امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9885 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

احتمال لغو میزبانی روسیه و قطر در جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲

خبرایران: مطابق اسناد موجود در رابطه با غیرعادی بودن مراتب کسب امتیاز میزبانی دو جام جهانی پیش رو، سنای آمریکا طرح لغو امتیاز میزبانی دو جام جهانی یادشده فوتبال را بررسی می‌کند.
احتمال لغو میزبانی روسیه و قطر در جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲
به گزارش خبرایران، رسوایی مربوط به فساد مالی در فیفا، منجر به آن شده که درباره میزبان بودن روسیه در بازی‌های جام جهانی سال 2018 میلادی تردیدهایی بوجود آید.

یکی از مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده که از مسئولان بررسی پرونده فساد مالی و اجرایی مدیران فیفا است در این ارتباط گفت: طرح لغو میزبانی روسیه و قطر برای جام‌های جهانی 2018 و 2022 به زودی در سنا بررسی می‌شود و این به دلیل آن است که مدیران فیفا در گردش مالی سامانه‌های ملی ایالات متحده اختلال ایجاد کرده‌اند.

کرل کابانوف، رئیس کمیته ملی مبارزه با فساد روسیه می‌گوید: از نظر تئوری، اگر آن‌ها به این نتیجه برسند که روسیه میزبانی این بازی‌ها را از راهی غیرقانونی بدست آورده، لغو مسابقات قهرمانی ممکن است اما فکر می‌کنم که این تصمیم توسط گروه بزرگی از افراد گرفته شده و همه آنها نمی‌توانند رشوه گرفته باشند.

ایالات متحده آمریکا و سوئیس هردو بطور جداگانه مشغول تحقیق درباره فساد مالی فیفا هستند، امری که چندان خشنودی روسیه را به همراه نداشته است.

مسکو، واشنگتن را متهم کرده است که با این وسیله به دنبال افزایش اقتدار خود است و بصورت غیرقانونی از اهرمی قانونی استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون ورزش قطر هم گفته که ما از راه درست، امتیاز میزبانی جام بیست و دوم را به دست آورده‌ایم.

گفتنی است که از یک سال پیش، به طور قطعی و اثبات شده مشخص شد که قطری‌ها برای به دست آوردن امتیاز میزبانی جام 2022 اقدام به ارتشاء (رشوه دادن) با مبلغ 50 میلیون دلار کرده‌اند.

قطر برای طرح‌های ساخت و ساز مرتبط با جام جهانی،‌ یک و نیم میلیون کارگر و 10 هزار مهندس را در حال حاضر به کار گرفته است. در روسیه هم 600 هزار کارگر مشغول به کار هستند.

جالب توجه است که روسیه هم به منظور دریافت امتیاز میزبانی جام جهانی 2018 راه معمول را طی نکرد و خود ولادیمیر پوتین شخصا وارد مراحل کسب امتیاز یاد شده را کسب کرد

بن علی در حساب شخصی‌اش در توئیتر از اتفاقات فیفا با عنوان "سونامی فوتبال جهان" نام برده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب