امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 967 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اخطار شرکت گاز به مشترکان بدهکار؛

قبوض وصول نشود، گاز قطع می‌شود

خبرایران : همزمان با کسری روزانه 40 میلیون مترمکعبی تولید و عرضه گاز در فصل زمستان، شرکت ملی گاز از قطع گاز مشترکانی که اخطاریه را بر روی قبوض خود دریافت کرده و نسبت به پرداخت بدهی اقدام نمی‌کنند، خبر داد.
قبوض وصول نشود، گاز قطع می‌شود

به گزارش خبرایران، پس از تاخیر در بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی برای زمستان سالجاری و با وجود افزایش واردات گاز از ترکمنستان، منصور معظمی معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از کسری روزانه 40 میلیون مترمکعبی تولید گاز در کشور خبر داده است.

با این وجود هفته گذشته با ورود اولین جبهه هوای سرد زمستانی به کشور، رکورد جدید 482 میلیون مترمکعب مصرف گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی ثبت شد که افزایش مصرف گاز منازل منجر به قطع گسترده گاز صنایع سیمان، فولاد، واحدهای صنعتی و تولیدی، نیروگاه‌ها، برخی از مجتمع‌های پتروشیمی، ساختمان‌های دولتی و جایگاه‌های سی.ان.جی شد.

در این بین هر چند برای زمستان سالجاری رکوردهای جدید تولید و پالایش گاز در طرح‌های ذخیره‌سازی، پالایشگاه‌های فجرجم، بیدبلند و مجتمع گازی پارس جنوبی ثبت شده است اما با وجود این افزایش تولید هم افت فشار و قطعی گاز در نقاط مختلف شبکه سراسری گاز به وقوع پیوست.

از سوی دیگر پس از قطع گاز مشترکان صنعتی، تولیدی و خدماتی، شرکت ملی گاز نسبت به پرداخت به موقع قبوض گاز مشترکان به ویزه مشترکان خانگی و تجاری هشدار داده است.

در شرایط فعلی به اعتقاد مسئولان شرکت ملی گاز مشترکان خانگی جز مشتریان خوش حساب گازی دولت به شمار می روند اما مدیر حقوقی یکی از شرکت های گاز استانی نسبت به پرداخت به موقع قبوض گاز توسط مشترکان خانگی هشدار داده است.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب