امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9845 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برگزاری اولین دوره تابستانه «هنر و خلاقیت» توسط موسسه تبیان

خبرایران: اولین دوره مهارتی «هنر و خلاقیت» تابستان امسال توسط موسسه تبیان و با همکاری مدارس و مراکز آموزشی شهر تهران برگزار خواهد شد.
برگزاری اولین دوره تابستانه «هنر و خلاقیت» توسط موسسه تبیان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی موسسه تبیان، موسی سلطانی؛ مدیر شبکه کودک تبیان با بیان اینکه کشور نیازمند تربیت نسلی فعال و کارآمد در حوزه تولید است افزود متاسفانه بسیاری از مواد آموزشی و شیوه های ارائه مطلب در مدارس کشور به صورت غیرکاربردی بوده و نهایتا در بهترین حالت تبدیل به دانشی می شود که خروجی محور نیست و در سطح آکادمی و تئوری باقی می ماند. وی با اشاره به سیستم های آموزشی نوین در سطح جهان و گرایش به سوی مطالب کاربردی و مهارتی ، تغییر نگرش در حوزه آموزش کودکان و نوجوانان را امری بدیهی و لازم دانست.

سلطانی افزود:  با بررسی تحقیقات به عمل آمده از سطح مدارس ،عامل وجود چالشها و آسیب های جدی در این حوزه را عدم سوق به سوی حرفه و مهارت اموزی دانست و تربیت فرزندان مصرف گرا را مهمترین ضعف ساختار بر شمرد.

مدیر شبکه کودک تبیان با بیان این مطلب که موسسه تبیان با هدف ارائه راهکار لازم برای مدارس و با توجه به تجارب عملی این طرح، توسط استاد علیرضا تبریزی به عنوان تامین کننده محتوای طرح ، اقدام به طراحی و پیاده سازی فرایند آموزشی مناسب و تولید محصولات مورد نیاز ازجمله سایت ، نرم افزار ، کتاب و سایر موارد نموده است.

وی افزود جهت افزایش بهره وری طرح ، سه گروه فرزندان ، والدین و مربیان در این طرح تحت آموزش مهارت های لازم قرار خواهند گرفت و در پایان هر دوره گواهی نامه مربوطه به فراگیران اعطا خواهد شد.

 طرح  «هنر و خلاقیت» برای رده سنی 6 تا 12 سال به تفکیک مقطع تحصیلی تدوین شده و به صورت یک فرایند مستمر برای 7 سال متوالی دانش آموزان از مقطع پیش دبستان تا ششم دبستان بر اساس برنامه مجزا و هدفمند اجرا خواهد شد.

وی افزود ، 4 مهارت پایه ای بر اساس استانداردهای بین المللی همچون نقاشی و رنگ آمیزی ، برش و حجم سازی، تاکردن و اریگامی و زیبانویسی خط تحریری به فراگیران آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ،این طرح پاسخگوی مناسبی برای والدین و مربیانی است که کما بیش دغدغه برنامه ریزی اوقات فراغت بچه ها را دارند افزود ، شاخص های ارزیابی رشد مهارت و خلاقیت کودکان و نوجوانان نیز ارائه خواهد شد.

در ادامه از کلیه مراکز آموزشی ، مدارس ، سراهای محلات شهر تهران و مراکز فرهنگی علاقه مند به برگزاری دوره های هنر و خلاقیت دعوت شد که حداکثر تا 15 خرداد ماه درخواست خود را از طریق سایت www.honaremadreseh.ir  ثبت و تفاهم نامه لازم را دریافت نمایند .

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب