امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9918 تاریخ انتشار: شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر»منتشر شد

خبرایران: فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» با رویکرد توجه ویژه به اجرای عمومی و برجسته‌سازی نقش جشنواره‌های تئاتر استانی منتشر شد.
فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر»منتشر شد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، فراخوان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» با رویکرد توجه ویژه به اجرای عمومی، برجسته‌سازی نقش جشنواره‌های تئاتر استانی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تئاتر کشور (حرفه‌ای و دانشگاهی) و ... منتشر شد.
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حوزه نمایش‌های فضای باز میزبان این نمایش‌ها در ۲ بخش مسابقه تئاتر خیابانی و میهمان خواهد بود و در حوزه نمایش‌های صحنه‌ای نیز سه بخش نسل نو، تولیدات تازه و مرور تئاتر ایران (شامل ۲ بخش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی و تولیدات اجرا شده در تالارهای نمایشی سراسر کشور) را برگزار خواهد کرد.
محورهای مورد تأکید جشنواره
محورهای مورد تأکید سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر به شرح زیر است:
- انسجام و وفاق ملی در مسیر همدلی و همزبانی
- ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
- بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه­‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی ـ اسلامی
- توجه به تئاتر ایرانی در جهت توسعه فرهنگی
- نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی
- اندیشه‌ورزی و ارتقای ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف تئاتر
- اهمیت دادن به روابط بینا‌فرهنگی و بهره‌گیری از زمینه‌های بومی
- توجه به مفاهیم و ارزش‌های والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی
- نفی خشونت، کشتار، تروریسم و جنگ‌طلبی و کوشش برای صلح جهانی
بخش‌های جشنواره
نسل نو
این بخش فرصتی را برای معرفی آثار برتر دانشجویان و تازه دانش ‌آموختگان و هنرمندان جوان عرصه تئاتر فراهم می‌کند. گزینش نمایش‌ها در این بخش از بین نمایش‌هایی با شرایط زیر انجام می‌گیرد:
الف. اجراهای معرفی شده از جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی سال ۱۳۹۴ (معرفی حداکثر ۸ اثر).
ب. اجراهای معرفی شده از جشنواره‌های تئاتر معتبر درون‌دانشگاهی سال ۱۳۹۴، مشروط بر آنکه دستِ‌کم چهار دوره پیاپی از برگزاری آنها گذشته باشد.( معرفی حداکثر ۴ اثر)
ج. پایان‌نامه‌های اجرایی کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته نمایش (مشروط بر آنکه در بازه زمانی آغاز مهرماه ۱۳۹۳ تا آغاز مهرماه ۱۳۹۴ ارزیابی و دفاع شده باشند).
د. اجراهای عمومی آثار جوانان در تالارهای نمایش کشور(از دی‌ماه ۱۳۹۳ تا آغاز مهرماه ۱۳۹۴)
- آثاری که در فاصله زمانی دی‌ماه ۱۳۹۳ تا پایان خردادماه ۱۳۹۴ اجرا شده و یا از سوی جشنواره‌های دانشگاهی مذکور معرفی می‌شوند تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۴ فرصت ارائه نسخه تصویری به دبیرخانه را خواهند داشت.
- پایان‌نامه‌های اجرایی نیز که از آغاز مهرماه ۱۳۹۳ تا پایان خردادماه دفاع و ارزیابی می‌شوند شامل شرایط ارائه آثار در این مرحله خواهند بود.

- آثاری که در فاصله زمانی آغاز تیرماه تا پایان شهریورماه سال جاری اجرا می‌شوند (اعم از اجرای عمومی، معرفی جشنواره‌های دانشگاهی و پایان‌نامه‌های تحصیلی) تا ۹ مهرماه فرصت ارسال نسخه تصویری را به دبیرخانه جشنواره خواهند داشت.
- نمایش‌های برگزیده این بخش در آذرماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد که مجموع آثار پذیرفته شده نهایی در این بخش حداکثر ۸ نمایش خواهد بود.
- گروه‌های راه‌یافته به جشنواره در این بخش بنا بر اطلاعات کسب شده از ویژگی‌های اجرایی نمایش و مشاوره گروه ارزیابی و انتخاب، بر اساس ضوابط اعطای کمک مالی جشنواره، (حداقل 4 میلیون تومان و حداکثر تا سقف 8 میلیون تومان) کمک‌هزینه دریافت خواهند کرد.
- آثار راه یافته از این بخش به جشنواره در هیچ کدام از بخش‌های رقابتی شرکت نخواهند کرد و در عوض علاوه بر معرفی آثار در جشنواره و افزون بر کمک هزینه‌های یاد شده از مشوق‌های مالی حمایت از نسل نو برخوردار خواهند بود.
مرور تئاتر ایران
این بخش با هدف انتخاب و ارائه بهترین آثار تولید شده تئاتر ایران در سراسر کشور، پس از سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می‌شود. مرور تئاتر ایران شامل دو بخش عمده خواهد بود:
تولیدات اجرا شده در تالارهای نمایشی کشور
- نمایش‌های متقاضی حضور در این بخش باید در محدوده زمانی آغاز دی ۱۳۹۳ تا پایان آبان ۱۳۹۴ در یکی از تالارهای نمایش (در تهران، حداقل ۱۵ اجرا و در شهرستان‌ها، حداقل ۷ اجرا) به صحنه رفته باشند. ارائه اسناد معتبر در تأیید نکات ذکر شده ضروری است.
- آثار متقاضی این بخش نباید پیش‌تر در هیچ جشنواره استانی و منطقه‌ای شرکت کرده باشند.
- انتخاب آثار تنها از طریق دیدن نسخه با کیفیت تصویری (فیلم) انجام می‌گیرد.
گروه‌های متقاضی باید بر اساس برنامه زمان‌بندی زیر، فرم تقاضای شرکت در جشنواره و اثر پیشنهادی خود را به دبیرخانه ارائه کنند:
الف - گروه‌هایی که نمایش آنها در فاصله زمانی اول دی ۱۳۹۳ تا پایان خرداد ۱۳۹۴ به اجرا در آمده است تا ۱۵ تیر فرصت دارند فیلم اثر خود را به دبیرخانه ارائه کنند.
ب – گروه‌هایی که نمایش آنها در فاصله زمانی اول تیر ۱۳۹۴ تا آخر آبان‌ سال جاری اجرا می‌شود باید تا پانزده روز پس از پایان اجرای عمومی فیلم نمایش و تأییدیه معتبر اجرای خود را به دبیرخانه ارائه دهند.
ج - بدیهی است که ارائه به موقع آثار به دبیرخانه به سرعت و دقت انتخاب آثار و رعایت زمانبندی بررسی و اعلام نتایج یاری خواهد کرد.
د- مهلت ارائه آثار بر اساس زمان‌بندی یاد شده از سوی دبیرخانه جشنواره به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد و تمدید نخواهد شد.
و- 35 نمایش از این بخش به مرحله نهایی جشنواره راه خواهند یافت.
برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی
- از آنجایی که بر اساس شیوه‌نامه برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی شرط حضور در این جشنواره‌ها حداقل ۷ نوبت اجرای عمومی پیش از برگزاری جشنواره‌هاست، نمایش‌های برگزیده در این بخش جزء تولیدات پیشین تئاتر ایران محسوب می‌شود.

- پس از برگزاری جشنواره‌های استانی تا حداکثر دو اثر منتخب از سوی گروه داوران این جشنواره‌ها، از طریق هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی، به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» معرفی خواهند شد.

- بررسی نهایی جهت حضور در جشنواره از طریق نسخه تصویری آثار توسط گروه انتخاب بخش مرور تئاتر ایران صورت گرفته و آثار منتخب به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

- از میان نمایش‌های ارائه شده به دبیرخانه در این بخش ۱۰ اثر برای حضور در مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» برگزیده خواهد شد و تعدادی دیگر برای حضور در بخش فجر استانی جشنواره معرفی خواهند شد.

- گروه‌های معرفی شده در این بخش باید نسخه تصویری نمایش خود را پس از معرفی از سوی هماهنگی تئاتر استان‌ها به دبیرخانه ارائه کنند.

- ضروری است که حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر جشنواره استانی، نسخه تصویری نمایش‌های منتخب به دبیرخانه ارسال شود.

- آثار نهایی بخش مرور تولیدات تئاتر ایران برای شرکت در جشنواره تا پایان آذرماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد که مجموع آثار این بخش برای حضور در جشنواره حداکثر ۴۵ نمایش خواهد بود.

- گروه‌های راه یافته به جشنواره در این بخش (اعم از تولیدات اجرا شده و برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی) بنا بر اطلاعات کسب شده از ویژگی­‌های اجرایی نمایش، مشاوره گروه ارزیابی و انتخاب، بر اساس ضوابط اعطای کمک مالی جشنواره، (حداقل 5 میلیون تومان و حداکثر تا سقف 10 میلیون تومان) کمک هزینه دریافت خواهند کرد.
تولیدات تازه‌ تئاتر ایران
سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در جهت اهمیت دادن به مفهوم گروه و فرایند نظام‌مند تولید تئاتر در ایران، در این بخش درخواست گروه‌های نمایشی را، به عنوان هویت حقوقی و کارگردان نمایش را به عنوان نماینده معرفی شده آن گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره خواهد پذیرفت و در تمامی مراحل از پذیرش درخواست شرکت، ارزیابی متن و نمایش تا حضور در بخش نهایی جشنواره هویت گروه نمایشی را برای شناسایی اثر مد نظر قرار خواهد داد. لذا گروه‌های متقاضی باید به شرایط زیر برای شرکت در این بخش توجه کنند:
- سرپرست گروه متقاضی باید با تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره با ارائه اطلاعات لازم مندرج در فرم مربوطه ضمن معرفی سوابق و فعالیت‌های تئاتری گروه، متن پیشنهادی و کارگردان نمایش را به دبیرخانه جشنواره معرفی کند.
- هر گروه نمایشی می‌تواند تنها یک نمایشنامه برای حضور در جشنواره پیشنهاد دهد.
- جشنواره در این بخش، تنها پذیرای متون ایرانی است و متون پیشنهادی نباید پیش از این در هیچ جشنواره دیگری حضور یافته یا به اجرای عمومی درآمده باشند. در فرایند بررسی آثار، گروه ارزیابی و انتخاب در این بخش علاوه بر ارزیابی متن نمایشنامه، به توانایی و سوابق هنری و اجرایی گروه نمایشی و کارگردان نمایش نیز توجه خواهند کرد.
- درج کامل اطلاعات خواسته شده در فرم مربوطه (اعم از سوابق فعالیت‌های هنری، معرفی اجراها و بروشور آثار پیشین و همچنین ایده‌های اجرایی متن پیشنهادی) در انتخاب متون مؤثر خواهد بود. گروه‌های راه یافته به جشنواره در این بخش بنابر اطلاعات کسب شده از ویژگی‌های اجرایی نمایش و مشاوره گروه ارزیابی و انتخاب بر اساس ضوابط اعطای کمک مالی جشنواره، (حداقل 8 میلیون تومان و حداکثر تا سقف 18 میلیون تومان) کمک هزینه دریافت خواهند کرد.
زمان‌بندی

- مهلت دریافت نمایشنامه‌ها؛ ۲۴ تیرماه
- نتیجه بررسی نمایشنامه‌‌ها تا ۱۵ شهریورماه
- ارزیابی نهایی آثار در نیمه اول آذرماه
- اعلام اسامی نمایش‌‌های برگزیده برای حضور در جشنواره تا پایان آذرماه که در این بخش حداکثر۱۰ نمایش پذیرفته خواهد شد.
تئاتر ملل
بخش تئاتر ملل با هدف ایجاد فرصتی برای معرفی آثار دیگر ملل جهان و زمینه‌سازی برای تعاملات میان فرهنگی برگزار می‌شود. در این بخش آثاری از گروه‌های نمایشی غیرایرانی شرکت خواهند داشت تا علاوه بر تعاملات فرهنگی ذکر شده، مخاطبان و هنرمندان تئاتر ایران با خصلت‌ها و ویژگی‌های هنری تئاتر توسعه‌یافته و یا در حال توسعه ملت‌های دیگر آشنا شوند.
بخش‌های رقابتی
به منظور شکل‌گیری رقابت هنری شایسته و پویا، دبیرخانه جشنواره از میان همه نمایش‌های پذیرفته شده در بخش‌های مرور تئاتر ایران و تازه‌های تولید، آثاری را بنا به تقاضای کارگردانان آثار و نظر گروه‌های انتخاب برای حضور در دو بخش مسابقه تئاتر بین‌الملل و مسابقه تئاتر ایران انتخاب می‌کند.
کارگردانان آثار ایرانی معرفی شده به بخش نهایی جشنواره و متقاضی حضور در هر یک از این دو بخش باید در فرم تقاضای حضور در جشنواره، درخواست خود را برای حضور در مسابقه مورد نظر اعلام کنند. بدیهی است که هر یک از آثار فقط می‌تواند در فضای رقابتی یک مسابقه شرکت کند.
الف - مسابقه تئاتر بین‌الملل
دبیرخانه جشنواره در کنار گروه‌های نمایشی غیر ایرانی، از میان گروه‌های پذیرفته شده، به جز گروه‌های بخش نسل نو، آثاری را بر‌اساس شرایط پیش گفته برای حضور در بخش مسابقه بین‌الملل انتخاب خواهد کرد.
ب- مسابقه تئاتر ایران
این مسابقه صرفاً متعلق به گروه‌های نمایشی پذیرفته شده ایرانی است که در بخش‌های مرور و تازه‌های تولید تئاتر ایران جشنواره نمایش خود را اجرا می‌کنند و انتخاب این آثار نیز منوط به تقاضای کارگردان نمایش و نظر ستاد برگزاری جشنواره است.
ج- تئاتر خیابانی
این بخش با هدف ایجاد شرایطی برای انعکاس مناسب تلاش و نوآوری هنرمندان این حوزه که با رویکردی خلاق در طرح و اجرا به دنبال ترویج نمایش‌هایی با مضامین مختلف و قابلیت اجرا در مکان‌های عمومی هستند، در دو قسمت برگزار می‌شود.
د- میهمان
این بخش شامل آثار برگزیده هیئت داوران «دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان» است که از سوی دبیر جشنواره مذکور به دبیرخانه تئاتر فجر معرفی می‌شوند.
شرایط حضور در بخش میهمان
- چنانچه نمایشی در دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور داشته باشد، اما در فهرست آثار منتخب این جشنواره برای حضور در جشنواره «تئاتر فجر» نباشد، نمی‌تواند متقاضی حضور در بخش میهمان به عنوان برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد.

- دبیرخانه جشنواره در بخش برگزیدگان سایر جشنواره‌ها صرفاً پذیرای تقاضاهایی خواهد بود که جشنواره مربوط از پانزدهم بهمن ۱۳۹۳ تا پیش از اول آذر ۱۳۹۴ برگزار شده باشد. مجموع آثار پذیرفته شده این بخش حداکثر ۱۰ نمایش خواهد بود.
ه- مسابقه تئاتر خیابانی
این بخش اختصاص به آثاری دارد که بر پایه محورهای مورد تأکید در این فراخوان و متناسب با نام‌گذاری سال ۱۳۹۴ (دولت و ملت، همدلی و همزبانی) تولید شوند.
شرایط حضور در این بخش
- طرح و ایده‌های ارسالی می‌بایست مبسوط بوده و بر اساس قواعد و اصول مبتنی بر شیوه‌های تئاتر خیابانی نگاشته شده باشند.
- دبیرخانه جشنواره صرفاً پذیرای آثاری خواهد بود که تاکنون هیچ اجرایی (جشنواره‌ای و عمومی) نداشته‌اند.
- به دلیل شرایط خاص برنامه‌ریزی اجرای نمایش‌های خیابانی، دبیرخانه جشنواره هیچ تعهدی نسبت به هماهنگی حضور بازیگران مشترک در اجراهای متفاوت (صحنه‌ای و خیابانی) نخواهد داشت. این امر، برای آثار برگزیده دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان مستثناست.
- مجموع آثار پذیرفته شده این بخش حداکثر ۱۵ نمایش خواهد بود.
- مهلت دریافت طرح و ایده تا ۲۱ تیرماه ۱۳۹۴ خواهد بود.
- نتیجه بررسی طرح و ایده‌های ارسالی تا ۵ مردادماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد.
- انتخاب آثاری که طرح آنها پذیرفته شده است با هماهنگی گروه‌ها و دبیرخانه جشنواره از نیمه دوم آبان‌ماه ۱۳۹۴ آغاز خواهد شد.
- اسامی نمایش‌های برگزیده تا ۷ آذرماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد.
- گروه‌های راه‌یافته به جشنواره در بخش تئاتر خیابانی (میهمان و مسابقه) بنابر اطلاعات کسب شده از ویژگی‌های اجرایی نمایش و مشاوره گروه ارزیابی و انتخاب بر اساس ضوابط اعطای کمک مالی جشنواره، (حداقل 3 میلیون تومان و حداکثر تا سقف 5 میلیون تومان) کمک هزینه دریافت خواهند کرد.
و- مسابقه نمایشنامه‌نویسی
این بخش با هدف تولید نمایشنامه‌های ایرانی برگرفته از مضامین و بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی کشور برگزار می‌شود. پرداختن به میراث گرانبهای تاریخی، فرهنگی و ادبی ایران (افسانه‌ها- اشعار- داستان‌ها- حماسه- رسوم و سنن بومی- محلی) و همچنین محورهای موضوعی مورد تأکید و مذکوردر فراخوان این جشنواره در اولویت خواهد بود.
شرایط:
- در این بخش صرفاً نمایشنامه‌های ایرانی که تا به حال در هیچ مسابقه نمایشنامه‌نویسی حائز رتبه نشده و به چاپ نرسیده باشند مورد پذیرش قرار می‌گیرند.
- هر نمایشنامه‌نویسی می‌تواند با حداکثر سه اثر متقاضی حضور در این مسابقه باشد.
- مهلت دریافت نمایشنامه‌ها تا تاریخ ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۴ خواهد بود.
- پس از بررسی نخستین گروه داوری این بخش 10 نمایشنامه نامزد دریافت جایزه در این بخش ۱۵ مهرماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد.
- این 10 اثر بر اساس برنامه ارائه شده توسط دبیرخانه در آبان‌ماه ۱۳۹۴ توسط نویسنده، نمایشنامه‌خوانی خواهد شد و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
- برگزیدگان نهایی مسابقه، بر اساس نظر گروه داوران حداکثر تا سقف 6 میلیون ریال به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.
- آثاری که از سوی هیئت داوران برای چاپ مناسب تشخیص داده شوند، پس از طی مراحل لازم از سوی انتشارات نمایش به چاپ خواهند رسید.

ز- مسابقه و نمایشگاه عکس
تداوم برگزاری مسابقه و نمایشگاه عکس در سال‌های گذشته منجر به ارتقای جایگاه عکس و عکاسان تئاتر در حوزه تبلیغ و معرفی تئاتر و ظهور عکاسان جوان و حرفه‌ای به‌ ویژه در شهرستان‌ها شده است. در این دوره نیز مسابقه و نمایشگاه عکس با هدف بهبود و ارتقای فضای پیش گفته برگزار می‌شود.
شرایط:
- دبیرخانه جشنواره صرفاً پذیرای عکس نمایش‌هایی خواهد بود که اجرای آنها (عمومی و جشنواره‌ای) در محدوده زمانی اول آذر ۱۳۹۳ تا اول آذر ۱۳۹۴ انجام شده باشد.
- دبیرخانه جشنواره پذیرای عکس‌های تمرین نمایش‌ها نخواهد بود.
- مهلت دریافت آثار تا تاریخ هفتم آذر ۱۳۹۴ خواهد بود.
- سقف آثار مورد پذیرش از هر متقاضی پنج اثر خواهد بود.
- آثار برگزیده علاوه بر ارائه در نمایشگاه در کتاب ویژه مسابقه عکس به چاپ خواهد رسید.
- فراخوان اختصاصی این بخش از طریق سایت جشنواره به نشانی www.fitf.ir قابل دسترس خواهد بود.
ط- مسابقه و نمایشگاه پوستر
همچون مسابقه و نمایشگاه عکس، تداوم برگزاری مسابقه پوستر جایگاه طراحی پوستر را برای هنرمندان گرافیست و گروه‌های نمایشی گوناگون در اقصی نقاط کشور ارتقاء داده است. در این جشنواره نیز به منظور تعالی این امر و شناخت بهتر و بیشتر تأثیر متقابل هنر نمایش و هنرهای تجسمی در نقطه اشتراک طراحی پوستر نمایش‌ها و رویدادهای نمایشی و نمایشگاهی برگزار خواهد شد.
شرایط:
- محدوده زمانی مد نظر برای آثار متقاضی مربوط به نمایش‌ها و رویدادهایی است که در فاصله دهم آذرماه ۱۳۹۳ تا اول آذر ۱۳۹۴ اجرا یا برگزار شده باشند.
- درج مکان و زمان اجرای نمایش یا برگزاری رویداد به عنوان جزیی از طراحی پوستر الزامی است.
- مهلت دریافت آثار تا تاریخ چهارم آذر۱۳۹۴ خواهد بود.
- سقف آثار مورد پذیرش از هر متقاضی 10 اثر خواهد بود.
- آثار برگزیده علاوه بر ارائه در نمایشگاه، در کتاب ویژه مسابقه پوستر به چاپ خواهد رسید.
- فراخوان اختصاصی این بخش از طریق سایت جشنواره به نشانی www.fitf.ir قابل دسترسی خواهد بود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بشتر در مورد دیگر شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در جشنواره می‌توانند به روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی و یا دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» به نشانی خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، شماره ۱۸، طبقه سوم، دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» اول تا 12 بهمن سال جاری به دبیری سعید اسدی برگزار خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب