امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9572 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیریت در جامعه شبکه ای نیازمند سواد رسانه ای است

خبرایران : رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها، لازمه مدیریت در جامعه شبکه ای است.
مدیریت در جامعه شبکه ای نیازمند سواد رسانه ای است

به گزار خبرایران  سیدمرتضی موسویان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران، با موضوع بررسی محورهای فراخوان ارسال آثار همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای در محل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد افزود: سواد رسانه ای از اقتضائات زندگی در جامعه شبکه ای است و به ما کمک می کند به شکلی زندگی کنیم که کمتر آسیب دیده و بدانیم در شبکه ای شفاف هستیم.

  موسویان اضافه کرد: اگر ایران بخواهد از مرحله در حال توسعه کنونی عبور کند و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود، باید به سرعت آگاهی های خود را در زمینه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بالا برده و با اقتضائات زندگی در جامعه شبکه ای آشنا شود.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انتظار از اعضای همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران این است که تسلیم شرایط فعلی نشوند. باید با گسترش سواد رسانه ای در جامعه به شکل تعاملی، رسانه ها را مدیریت کنیم چرا که سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها، لازمه مدیریت در جامعه شبکه ای است.

موسویان درمورد شیوه مواجهه با رسانه های نوین، با بیان اینکه در مواجهه با رسانه های نوین سه رویکرد وجود دارد، گفت: نگاه حذفی، رها کردن و در نهایت مدیریت رسانه ها از جمله رویکردهای موجود در این زمینه ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد داریم مدیریت رسانه بهترین شیوه ممکن است، افزود: ما باید از این منظر با رسانه های نوین ارتباط برقرار کنیم و چاره ای نداریم جز اینکه سواد رسانه ای خود و جامعه را بالا برده و اجازه دهیم کاربران در تمامی جوانب کار مشارکت داشته باشند.

محمد صادق افراسیابی مدیرگروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده خبر و دبیر همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران نیز از آماده شدن پیش نویس فراخوان همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای با هدف ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه خبر داد و گفت: بررسی نقش سواد دیجیتالی در تحقق ماموریت های روابط عمومی، توجه به موضوع روابط عمومی، سواد رسانه ای، فنآوری های نوظهور و چشم انداز آینده درکنار مطالعه فرصت ها و تهدیدهای فناوری های نوین برای روابط عمومی سازمانی از جمله محورهای پیشنهادی برای برگزاری همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای است.

برگزاری هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» در تاریخ 30 اردیبهشت ماه و همایش «روبط عمومی و سواد رسانه ای» در مهرماه از جمله برنامه های دبیرخانه دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب