امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 979 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پس از درخشش در بیست و دومین جشنواره تئاتر سوره ماه؛

نمایش «آش سرخ پشت پا» در حوزه هنری به روی صحنه می رود

خبرایران: نمایش «آش سرخ پشت پا» به كارگردانی و نویسندگی خسرو امیری پس از درخشش و كسب جوایزی در بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه به زودی در حوزه هنری به روی صحنه می رود.
نمایش «آش سرخ پشت پا» در حوزه هنری به روی صحنه می رود
به گزارش خبرایران به نقل از  حوزه هنری، نمایش "آش سرخ پشت پا" به كارگردانی و نویسندگی خسرو امیری و با بازی كووش شاهونه به زودی و طی ماه های دی و بهمن در حوزه هنری به روی صحنه می رود. این نمایش در بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه جایزه نخست نویسندگی و جایزه سوم بازیگری مرد را از آن خود كرد. همچنین نمایش آش سرخ پشت پا به سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته است.
این نمایش به شخصیتی به نام "امیر آرتیست" می پردازد كه به اتهام قتل دوستش محكوم به اعدام است. او كه به زبانی خاص، متعلق به لوطی‌های زمان قدیم مسلط است، زندگی‌اش سوژه‌ی یك گروه فیلمساز می‌شود. در هنگام ضبط داستان زندگی‌اش او اعتراف می‌كند كه مرتكب قتلی نشده اما واقعیت این است كه حكم اعدام او صادر شده است.
خسرو امیری؛ نویسنده و كارگردان "آش سرخ پشت پا"؛ درباره‌ی نمایش خود گفت: متن این نمایش، اثری مبتنی بر یك كار پژوهشی چهار ساله است كه با محتوای اخلاقی و انسانی به یك نوع تیپ زبانی می‌پردازد. داستان نمایش از نظر من داستانی عامه‌پسند است كه با همه‌ی مخاطبینش ارتباط برقرار می‌كند و می‌دانم تماشاگران از اجرای ما استقبال خواهند كرد.
وی با توجه به دریافت جوایز اثرش در جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه، اظهار داشت: من متن اثرم را نه برای جشنواره، كه برای مردم و تماشاگرانم نوشته‌ام. معتقدم نوشتن نمایش‌نامه فقط صرف حضور در جشنواره‌ها كار درستی نیست چرا كه در آن صورت تنها سلایق مدیران جشنواره‌ها ملاك خواهد بود و نه مردم. اگر قرار باشد فقط برای خوشایند جشنواره‌ها متن‌ها نوشته شوند به هیچ كجا نمی‌رسیم.
این نویسنده افزود: این مردم‌ هستند كه داور اصلی آثار نمایشی هستند. تعهد اصلی هر نویسنده‌ای در وهله‌ی اول، تعهد به اخلاق و اعتقاد به اصول انسانی است. اگر قرار باشد فقط برای خوشایند یك جریان خاص شروع به متن نویسی كنیم، كارمان با مزدوری هیچ فرقی نخواهد داشت.
گفتنی است تنها بازیگر این نمایش كه توانسته جایزه‌ی سوم بازیگری را از بیست و دومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ی ماه دریافت كند، كوروش شاهونه است و طراحی لباس و صحنه را نیز شكوفه قنبری برعهده داشته است.
یادآور می‌شود نمایش "آش سرخ پشت پا" به نویسندگی و كارگردانی خسرو امیری از فردا یكشنبه، 15 دی‌ماه؛ ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ به صحنه می‌رود.
همچنین در پوستر نمایش "آش سرخ پشت پا" آمده است كه تماشای این اثر برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب