امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9448 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر بهداشت اعلام کرد؛

هدف از طرح تحول سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم و پاکسازی بی اخلاقی‌های موجود در عملکرد برخی پزشکان است

خبرایران: وزیر بهداشت در مراسم بزرگداشت مقام استاد هدف طرح تحول سلامت را کاهش پرداخت از جیب مردم و نظارت و پاکسازی عملکردهای غیر اخلاقی در جامعه پزشکی خواند.
هدف از طرح تحول سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم و پاکسازی بی اخلاقی‌های موجود در عملکرد برخی پزشکان است

 گزارش خبرایران، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم بزرگداشت مقام استاد که صبح امروز 8 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله اعظم(عج) برگزار شد با تاکید بر خدمت به مردم از جانب تمامی گروه‌های پزشکی و فعالین عرصه سلامت عنوان کرد: باید تلاش جامعه پزشکی بر رفع محرومیت از مردم بوده و تلاش کنیم مشکلات بی پایان آنها را رفع کنیم.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات مردم در حوزه سلامت آن را ناشی از کم کاری مسئولین و همچنین بی‌اخلاقی‌های که در میان برخی اعضاء جامعه پزشکی وجود دارد دانست و عنوان کرد: باید تلاش کرد این بی‌اخلاقی‌ها را کاهش داده و بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در حوزه‌های علمی، پژوهشی، درمانی و اخلاقی آن را یکی از افتخار آمیزترین دانشگاه‌های کشور خواند که در توسعه اخلاق اسلامی و پژوهش‌های علمی کارنامه موفقی را از خود ارائه کرده است.

هاشمی ادامه داد: واقعیت این است که باید خدا را شکر کرده که در جمع افرادی حاضر شده‌ام که از نسل انقلاب و دست پرورده امام بزرگوار هستند و ثابت قدم در مسیر مکتب او قدم برمی‌دارند.

در مناطق محروم گرچه خدمات خوبی انجام شده است اما عدالتی وجود ندارد

وی سپس با اشاره به خدماتی که وزارت بهداشت در مناطق محروم و حاشیه‌ انجام داده است عنوان کرد: در مناطق محروم گرچه خدمات خوبی انجام شده است اما عدالتی وجود ندارد.

وزیر بهداشت افزود: در مناطق حاشیه‌نشین تهران، رباط کریم و پرند با وجود یک و نیم میلیون جمعیت یک تخت بیمارستانی وجود ندارد در شهرهای مرزی نیز بی‌عدالتی بیشتر نمود پیدا کرده است گرچه در آنها بیمارستان وجود دارد اما خدمات و امکانات نیست که باید تلاش خود را دو چندان نمایم.

هاشمی با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهور و دولت از سلامت و اولویت قرار دادن آن در برنامه‌های خود، گفت: نباید این دید به وجود آید که چون دولت سلامت را سرلوحه خود قرار داده است دیگر مسائل این عرصه حل شده است؟ این گونه نیست! اخیراً یکی از مسئولین اجتماعی وزارت کشور با حضور در وزارت بهداشت نتایج نظر سنجی را ارائه داد که در آن مردم مقوله‌های سلامت و امنیت را دو اولویت اصلی خود خوانده بودند.

وزیر بهداشت با اشاره به دید منفی که از مدیران در ذهن مردم ساخته شده است آن را ناشی از عملکرد بد اقلیتی دانست که باعث شده‌اند ذهنیت جامعه آن را به کل مجموعه نسبت دهد و گفت: در جامعه پزشکی هم این گونه است، عملکرد بد عده‌ای باعث می‌شود عملکرد کل مجموعه بد به نظر بیاید.

وی سپس به دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این نشست عنوان کردند که اگر هزاران سال تبلیغ می‌کردید به اندازه کاری که در حوزه سلامت انجام شده است نمی‌توانستید اعتماد و رضایت مردم را جلب کنید.

باید کاری کرد که سیاستمدارهای کشور سلامت را در اولویت قرار دهند

هاشمی ادامه داد: باید کاری کرد که سیاستمدارهای کشور سلامت را در اولویت قرار داده و وزارت بهداشت را در این کار بزرگ یاری دهند. آنچه در سیاست‌های برنامه ششم آمده است این است که پرداخت از جیب مردم کاهش یافته و عدالت برقرار شود.

مصیبت بزرگ، پدر خوانده‌ها در پزشکی هستند

وزیر بهداشت سپس با اشاره به مخالفت‌های که در رابطه با تعیین تعرفه‌ها از سوی وزارت بهداشت شده است، گفت: مصیبت بزرگ، پدر خوانده‌ها در پزشکی هستند که می‌گویند هر چقدر هزینه می‌کنید بی‌فایده و چاه ویل است. می‌گویند این کار دیگر نمی‌تواند انجام پذیرید، اگر سختی وجود دارد نتیجه کارهای اشتباه آنها بوده است.

هاشمی ادامه داد: هدف طرح تحول سلامت که تقریبا چند روز دیگر سالگرد اجرای آن است کاهش پرداخت از جیب مردم و سالم‌سازی عملکرد پزشکان بوده است.

مهمترین کار طرح تحول سلامت بحث نظارت بر تعرفه‌هاست

وی اضافه کرد: مهمترین کار طرح تحول سلامت بحث نظارت بر تعرفه‌هاست، علیرغم مخالفت‌ها و نا همراهی‌ برخی دوستان که حرف‌های غیر منطقی می‌زدنند و شرایط مردم و کشور را در نظر نمی‌گرفتند این کار انجام شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: هدف ما در حوزه بهداشت و سلامت ایجاد فضایی که در آن بتوان تمام کسانی را که می‌خواهند در این حوزه کار کنند را جمع و راه را برای فعالیت آنان هموار کرد گرچه برخی‌ها دائماً در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب