امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9407 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک توسعه تعاون خبرداد؛

سیستم بانکی ازابزارهای اجرایی شدن اقتصادمقاومتی درکشوراست/ نظام بانکی باید به کارآفرینی ، تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی توجه اساسی داشته باشد

خبرایران: محمد علی سهمانی مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: با توجه به اینکه سیستم اقتصادی کشور بانک محور است سیستم بانکی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است
سیستم بانکی ازابزارهای اجرایی شدن اقتصادمقاومتی درکشوراست/ نظام بانکی باید به کارآفرینی ، تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی توجه اساسی داشته باشد

 گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، بمحمد علی سهمانی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در گردهمایی دفتر مرکزی حراست بانک توسعه تعاون با اشاره به منشوراقتصاد مقاوتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردیده است افزود : بانک توسعه تعاون برنامه ها و اولویتهای سال جدید را بر مبنای اسناد بالادستی که یکی از آنها منشور اقتصاد مقاومتی است تعیین خواهد نمود.

سهمانی با اشاره به اینکه در منشور اقتصاد مقاومتی، نظام بانکی یکی از محورهای مورد توجه می باشد افزود : در حال حاضر انتظارات از نظام بانکی بالاست و نظام بانکی مسئولیت بزرگی دارد تا با یک حرکت منسجم در چارچوبهای این منشورعمل نماید.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به سایر اسناد بالادستی که بانک برنامه ها و سیاستهای سال جدید خود را براساس آنها تنظیم می نماید افزود : علاوه بر منشور اقتصاد مقاومتی ، سیاستهای اقتصادی دولت که شامل سیاستهای خروج غیرتورمی از رکود دولت و همچنین سند توسعه بخش تعاون می باشد از دیگر چارچوبهایی است که بانک براساس آنها عمل خواهد نمود .

وی افزود : تمام این چارچوبها و دستورالعملها برای دستیابی به هدف استقلال جمهوری اسلامی ایران طرح ریزی شده است که ضرورت بومی کردن اقتصاد و عدم وابستگی به کشورهای خارجی از مهمترین ابعاد این هدف به شمار می آید .

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار را از اصول پوشش دادن به این سیاستها دانست و خاطرنشان کرد : توجه به فعالیتهای واقعی اقتصاد ، کارآفرینی ، تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی از جمله برنامه هایی است که همواره نظام بانکی باید توجه اساسی به آن داشته باشند .

سهمانی افزود : سیاستهای اعتباری بانک توسعه تعاون در سال جاری باهدف حمایت از بخشهای واقعی اقتصاد و فعالیتهای ارزش آفرین و اشتغالزا تدوین خواهد شد تا سبب افزایش و توسعه سرمایه اقتصادی ، انسانی و فکری در کشورمان گردد و ضمن ارزش گذاری به ایده های جدید و فکرهای ارزش آفرین مجال و فرصت بروز و ظهور آنها را در جهت توسعه و استقلال کشور فراهم نماید .

مدیرعامل بانک توسعه تعاون سهم حراست را در دستیابی به این اهداف بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود : حراست به عنوان چشم بینای بانک با عملکرد مثبت خود همیشه یار و یاور مدیران بانک برای دستیابی به اهداف عالی بوده است .

درادامه جلسه مدیرکل محیط های اقتصادی و مرز سازمان حراست کل کشور در بیاناتی ضمن تشکر از حمایتهای مقام عالی بانک از مجموعه حراست و بخصوص درخشنده مدیرامورحراست این بانک اظهار داشت : شناخت ، پیش بینی و پیشگیری از جمله مواردی است که حراست باید مورد توجه قرار دهد درغیراین صورت امکان انجام صحیح کار حراستی وجود ندارد .

وی افزود : آموزشهای توجیهی که همان امر به معروف و نهی از منکراست در دستور کار حراست قرار گیرد و نیز حراست ها بایستی در آموزشهای تخصصی و فنی غیرحراستی هر دستگاه را نیز فراگیرند تا بتوانند از این دانش در تجزیه و تحلیل گزارشات و ارائه اخبار صحیح در بررسی های مقدماتی و تخصصی خود بهره ببرند .

وی خاطرنشان کرد : ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده از انسانهای بافضیلت در پستهای مهم و کلیدی از وظایف مهم حراست به شمار می آید که در همه دستگاهها مورد تاکید قرار می گیرد .

مدیرکل محیط های اقتصادی و مرز سازمان حراست کل کشور افزود : برخورد پدرانه و مساعدت بر مشکلات و ایرادات پرسنل و تمایز بین افراد سالم و متخلف بایستی با بررسی های حراستی مشخص گردد ضمن آنکه تناسب بین جرم و مجازات ، اشتباه و تخلف ، اتفاق و ایجاد اتفاق نیز وجود داشته باشد .

وی با تاکید بر برقراری تعامل مدیران با مدیران حراست افزود : این تعامل باید به صورت متقابل باشد و این مدیر است که صلاح کار را با صلاحدید مجموعه دوراندیشی نموده و حراست نیز مدیر را از اتفاقات و احتمالات پیش رو آگاه می سازد ضمن آنکه باید سعی شود تا اختلافی بین حراست و مجموعه مدیریت وجود نداشته باشد و از پتانسیل های موجود و تفاهمات فی مابین به نحو احسن استفاده گردد .

شایان ذکر است در پایان این گردهمایی از آقایان ، محمد علی محترم و مهدی تقوی از استانهای خراسان جنوبی و آذربایجان غربی به عنوان حراست ممتاز ، سید هادی حسینی ، غلامرضا کافی زاده و ابوالفضل رنجبر از استانهای هرمزگان ، کرمان و آذربایجان شرقی با عنوان حراست برتر به لحاظ اخلاقی و مهدی نورانیان ، حسین حسن پور و صیاد رحمان پور از استانهای سمنان ، گیلان و لرستان به لحاظ عملکردی با اهدای لوح ، تقدیر به عمل آمد

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب