امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9921 تاریخ انتشار: شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اسماعیلی خبرداد؛

نمایشگاه هنرهای تجسمی یادواره ملی «طلوع خرداد» 17 خرداد در پاکدشت افتتاح می شود

خبرایران: معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر کل سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» گفت: نمایشگاه بخش هنرهای تجسمی یادواره ملی «طلوع خرداد» روز یکشنبه 17 خرداد در فرهنگسرای شهدای پاکدشت افتتاح می شود.
نمایشگاه هنرهای تجسمی یادواره ملی «طلوع خرداد» 17 خرداد در پاکدشت افتتاح می شود

به گزارش خبرایران به نقل از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، محمدحسین اسماعیلی که صبح شنبه نهم خرداد ۹۴ در نشست بررسی عملکرد تیمهای اجرایی سومین یادواره «طلوع خرداد» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت سخن می گفت، افزود: افتتاح این نمایشگاه که ساعت 10 صبح خواهد بود، افتتاح رسمی کلیه بخشهای هنری سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» محسوب می شود که با مراسم ویژه ای نیز توأم خواهد بود.

در این نشست که حمیدرضا آرمان مهر دبیر اجرایی، حسین تاجیک مشاور اجرایی، امیرحسین طاهری دبیر اجرایی بخش فیلم و عکس به همراه علیرضا مهدی زاده رئیس کمیته اطلاع رسانی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» حضور داشتند، آخرین وضعیت موجود و اقدامات بخش هنرهای تجسمی در پاکدشت بررسی شد.

حمید محسن وند دبیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی نیز در این نشست با ارائه گزارش مبسوطی، روند برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و داوری های این بخش را تشریح کرد و به بیان مسائل و اقدامات انجام شده و پیش رو پرداخت.

اسماعیلی دبیر کل سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده. از دبیرخانه اجرایی بخش هنرهای تجسمی یادواره به خاطر پیگیری زیاد، نظم فراوان و دقت در اعلام وصول آثار ارسالی هنرمندان به صورت ویژه تقدیر کرد.

در پایان این نشست نیز حاضران از محل برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و همایش افتتاحیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در فرهنگسرای شهدای پاکدشت بازدید کردند.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۵ تا ۲۵ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر و کتاب در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس در شهرستان پیشوا و بخش تئاتر و موسیقی در شهرستان ورامین برگزار می شود و دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی نیز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند با شماره‌های ۰۲۱۳۶۲۵۶۰۲۸-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۳۵-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۴۱-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۸۸-۰۲۱۳۶۲۵۲۰۲۲ دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» واقع در شهرستان ورامین تماس بگیرند یا به پایگاه اطلاع رسانی یادواره به نشانی www.tolooekhordad.ir مراجعه کنند.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب