امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9728 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

غلامعلی حداد عادل خبرداد؛

فعالیت بنیاد سعدی با ساختار اداری و حقوقی منسجم با 50 نیروی سازمانی تثبیت شده/ تهیه شناسنامه زبان و ادبیان فارسی برای 35 کشور/ تشکیل 12 شورای تخصصی راهبردی زبان و ادبیات فارسی در 12 منطقه و کشور

خبرایران: رییس بنیاد سعدی گفت: گردآوری، بررسی و پایش تمامی گزارش های سال های اخیر از کشورهای مختلف و تهیه شناسنامه زبان و ادبیان فارسی برای 35 کشور از جمله سایر فعالیت های بنیاد سعدی به شمار می رود.
فعالیت بنیاد سعدی با ساختار اداری و حقوقی منسجم با 50 نیروی سازمانی تثبیت شده/ تهیه شناسنامه زبان و ادبیان فارسی برای 35 کشور/ تشکیل 12 شورای تخصصی راهبردی زبان و ادبیات فارسی در 12 منطقه و کشور

به گزارش خبرنگارخبر ایران نشست خبری «بنیاد سعدی» صبح امروز سه شنبه با حضور«غلامعلی حداد عادل» رییس بنیاد سعدی و اصحاب رسانه در بنیاد سعدی برگزاز و دراین نشست خبری«غلامعلی حداد عادل» رییس بنیاد سعدی اظهارداشت: اساسنامه بنیاد سعدی در سال 1389 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و بنیاد از اول اردیبهشت 1392 هم زمان با سالروز بزرگداشت سعدی آغاز به کار کرد و در طی این مدت ساختار سازمانی، نمودار تشکیلاتی، آیین نامه های اداری و استخدامی و مالی و محاسباتی تهیه و به تصویب هیات امنا رسید.

  رییس بنیاد سعدی تصریح کرد: با هماهنگی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ساختار حقوقی بنیاد در نظام اداری کشور تعیین شد؛ علاوه بر نیروهای مامور و منتقل شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که 10 نفر بودند، مجوز استخدام 50 نیروی انسانی متخصص از سازمان مدیریت نیز کسب شد.

وی عنوان داشت: پس از هماهنگی با شورای عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری و تشکیل هسته گزینش بنیاد سعدی از میان فارغ التحصیلان ممتاز رشته های مرتبط با فعالیت های بنیاد بخشی از نیروها جذب شدند و هم اکنون به فضل الهی بنیاد با ساختار اداری و حقوقی منسجم و حدود 50 نیروی سازمانی تثبیت شده و در چارچوب ماموریت های خود مشغول فعالیت است.

حداد عادل با اشاره به مهم ترین فعالیت های بنیاد سعدی یادآور شد: تشکیل چهار جلسه هیات امنا، 90 جلسه شورای معاونین 5 جلسه کمیسیون دائمی و سه جلسه شورای بنیاد؛ که نقش مهمی در انسجام ساختاری و استحکام بنیان های اداری بنیاد ایفا کرده است.

وی ابرازداشت: مطالعه 24 بنیاد و موسسه مشابه بنیاد سعدی در سرتاسر جهان و بررسی دقیق ساختار، عملکرد و نحوه برنامه ریزی این موسسات به منظور گرده برداری از آن ها از جمله دیگر فعالیت های این بنیاد است.

رییس بنیاد سعدی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تعیین نحوه تعامل دو نهاد در موضوع آموزش زبان فارسی در خارج از کشور گفت: این تفاهم نامه در اردیبهشت ماه امسال به تصویب شورای عالی سازمان فرهنگ نیز رسیده و اجرایی شده است.

وی افزود: گردآوری، بررسی و پایش تمامی گزارش های سال های اخیر از کشورهای مختلف و تهیه شناسنامه زبان و ادبیان فارسی برای 35 کشور از جمله سایر فعالیت های بنیاد سعدی به شمار می رود و تشکیل 12 شورای تخصصی راهبردی زبان و ادبیات فارسی در 12 منطقه و کشور اولویت دار با حضور 140 متخصص و کارشناس نیز طی سال گذشته در دستور کار بنیاد بوده است.

رییس بنیاد سعدی با اشاره به برنامه ریزی برای تدوین 5 مجموعه آموزشی کلیدی برای دانشگاه ها و مراکز آموزشی سرتاسر جهان اظهار داشت: جلد نخست سه مجموعه آموزشی تا پایان شهریور ماه امسال به چاپ نهایی خواهد رسید وایجاد انسجام و هم افزایی مثبت در فعالیت های مرتبط با گسترش زبان فارسی در خارج از کشور از طریق برگزاری اولین همایش متولیان ربان فارسی که 24 نهاد و دستگاه اجرایی در آن شرکت داشتند؛ از جمله اقدامات بنیاد بوده است.

حداد عادل افزود: همچنین این بنیاد طی این دوران با 12 نهاد و متولی مهم آموزش زبان فارسی به خارجیان، از جمله وزارت علوم، تحقیات و فناوری، وزارت امور خارجه، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه آزاد و غیره تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری 2 دوره دانش افزایی 30 روزه در سال های 92 و 93 با حضور بیش از 300 استاد و دانشجوی خارجی از 40 کشور مختلف دنیا و چندین دوره دانش افزایی 7 تا 15 روزه با حضور استادانی از کشورهای تاتارستان، مصر و هند از سایر اقدامات بنیاد بوده است.

حداد عادل یادآور شد: این بنیاد به بررسی، تصویب و ابلاغ برنامه و بودجه نمایندگی های فرهنگی در حوزه زبان و ادب فارسی در سال 94 پرداخته که حاکی از اجرای حدود 200 برنامه آموزشی و پژوهشی در 60 کشور جهان است.

وی گفت: برنامه ریزی برای تدوین سرفصل های آموزش زبان فارسی در دانشگاه ها و دبیرستان های خارج از کشور و تصویب آن در کشورهای مختلف از جمله آخرین آنها در کشور صربستان و برنامه ریزی برای اجرای دوره دانش افزایی برای بیش از 200 استاد و دانشجوی خارجی در تابستان امسال و اعزام 5 مدرس از ایران و بکارگیری 15 مدرس بومی به منظور تقویت کرسی های زبان فارسی در کشورهای مختلف نیز از جمله دیگر اقدامات بنیاد به شمار می رود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب