امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9899 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون پژوهش و فناوری وزير نفت خبر داد؛

حمايت ويژه وزارت نفت از ساخت واحد نمک‌زدای نفت خام توسط پژوهشگاه صنعت نفت

خبرایران : ساخت واحد نمک زدای نفت خام توسط پژوهشگاه صنعت نفت به دليل مرتبط بودن به ازدياد برداشت، مورد حمايت وزارت نفت است.
حمايت ويژه وزارت نفت از ساخت واحد نمک‌زدای نفت خام توسط پژوهشگاه صنعت نفت

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، محمد رضا مقدم، معاون پژوهش و فناوري وزير نفت در مراسم رونمايي پايلوت نمك زدا كه روز سه شنبه 29 ارديبهشت ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با اشاره به اينكه پژوهشگاه اين موفقيت را با تكيه بر منابع داخلي خود كسب كرده است، گفت: اين موفقيت پژوهشي مصداق بارز كارآفريني به شمار مي‌آيد كه اميدوارم اين مركز با رويه كارآفريني اين موفقيت را محكم و استوار ادامه دهد.

معاون پژوهش و فناوري وزير نفت با قدرداني از فعالان ودست‌اندركاران اين پروژه راهبردي بر ضرورت تسريع در انجام گام‌هاي آتي پروژه تاكيد كرد و گفت: بايد قدرت طراحي از سطح فعلي فراتر برود، تا جايي كه در دانش بنيادي اين فناوري بتوان به عنوان پيشتاز و مدعي حرف اول را زد.

وي داخلي سازي واحد هاي نمك زدايي را از موضوعات مورد حمايت وزير نفت دانست و گفت: پژوهشگاه با طراحي و ساخت پايلوت نمك زدا نشان داد عزم و اراده جدي براي تحقق اين امر دارد و تفاهم نامه اين مركز با جهاد دانشگاهي بايد تبديل به قرارداد شود.

مقدم با تشريح چالش هاي پيش رو در صنعتي سازي واحد هاي نمك زدا گفت: به دليل وسعت دامنه كاري اين فناوري و زمان بر بودن فرآيند احداث اين واحد ها، بايد توانمندي كافي براي طراحي متناسب با هر مخزن كسب شود.

معاون پژوهش و فناوري وزير نفت، مرتبط بودن واحد هاي نمك زدا به مخازن و موضوع ازدياد برداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به عزم جدي وزارت نفت در تحقق داخلي سازي اين موضوع،‌ بايد به نقطه اي برسيم كه طراحي اين واحد‌ها كاملا منطبق با شرايط مخازن كشور باشد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب