امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 991 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا با وزیر خارجه ایران؛

ظریف :افزایش بی ثباتی در خاورمیانه/ منطقه نیازمندمدل بومی مردمسالاری است

خبرایران: وزیر خارجه کشورمان در دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا امروز ( یکشنبه ) با اشاره به روند روبه افزایش بی ثباتی در خاورمیانه گفت که این منطقه نیازمند مدل های بومی مردمسالاری است.
ظریف :افزایش بی ثباتی در خاورمیانه/ منطقه نیازمندمدل بومی مردمسالاری است

به گزارش خبرایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه، سناتور « پیر فردیناندو کازینی » که در راس یک هیات پارلمانی ایتالیا به ایران سفر کرده است، امروز با محمد جواد ظریف دیدار و در باره روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مدل بومی مردمسالاری در منطقه افزود:جمهوری اسلامی ایران یک نمونه موفق مردمسالاری است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت هایی با گرایشات مختلف سرکار آمده اند.

ظریف اضافه کرد: این امر نشان دهنده توانایی جمهوری اسلامی ایران است که در منطقه نیز منعکس شده و ایران می تواند نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.در چند سال گذشته برنامه ریزی هایی برای حذف نقش ایران انجام شد که دیدگاه غلطی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود افراط گرایی و تروریسم در سوریه تصریح کرد: افراط گرایی همه را مورد تهدید قرار می دهد و کسی نمی تواند ادعا کند که این امر فقط مشکل منطقه است.

وی اقدامات و برخوردهای افراطی در منطقه به نتیجه نخواهد رسید، تاکید کرد، اگر همکاری نباشد افراط گرایی به سایر کشورهای منطقه نیز سرایت خواهد کرد و شاهد غلبه افراطیون در این کشورها خواهیم بود .

ظریف مواضع ایتالیا در مخالفت با اقدام نظامی علیه سوریه را حکیمانه خواند و افزود: اگر این اقدام اتفاق افتاده بود ،آتشی در منطقه شعله ور می شد که غیر قابل مهار بود .

وی با اشاره به جدیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای تاکید کردو گفت: ملت ایران طرفدار تعامل است اما با توجه به بدبینی ملت ایران به حسن نیت غرب ، باید تلاش شود تا اعتماد ملت ایران حاصل شود.

ظریف در این دیدار تماس های پارلمانی و دیدارهای بین مقامات دو کشور ایران و ایتالیا را سازنده خواند و بر توسعه مناسبات فی مابین با توجه به تمایل طرف ایتالیایی تاکید کرد.

پیر فردیناندو کازینی نیز در این دیدار با اشاره به نقش پارلمانهای دو کشور گسترش و توسعه مناسبات، ابراز امیدواری کرد که روابط دوکشور در همه ابعاد گسترش یابد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا با اشاره به تحولات خاورمیانه تاکید کرد: کشور بزرگ و پرنفوذی مانند ایران می تواند نقش مهمی در سطح منطقه ایفا کند.

وی همچنین لزوم همکاری ایران و ایتالیا در خصوص مسائل مختلف منطقه ای را خاطر نشان کرد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب