امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9834 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نمایندگان و اعضای شورای شهر تاکید کردند؛

مرکز ارتباطات شهرداری تهران با تدبیر و فکر نو اداره می شود/بقای هر سازمانی در گرو تعامل و ارتباط سازنده با شهروندان است

خبرایران: شهرداری تهران به عنوان نهادی فرهنگی – اجتماعی روزانه با میلیون ها مخاطب در ارتباط است از این رو نقش و جایگاه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بیش از پیش آشکار می شود، لذا این مرکز به مثابه رسانه ای تاثیر گذار باید تعامل سازنده با محیط های درون سازمانی و برون سازمانی داشته باشد
مرکز ارتباطات شهرداری تهران با تدبیر و فکر نو اداره می شود/بقای هر سازمانی در گرو تعامل و ارتباط سازنده با شهروندان است

به گزارش خبرایران،پیچیده شدن ارتباطات در دنیای امروز و تبادل اطلاعات صحیح بین مخاطبان نیازمند اتخاذ تدابیر مدیریتی درست برای انتقال اطلاعات به شهروندان است.دراین میان شهرداری تهران به عنوان نهادی فرهنگی – اجتماعی روزانه با میلیون ها مخاطب در ارتباط است از این رو نقش و جایگاه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بیش از پیش آشکار می شود، لذا این مرکز به مثابه رسانه ای تاثیر گذار باید تعامل سازنده با محیط های درون سازمانی و برون سازمانی داشته باشد. از این رو لازم است این مرکز بین دریافت دیدگاه ها و نظرات شهروندان درحوزه های مختلف مدیریت شهری وانعکاس آن، زمینه را برای سیاستگذاران و دست اندرکاران امر نیز فراهم کنند تا ضمن ارزیابی عملکرد و اقدامات خود در قالب بازخورد نقاط قوت و ضعف، در صدد پاسخگویی به خواسته ها و نیازهای شهروندان برآیند. به همین دلیل در خصوص ارزیابی عملکرد مرکز ارتباطات شهرداری تهران در تعامل با شهروندان  و اینکه آیا این مجموعه به درستی شایسته دریافت بیش از 11 عنوان تقدیرنامه هایی در روز ارتباطات و روابط عمومی از ارگان ها و بخش های مختلف بوده است با تنی چند از نمایندگان و اعضای شورای شهر به گفت وگو نشستیم:


خجسته: مرکز ارتباطات پویایی و نشاط را جایگزین رکود کرده است


امیر خجسته، رییس کمیسیون امور شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تقدیر مجموعه های مختلف از مرکز ارتباطلات شهرداری تهران گفت: این امر عملکرد مثبت و رضایت بخش این مجموعه را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این مجموعه ارتباط با شهروندان و سازمان ها و دستگاه های مختلف به خوبی درک می شود، افزود: مجموعه ارتباطات موفق منجر به پیشرفت شهرداری تهران در بخش های مختلف خواهد شد.
به گفته این نماینده مجلس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با فکر و ایده نو و خلاقانه اداره می شود که منجر به پیشرفت شهرداری تهران در بخش های مختلف شده است
خجسته اطلاع رسانی مناسب را از اقدامات خوب این مجموعه دانست و افزود: مرکز ارتباطات با برنامه ریزی دقیق و مناسب و ایجاد امید در شهروندان می تواند اتفاقات و آینده خوبی را در تهران رقم بزند.
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی توسعه پایدار در گرو اطلاع رسانی به موقع، تبیین دقیق برنامه ها و ارتباط با بدنه دانشگاهی ومدیران سایر مجموعه ها است که خوشبختانه این مهم به خوبی از سوی مرکز ارتباطلات شهرداری تهران دنبال می شود.
وی برنامه ریزی، پیگیری و برقراری ارتباط خوب با شهروندان را سه عامل موثر در موفقیت مراکز ارتباطات دانست و گفت: پویایی و جذابیت مهمترین رمز موفقیت مرکز ارتباطات شهرداری تهران برای کسب نمره قبولی است.
به گفته رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی هر زمان مراکز ارتباطات و  اطلاع رسانی سازمان ها و دستگاه های مختلف خوش درخشید رونق و پیشرفت، پویایی و نشاط ،  توسعه پایدار جایگزین رکود وفرسودگی در آن سازمان شده است.
قدردانی نیروهای نخبه و دانشگاهی از مرکز ارتباطلات شهرداری تهران تعامل سازنده  این مجموعه را نشان می دهد
ابراهیم نکو، عضو مجمع نمایندگان استان تهران نیزدراین گفت وگو  با اشاره  به اینکه روابط عمومی رابط بین سازمان ها، ارگان ها و مجموعه های مختلف با شهروندان است، خاطر نشان کرد: این  ارتباط دوسویه می تواند منجر به بهبود وضعیت و روند رو به پیشرفت در هر مجموعه ای شود.
وی ادامه داد: در عین حال عدم کارآیی این بخش منجر به ضعف و در نتیجه هرچه بدتر شدن شرایط شده و جایگاه سازمان ها و دستگاه  مربوطه را تنزل دهد.
عضو فراکسیون مدیریت شهری افزود: مرکز ارتباطات شهرداری تهران برخلاف بسیاری از مجموعه های دیگر عملکرد خوبی را ارائه کرده و موفقیت های خوبی را به دست آورده است.
وی به بهبود وضعیت روابط عمومی شهرداری تهران نسبت به گذشته افزود: علت اینکه امروز ذهنیت مثبتی از  شهرداری و مجموعه های آن در اذهان شهروندان وجود دارد مرهون تلاش دست اندرکاران مرکز ارتباطلات و روابط عمومی شهرداری است.
نکو با تاکید بر اینکه باید به روابط عمومی ها به عنوان یک فن و تخصص نگاه کنیم، بیان داشت: در این صورت روابط عمومی نقش سازنده وپیش برنده خواهد داشت.
وی با اشاره به ضرورت مجهز شدن مرکز ارتباطات و روابط عمومی ها به علوم روز بیان داشت: روابط عمومی باید به مثابه یک نهاد یاد گیرنده باشد تا بتواند روز به روز نقاط قوت خود را افزایش دهد.
عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها می توانند روح امید را در جامعه ایجاد کنند، افزود: قدردانی مجموعه های مختلف به ویژه مجموعه دانشگاهی  و نیروهای نخبه از مرکز ارتباطات و روابط عمومی شهرداری تهران نشان دهنده تعامل مثبت و سازنده این مرکز با مراکز علمی و دانشگاهی است.
وی ادامه داد: قدردانی و تقدیر مجموعه های مختلف از مرکز ارتباطلات شهرداری تهران حاکم بودن نگرش نو در این مجموعه است که با استقبال مواجه شده است.


شاکی: تعامل با میلیون ها مخاطب تدبیر ویژه ای را می طلبد


مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران نیز درادامه این گفتگو  با اشاره به بی نظیر بودن تنوع مخاطبان شهرداری تهران گفت: 12  میلیون مخاطب در روز و 8 میلیون مخاطب در شب شهرداری تهران،گویای تنوع ودر عین حال نیازهای متفاوت شهروندان از شهرداری تهران است.
وی ادامه داد: این امر اهمیت و وظیفه سنگین مرکز ارتباطات شهرداری تهران را نشان می دهد که باید تمامی این نیازها را تحت پوشش قرار داده و تا حد متعارف پاسخگوی آنها در بخش اطلاع رسانی باشد.
این عضو جانباز شورای اسلامی شهر تهران گردش مالی شهرداری تهران را برابر چندین وزارتخانه دانست و افزود: حجم فعالیت های شهرداری تهران نیاز به مجموعه ای ارتباطی پویا و فعال را نشان می دهد، که خوشبختانه در حال حاضر نیز این مجموعه عملکرد موفقی دارد.
وی با اشاره به رضایت نسبی شهروندان از شهرداری تهران افزود: باوجود سایت ها و نشریات متنوع منتشر شده از سوی شهرداری تهران ، باز هم احساس می شود که این تعداد از سایت ها و مجموعه ها، پاسخگوی حجم فعالیت ها و نیازهای مخاطبان نیست.
به گفته وی مرکز ارتباطات باید بتواند علاوه بر عرصه اطلاع رسانی در سایر زمینه ها از جمله ممانعت از برج سازی، تخریب فضای سبز و نوسازی بافت های فرسوده نیز ورود جدی تری داشته باشد.
هر سازمان و نهادی نتواند ارتباط دوسویه و سازنده با مردم داشته باشد محکوم به شکست و زوال است
 پرویز سروری، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی ها و مرکز ارتباطات در سازمان ها و دستگاه های مختلف گفت: پیچیدگی های به وجود آمده درروابط  اجتماعی  منجر به افزایش اهمیت انتقال اطلاعات نسبت به گذشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه سیستم و مرکز ارتباطی در هر سازمانی باید سرعت تحولات در روابط اجتماعی را با سرعت انتقال اخبار و اطلاعات در سازمان و مجموعه مربوطه تنظیم کند، افزود: اگر به هر دلیلی مجموعه ای نتواند این اقدام را به درستی انجام دهد محکوم به زوال، سقوط و شکست است.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران ارتباط سازنده هر سازمان و دستگاهی با مخاطبان و شهروندان منجر به افزایش بهره وری آن مجموعه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مراکز ارتباطی و روابط عمومی در سازمان های اقتصادی می توانند زمینه سودآوری، جذب سرمایه  وظرفیت اقتصادی سیستم را فراهم کنند، افزود: سازمان و ارگان های فرهنگی  و اجتماعی نیز باید کارکردهای مربوط به خود را به درستی به جامعه منتقل کنند.
سروری تاکید کرد:سازمانی نمره قبولی کسب خواهد کرد که در نحوء تعامل با مردم سرعت تحولات درون و بیرون سازمان را تطبیق داده و صداقت و تعامل خوبی با شهروندان داشته باشد.  

گفتنی است شهرداری تهران از بین دستگاه های مختلف امسال 11 جایزه و تقدیر نامه به دلیل ارتباط سازنده و مثبت با مجموعه های مختلف  در هفته ارتباطات و روابط عمومی دریافت کرد و همچنین موفق به کسب عنوان ستاره مراکز ارتباطی شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب