امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9440 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مقام اول قرائت قرآن شمسه؛

هیچ جشنواره ای مانند «شمسه» ارتباط تنگاتنگ با محلات ندارد

خبرایران: مقام اول رشته قرائت قرآن در سومین دوره جشنواره های شمسه گفت: هیچ جشنواره ای جز شمسه، ارتباط تنگاتنگ با محلات ندارد شهرداری تهران با برگزاری این جشنواره شروعی مبارک برای نفوذ به بطن محلات تهران را آغاز کرده است.
هیچ جشنواره ای مانند «شمسه» ارتباط تنگاتنگ با محلات ندارد

هادی ایزدپناهی کارشناس ارشد الهیات(گرایش شیعه شناسی) و متولد سال 60 که سال گذشته در جشنواره شمسه از منطقه 13، مقام اول در رشته قرائت قرآن را کسب کرده است در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره آئینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه گفت: شروع کار فرهنگی مجموعه جشنواره های شمسه از محلات کار ریشه ای است که اگر در سمت و سوی خود قرار گیرد می تواند آثار ارزشمندی به همراه داشته باشد. جشنواره های گوناگونی توسط ارگان های مختلف به صورت سراسری برگزار می شوند اما هیچ جشنواره ای جز شمسه، ارتباط تنگاتنگ با محلات ندارد شهرداری تهران با برگزاری این جشنواره شروع مبارکی را برای نفوذ به بطن شهر تهران آغاز  کرده است.

وی افزود: واگذاری شمسه به سراهای محلات سبب می شود تا همه خانواده ها در جریان این جشنواره و زمینه های فعالیت آن قرار گیرند و این موضوع موجب افزایش تمایل برای شرکت و حضوری فعال دراین جشنواره می شود.

ایزدپناهی تصریح کرد: کاملا مبرهن است رشته هایی که در حوزه آئینی این جشنواره مدنظر قرار گرفته است با تدبیر و برنامه انتخاب شده است. شکی نیست قرآن به عنوان یک کتاب دینی و مقدس مشتمل بر آموزه هایی است که ارزش این آموزه ها اثبات شده و حتی غربی ها بر پاکی و اثرات آن صحه گذاشته اند.

این جوان برگزیده شمسه ای گفت: نورانیت و فواید نهفته ای که در این متون است  به مروز زمان در متن جامعه رسوخ می کند و تاثیرات خود را بر جای می گذارد. با توجه به مسائلی که در سطح جامعه امروز ما وجود دارد ایجاد ارتباط و علاقه در بین جوانان و شهروندان با حوزه های آئینی مجموعه جشنواره های شمسه باعث پیشگیری از بسیاری از نابهنجاری های رفتاری و اجتماعی می شود و فرد را در مسیر تلاش برای دستیابی به یک زندگی پاک، یاری می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره اولین قدم، شناسایی افراد متخصص در رشته های مختلف در هر محله است سپس از آنها ایده و طرح بخواهیم و با در اختیار گذاشتن امکانات و بودجه های لازم، از توانایی این افراد برای آموزش علاقه مندان استفاده کنیم تا شهری پویاتر و کارآمدتر داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب