امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9642 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردار محمداسماعیل کوثری؛

کربلای 5 نقطه عطف دوران جنگ بود

خبرایران: فرمانده اسبق سپاه 27 محمدرسول الله گفت: عملیات کربلای 5 نقطه عطف دوران جنگ بود و نمادی از استقامت، ایستادگی و شهادت بود.
کربلای 5 نقطه عطف دوران جنگ بود

به گزارش خبر ایران از ستاد خبری سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست  نقد و بررسی کتاب «نبرد در کانال ماهی» با سخنرانی مهدی خداوردی خان، نویسنده کتاب، سردار محمداسماعیل کوثری، فرمانده اسبق سپاه 27 محمدرسول الله و نماینده مجلس شورای اسلامی، گلعلی بابایی، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و امیر رزاق زاده، پژوهشگر جنگ تحمیلی، صبح امروز سه شنبه 22 اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم برگزار شد.

خداوردی‌‌خان در این نشست با اشاره به محتوای این کتاب گفت: داستان نبرد در کانال ماهی به عملیات نظامی سال 65 می‌پردازد و حاوی گزارش لحظه به لحظه اقدامات فرماندهی است که آن را تدوین و منتشر ساختیم.

وی افزود: در متن کتاب سعی کرده‌ایم گزارش واقعی و صحنه به صحنه جنگ را به تصویر بکشیم و تمام وقایع قبل و بعد از عملیات را ضبط و پیاده سازی کردیم. این کتاب حاصل 42نوار جلسه بود که پس از هر عملیات به سرعت نوارها پیاده سازی و فیش‌برداری می‌شد.

سردار اسماعیل کوثری در ادامه این جلسه گفت: عملیات کانال ماهی، بخشی از عملیات کربلای پنج یکی از سخت‌ترین عملیات‌های 8 ساله دفاع مقدس بو و ما در این عملیات بیشترین شهید و مجروح تقدیم انقلاب کردیم. عملیات کربلای 5 نقطه عطف دوران جنگ بود و نمادی از استقامت، ایستادگی و شهادت بود.

سردار گلعلی بابایی نیز در ادامه گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری جنگ ما گنج ماست. اما بخش زیادی از این گنج در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به جا مانده است که باید از آن استفاده کنیم.

رزاق زاده نیز در پایان نشست با اشاره به نقش جنگ در تاریخ معاصر ایران گفت: کتاب‌های دفاع مقدس ما همگی به مباحث تخصصی می‌پردازد، اما در این کتاب نویسنده سعی کرده به ادبیات عام نزدیک‌تر شود  و این بسیار خوب است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی  امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب