه ادبی با حضور دکتر سنگری

وی تأکید کرد: در حاشیه مراسم شعر و داستان خوانی اصلی این یادواره ملی در روز 24 خرداد، یک کارگاه ادبی با محوریت تدریس دکتر محمدرضا سنگری که دبیر علمی این بخش نیز هست، برگزار خواهد شد.
کاظمی افزود: از دیگر برنامه هایی که در خصوص سومین یادواره ملی فرهنگی هنری «طلوع خرداد» در سطح شهرستان برگزار می شود، اجرای تئاتر خیابانی روی پل 15 خرداد باقرآباد(مقتل شهدای قیام 15 خرداد 42) و نیز در مقبره شهدای گمنام است که زمان اجرای آنها اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۵ تا ۲۵ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر و کتاب در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس در شهرستان پیشوا و بخش تئاتر و موسیقی در شهرستان ورامین برگزار می شود و دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی نیز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب