امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9819 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسماعیلی اعلام کرد؛

نسل جوان با یادواره «طلوع خرداد» از ابزار هنر برای شناخت انقلاب و آرمانهایش بهره می برد

خبرایران : معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیرکل سومین یادواره ملی «طلوع خرداد» گفت: نسل جوان که دوران پیروزی انقلاب را ندیده و درک نکرده اند، با چنین یادواره هایی و با استفاده از ابزار هنر، به شناخت انقلاب و آرمانهایش می پردازد.
نسل جوان با یادواره «طلوع خرداد» از ابزار هنر برای شناخت انقلاب و آرمانهایش بهره می برد

به گزارش خبرایران از کمیته اطلاع رسانی یادواره ملی «طلوع خرداد»، نشست هماهنگی و هم اندیشی اعضای کمیته اجرایی بخش شعر، داستان و کتاب سومین یادواره ملی «طلوع خرداد» ظهر یکشنبه سوم خرداد ۹۴ در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک که دبیرخانه این بخش یادواره است، برگزار شد و حاضران به بیان نقطه نظرات در خصوص نحوه برگزاری بهتر سومین یادواره ملی فرهنگی ، هنری در بخش شعر و داستان پرداختند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیرکل یادواره، در این نشست اظهار کرد: در این یادواره، شرکت برای عموم در تمامی گروه های سنی آزاد است و  هر شاعری چه حرفه ای و چه آماتور می تواند اثر خود را ارسال کند.

محمدحسین اسماعیلی افزود: شرکت کنندگان باید علاوه بر در نظر گرفتن سطح تکنیکی آثار شامل زبان، ساختار، محتوا و رعایت موارد فنی در سرودن شعر از قبیل وزن شعری، ردیف و قافیه و سایر مواردی که بتوان نام شعر بر اثر ارائه شده گذاشت را رعایت کند. 

وی بیان کرد: این یادواره، تنها جشنواره فرهنگی و هنری است که در رشته های مختلف هنری به مسائل انقلابی و ارزشی در کشور می پردازد چراکه با توجه به سهمیم بودن شهرهای قم و شیراز و... در قیام 15 خرداد، تقریبا هیچ جشنواره فرهنگی و هنری در این شهرها برگزار نمی شود.

اسماعیلی افزود: برای برگزاری باشکوه این یادواره نیازمند یاری و کمک کلیه ارگانهای فرهنگی و هنری و اجرایی شهرستانهای ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک هستیم و امیدواریم با آثار هنری و فرهنگی ارائه شده در این یادواره، در انتقال اهداف قیام 15 خرداد و آرمانهای امام راحل موفق باشیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان کرد: نگاه به این یادواره باید ملی باشد و درمورد کمیت و کیفیت کار شود تا آثار فراوانی به این کمیته ارسال گردد؛ همچنین در داوری آثار ادبی، تلفیقی از داوران بومی و ملی استقاده می شود تا مشکلی ایجاد نگردد.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۵ تا ۲۵ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت؛ بخش داستان، شعر، کتاب و پایان نامه در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس در شهرستان پیشوا و بخش تئاتر و موسیقی در شهرستان ورامین برگزار می شود.

ثبت‌ نام تمام آثار در بخش‌های مختلف، به ‌همراه یک قطعه عکس ۴*۳ و کارنامه فرهنگی هنری صاحب اثر از طریق سایت www.tolooekhordad.ir انجام می‌شود که گزینش و انتخاب آثار تا 15 خردادماه ۹۴ خواهد بود و اعلام آثار راه یافته به یادواره، از ۱6 خردادماه است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانند با شماره‌های ۰۲۱۳۶۲۵۶۰۲۸-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۳۵-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۴۱-۰۲۱۳۶۲۵۶۰۸۸-۰۲۱۳۶۲۵۲۰۲۲ دبیرخانه مرکزی یادواره ملی «طلوع خرداد» واقع در شهرستان ورامین تماس بگیرند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب