امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9555 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مديرعامل بانک کشاورزی خبرداد؛

توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی، مهمترین نقش ذاتی بانک کشاورزی است/ نصب و راه‌اندازی 300 دستگاه خودپرداز فعال و 2000 دستگاه پین پد

خبرایران: دكتر مرتضی شهيدزاده در دومین سری از همایش های سراسری رؤسای شعب این بانک به تبيین نقش بانک كشاورزي در اقتصاد کشور پرداخت و ایجاد ارزش افزوده ،اشتغال‌زایی و حفظ منابع پایه‌ را از نقش‌های اقتصادي این بانک بر شمرد
توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی، مهمترین نقش ذاتی بانک کشاورزی است/ نصب و راه‌اندازی 300 دستگاه خودپرداز فعال و 2000 دستگاه پین پد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک كشاورزي، دكتر مرتضی شهيدزاده رييس هيات مديره و مديرعامل بانک کشاورزی در دومین سری از همایش های سراسری رؤسای شعب این بانک که  صبح روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه سال جاری در بابلسر آغاز شد، طی سخنانی به تبيین نقش بانک كشاورزي در اقتصاد کشور پرداخت و ایجاد ارزش افزوده ،اشتغال‌زایی  و حفظ منابع پایه‌ را از نقش‌های اقتصادي این بانک بر شمرد.

 در این همایش دکتر شهیدزاده با تبیین نقش بانك كشاورزي در اقتصاد کشور، توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی را مهم‌ترین نقش ذاتی بانك کشاورزی عنوان کرد و همچنین توجه به معیشت و آینده اقتصادی کودکان و جوانان، زنان، روستاییان و کشاورزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی را مسئولیت اجتماعی بانك کشاورزی دانست.

مدير عامل بانك کشاورزی گفت: کارکنان بانک کشاورزی بهترین، پاک‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها هستند و سلامت ، وجدان و انگیزه کاری در میان کارکنان این بانك موج می‌زند و من به وجود همه آنها افتخار می‌کنم . وی افزود: اهمیت دادن به نیروی انسانی با انگیزه و با سواد ،گره گشای مشکلات سیستم بانکی است و استقبال از ایده‌ها و افکار نو باید مورد توجه قرار گیرد .

رييس هيات مديره بانك کشاورزی در ادامه شعب بانك را کلیدی‌ترین و محوری‌ترین مراکز راهبردی بانك خواند و با ذکر این مطلب که شعب بانك سفارتخانه‌ها و رؤسای شعب سفیران بانك تلقی می‌شوند، به نقش‌های چند وجهي رؤسای شعب و تأثیرگذاری آن‌ها بر موفقیت کل مجموعه اشاره کرد و گفت :تحقیقات نشان داده است که رؤسای شعب بانك ها در کیفیت اجرايی كل بانك بیشترين‌ نقش ‌را داشته اند وی نقش مدیریتی رؤساي شعب در مديريت ارتباط با مشتريان و مدیریت سرمایه انسانی شعب را بسیار مهم دانست و همچنین با سرنوشت ساز بودن نقش رؤساي شعب در تسهيل دسترسي بخش كشاورزي به منابع این بخش، گفت : رؤسای شعب امکان اثربخشي بانك كشاورزي را فراهم می‌کنند.

وی با برشمردن مهارت‌های مورد نیاز رئیس شعبه ، حمایت همه‌جانبه از رؤسای شعب را وظیفه بانك دانست.

دکتر شهیدزاده در ادامه برگزاری فراخوان ‌های شغلی برای زمینه‌سازی تحقق نظام شایسته گزینی در بانك كشاورزي را ازجمله اهداف مدیریت جدید برشمرد و افزود: در مدیریت جدید بانک کشاورزی نظام انگیزشی یکپارچه مبتني بر عملكرد، سابقه و تجربه طراحی و ابلاغ شده که نویدبخش عدالت محوری در این خصوص خواهد بود .

مدير عامل بانك کشاورزی، از روسای شعب خواست، با شناسایی و کنترل عوامل مخاطره آفرین و رصد دایمی متغیرهای بحران‌زا و شناخت رقبا اقدام به مدیریت پایدار ریسک اعتباری کنند و با ارائه تركیب مناسبي از تسهیلات مضاربه و سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری و توجه به کنترل هزینه‌ها به استقرار سودآوری پایدار در بانك کمک کنند.

وي تصویر سازی مناسب و ماندگار از بانك در ذهن عموم مشتریان را مستلزم تعامل سازنده با همه گروه‌های مشتریان و از وظایف اصلی رؤسای شعب برشمرد و افزود: خط شاخص در چنين تصويرسازي ها به گونه اي است که اگر موفق به ارائه خدمت مورد نظر مشتری نیز نشديم ، کل جریان ارتباطی وی با بانك برایش ناخوشایند  تصویر نشود.

دكتر شهيدزاده با اشاره به خدمات الکترونیکی بانک کشاورزی، نصب و راه‌اندازی 300 دستگاه خودپرداز فعال و 2000 دستگاه پین پد، صدور 3 ميليون کارت الکترونیکی و تخصیص 50 هزار دستگاه توكن را از برنامه‌های سال 94 برشمرد و افزود: با افزایش این خدمات، درآمد بانک 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وي در ادامه به سیاست های بانك در بخش اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری پرداخت و حمایت از طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی، آب و خاک، محصولات زراعی و باغی، تولیدات دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولید آبزیان را از اولویت های این بخش عنوان کرد و خواستار پیگیری لازم در رابطه با تعیین تکلیف طرح های راکد و موعد گذشته تمدید نشده و همچنین کنترل و نظارت بر مصرف تسهیلات سرمایه در گردش با توجه به امکان جدید ایجاد شده در سیستم مکانیزه نظارت بر شعب در رابطه با ثبت اطلاعات سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی ، شد.

مدير عامل بانك کشاورزی،  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع تحریم‌ها و استقرار نظام اقتصادی جدید، خواستار توسعه شعب ارزی در استان‌های دارای پتانسیل شد.

دكتر شهيدزاده بهبود انضباط مالی را برای کاهش استقراض از سیستم بانکی به ویژه کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی الزامی دانست و افزود :اصلاح ساختار سرمایه بانک و رساندن آن به حداقل نسبت مورد نظر کمیته بال، بهبود نسبت‌های مالی نظیر خوداتکایی و ریسک اعتباری و ارتقای جایگاه بانك در سیستم بانکی از جمله اثرات بهبود انضباط مالی است.

دكتر شهيدزاده در پایان سخنان خود ، افزایش کارایی در عرضه خدمات بانکی ، بهبود شاخص‌های مالی و اعتباری بانك ، ارتقاي جایگاه بانك در بین اتحادیه‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای، مجامع  بین‌المللی  و سیستم بانكي كشور و افزايش سرمایه بانك به منظور افزایش قدرت تسهيلات دهي به بخش کشاورزی، را از جمله برنامه‌های آتی بانك كشاورزي بر شمرد.

در ادامه همايش روح الله خدارحمي ، عضو هيئت مديره بانك كشاورزي گفت: يكي از سياست هايي كه در سال جاري دنبال خواهيم كرد، نگاه يكپارچه به مشتريان براي جذب منابع است.

خدارحمي اضافه كرد: امكانات و قابليت هاي بانك كشاورزي از قبيل نيروي انساني جوان و تحصيلكرده، زيرساخت  فناوري اطلاعات و امكانات كاربردي وپيشرفته ابزارهايي است كه مي تواند در بهبود رابطه با مشتري اثرگذار باشد.

وي با تأكيد برمشتري مداري گفت: نگاه يكپارچه به مشتري،تفكيك پذيري مشتريان سود آور و منابع ساز و تمركز بيشتر بر مشتريان اعتباري از مواردي است كه بايد مورد توجه روساي شعب قرار گيرد.

خدارحمي بابيان اينكه سازو كارهاي لازم در اين حوزه ايجاد خواهد شد؛ بر فروش خدمات بانكداري الكترونيكي به ويژه پايانه هاي فروش همچنين تمركز بر خدماتي كه موجب جذب منابع ارزان قيمت مي شود  تأكيد كرد.

خدارحمي با تأكيد بر توجه به مديريت منابع و مصارف خاطر نشان كرد: كاهش ريسك نقدينگي و پرهيز از اضافه برداشت با مديريت روساي شعب ميسر مي شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش به موضوع اصلاح ساختار و چابكي سازمان با هدف روان تر شدن  امور مشتريان اشاره كرد و افزود: با ابتكارات همكاران، اين امور با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.

خدارحمي مديريت منابع و مصارف و سودآوري فعاليت هاي بانك را دو راهبرد اساسي مورد توجه اين بانك در سال جاري معرفي كرد و بر افزايش همدلي و همزباني همكاران تأكيد كرد.

وي در تشريح وضعيت كنوني صنعت بانكداري كشور؛ رقابتي بودن،تغيير سريع تكنولوژي و مورد توجه بودن فعاليت بانك را از ويژگي هاي اين دوره از صنعت بانكداري برشمرد.

عضو هيئت مديره بانك كشاورزي در پايان سخنان خود ، سودآوري فعاليت هاي بانك در چارچوب ضوابط و مقررات كشور را وظيفه اي دانست كه به هيچ عنوان نبايد از آن غافل شد.

سخنران بعدي همايش، حشمت الله نظري عضو هيئت مديره بانك كشاورزي ضمن تأکید بر نقش مدیران در بهره‌وری تولید خاطرنشان کرد: هر تحولی که در بانك کشاورزی به وجود آمده با کمک و همت سرمایه انسانی آن به بار نشسته است.

وي گفت : نیازهای جدید و متنوع مشتری ، سازمان‌ها را زنده نگه داشته است و در تحولاتي که به وجود می‌آید مدیران نقش اساسی را ایفا می‌کنند .

نظري در تشریح ویژگی‌های سازمان‌های سرآمد گفت:  سازماني می‌تواند سرآمد باشد که نرخ تغییرات درون سازمان از نرخ تغییرات بیرونی آن بیشتر باشد.

نظری بر رعایت انضباط مالی و منابع و مصارف، اصلاح اطلاعات مشتریان و رفع نقایص آن و توجه بیش از پیش به دستور العمل‌های حوزه امنیت اطلاعات تأکید کرد و با تاكيد بر اهميت امور مالي افزود : حسابداری،  مدیریت را در رسیدن به اهداف سازمانی از جمله سودآوری، کاهش قیمت تمام‌شده، تنوع محصول ، کاهش ریسك،سرآمدي ‌بازار‌، رقابت، کیفیت محصولات و افزایش کارآیی و بهره‌وری  یاری می‌رساند.

بر اساس اين گزارش، در اين نشست محمد حسن فروغی فر  عضو هيئت مديره بانك توجه به آینده شغلی کارکنان و موضوع شايسته  گزینی ، باز طراحی نظام‌های انگیزشي، توسعه عدالت آموزشی، سلامت و رفاه کارکنان ،امور بازنشستگی و نظام‌های اطلاع‌رسانی جامع کارکنان را از مهم‌ترین اقدامات برای افزایش رضایت سرمایه‌انسانی‌بر شمرد.

وي ضمن تشريح دستاوردها و اقدامات بانک کشاورزی در حوزه سرمایه انسانی گفت : این دستاوردها حاصل و همسو با دو هدف کلی افزایش رضایت سرمایه انسانی و ارتقای بهره‌وری بوده است.

فروغی فر در بیان اقدامات انجام شده برای ارتقاي بهره‌وری اظهار كرد: بهبود و اصلاح ساختار سازمانی، بهبود و اصلاح فرایندها و روش‌های کاری، ساده سازی فرم‌ها و ابزار‌های ارتباط با مشتریان و بهبود و اصلاح نظام‌های ارزیابی و درجه‌بندی شعب از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این زمینه به شمار می‌آید.

در پايان، داور ماهيكار عضو ديگر هيئت مديره بانك به ايراد سخن پرداخت و گفت: براي تحقق شعار همدلي و همزباني، نظام بانكي و مشتري، دو عامل اساسي هستند.

وي در ادامه، وظايف  بانك كشاورزي را براي تحقق اهداف  شعار «همدلي وهمزباني» تبيين كرد و افزود: اطلاع رساني برنامه ها در حوزه كشاورزي،شرح اقدامات صورت گرفته،مشتري مداري،تكريم ارباب رجوع و ارزش آفريني براي مشتريان،تعامل با فعالان اقتصادي در بخش هاي مختلف  و مديريت منابع و مصارف ،  پنج گام موثر در مشي حركتي سال جاري بانك كشاورزي براي تحقق اين شعار هستند.

ماهي كار  با اعلام اينكه نظارت و بازرسي كليد مهم اصلاحات است افزود: نظارت و بازرسي  حفاظ  مستحكمي است كه سلامت سازمان را تضمين مي كند و از رشد و تشديد عوامل مخاطره آميز جلوگير خواهد كرد.

عضو هيئت مديره بانك كشاورزي در پايان با تأكيد بر انضباط مالي، بهبود مستمر كيفيت خدمات،كارايي و اثر بخشي در سازمان، توجه روساي شعب به گزارشات بازرسي،پولشويي، تداوم خدمات بانكي در شرايط اضطرار و املاك تمليكي را خواستار شد.

اين گزارش مي افزايد: دومين مرحله همايش رؤساي شعب بانك كشاورزي كه شانزدهم ارديبهشت ماه آغاز شد تا بعداز ظهر روز پنجشنبه هفدهم ارديبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب