امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9649 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۵:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد؛

شهید یک کتاب ماندگار برای تمام تاریخ است

خبرایران: نشست رونمایی از سه کتاب «شهید شاخص سال93» با حضور «سردار محمدرضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین،«سردار علی ناظری» مدیر نشر فاتحان و نویسندگان این کتاب‌ها در سرای اهل قلم برگزار شد.
شهید یک کتاب ماندگار برای تمام تاریخ است

به گزارش خبرایران از ستاد خبری سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  این نشست  با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی ناظری مدیر نشر فاتحان و نویسندگان این کتاب‌ها روز سه شنبه  21 اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم، شکل گرفت.

سردار نقدی  در این نشت گفت: در محضر کتاب هستیم، کتاب که بالی برای پریدن  و  چراغی برای روشنایی است. کتاب وسیله‌ای برای آگاهی  است و از برکت و نعمت کتاب است که با ایده‌های نو و ارزشمند، تجربه‌های والا و سرمایه بشری دستچین، تصویب و ماندگار می‌شود.و اندیشه‌های برتر از نسلی به نسل دیگر و وسیله‌ای برای تکامل انسان‌هاست.

وی افزود: کتاب مزین شده است به عنوان شهید، دفاع و شهادت؛ شهیدی که همین هدف اصلی را که بیدارگری و روشنگری است تبلیغ می‌کند.

سردار نقدی ادامه داد: شهید یک کتاب ماندگار و جاودان برای تمام تاریخ است و هر انسانی که می‌خواهد راه تکامل را بپیماید جا دارد که به سوی کتاب شهید دست دراز کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: خوشا به حال نویسندگانی که خوش‌ذوق هستند و چنین موضوعی را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: اگر به مردان و زنانی که در این کتاب‌ها سوژه‌های اصلی هستند توجه کنیم می‌بینیم که شروع پرش‌شان نیز از همین کتاب‌ها بوده است که می‌تواند سکوی پرتاب به سوی کمال باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: نویسندگانی که در این موضوع کار و فعالیت می‌کنند کارشان قابل تقدیر راست.

نقدی با بیان اینکه دشمن هم بیکار ننشسته است، گفت: امریکایی‌ها زمانی که در ایران حاکم بودند کسانی را که این گونه کتاب‌ها را می‌خواندند، دستگیر می‌کردند و به زندان می‌انداختند.

وی همچنین با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: امریکایی‌ها چون دیدند زور سلاحشان اثری ندارد و بر جوانان ما کارساز نیست از برخی کتاب‌ها و محصولات فرهنگی برای به غفلت کشیدن جوانان ما استفاده کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان به همه دختران جوان ایرانی توصیه کرد که کتاب «فرشته نجات» را که سرنوشت دختر جوانی است که در بحرانی‌ترین شرایط در پاوه می‌ماند، حتماً بخوانند. سردار نقدی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب دفاع مقدس خیلی رشد کرده‌ایم، گفت: اصحاب قلم و رسانه باید ضعفمان در زمینه تبلیغ و ترویج کتاب دفاع مقدس را برطرف کنند.

سردار علی ناظری مدیر نشر فاتحان نیز در این نشست در سخنانی کوتاه گفت: انتشارات فاتحان پنج ساله سابقه حضور در نشر ادبیات دفاع مقدس دارد و در طول این مدت 170 اثر منتشر کرده است.

در پایان این نشست کتاب‌های «سفرهای غریبانه» نوشته محمد موذنی، «خمپاره‌های فاسد» نوشته داود امیریان و «فرشته نجات» رونمایی شدند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب