امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9387 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برگزاری اولین نشست مشترک مدیران عامل اپراتورها در ساختمان مرکزی رایتل

خبرایران : اولین نشست مشترک مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه با معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ساختمان مرکزی رایتل برگزار شد.
برگزاری اولین نشست مشترک مدیران عامل اپراتورها در ساختمان مرکزی رایتل

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی رایتل، اولین نشست مشترک مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی به میزبانی رایتل و با حضور مدیران عامل هر سه اپراتور و همچنین مدیر عامل شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

در این نشست که به منظور هم اندیشی، چاره جویی و بررسی مسائل و مشکلات پیشروی این صنعت برگزار شد علاوه بر مدیران عامل  اپراتورها، مسولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و  اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.

در این دیدار، مدیران عامل اپراتورها به بیان دیدگاه های مورد نظر خود پرداختند و متعاقبا عمیدیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحات لازم در آن خصوص را ارایه کرد.

گفتنی است: تعرفه‌های بالای گمرکی، هزینه های بالای فرکانس و موانع اخذ مجوز از شهرداری­ها در خصوص نصب آنتن‌های تلفن همراه در سطح شهر از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

مدیرعامل رایتل در این جلسه به بحث احراز هویت مشترکان موبایل و اتصال اپراتورها به سامانه ثبت احوال اشاره کرد و گفت: اگر برای پیگیری این موضوع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نمایندگی اپراتورها وارد عمل شود، قطعا شرایط بهتری ایجاد خواهد شد.

صدری ضمن تقدیر از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اجرایی کردن رومینگ ملی و اشتراک گذاری سایت های مخابراتی مابین اپراتورها که در سال گذشته و در ازای پرداخت هزینه از سوی اپراتور میهمان به اپراتور میزبان اجرایی شد اضافه کرد: برقراری رومینگ ملی و اشتراک گذاری سایت های مخابراتی بین اپراتورها دو اقدام موثر در سال گذشته بود که توانست در استفاده رایتل از حداکثر امکانات اپراتوری در کشور کمک ارزشمندی کند.

در این جلسه صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار از هزینه‌های سنگین گمرکی به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات اپراتورها یاد کرده و اظهار امیدواری نمود این تعرفه‌ها اصلاح شود.

وی ادامه داد: موضوعات مطرح در حوزه از جمله هم­کدی، رومینگ، جابجایی شماره بین اپراتورهای تلفن همراه و اینترکانکشن نیازمند همکاری بین اپراتوری است.

وی همچنین در خصوص هزینه‌های فرکانسی نیز اینگونه اعلام کرد که اگر این هزینه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد شرایط بهتری برای اپراتورها ایجاد خواهد شد.

در ادامه دزفولی مدیر عامل ایرانسل نیز به برخی دغدغه‌های اپراتوری مانند افزایش هزینه‌هایی مانند هزینه‌های فرکانسی و نامبرینگ و همچنین هزینه‌های گمرکی اشاره کرد و افزود: دولت براین نکته تاکید دارد که در حوزه تعرفه‌ها سیاست کاهش تعرفه را دنبال می‌کند، اما عدم افزایش تعرفه اپراتورها در حوزه صوت و پیامک به سمتی رفته است که درآمد‌ اپراتورها از این حوزه کاهش قابل توجهی پیدا کرده است که لازم است برای جلوگیری از این روند تصمیمی اتخاذ شود.

کاظم ابراهیمی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص تعرفه‌های تلفن ثابت پرداخت و اظهار کرد: واقعیت آن است که افت شدید درآمدهای مخابراتی در این حوزه به گونه‌ای است که برای ما مشکلات جدی در زمینه‌ی تامین هزینه‌ها ایجاد شده است.

علی‌اصغر عمیدیان نیز پس از طرح هر یک از این موضوعات به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص آنها پرداخته و هم‌چنین عنوان کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نه چندان دور در حوزه ثابت نیز قدرت ارائه‌ی خدمات باند پهن را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالات مدیران عامل اپراتورهای موبایل از برگزاری جلساتی با مسئولان شهرداری خبر داد و در خصوص تعرفه‌های گمرکی اظهار کرد: با راه‌اندازی گمرک تجهیزات مخابراتی این امید وجود دارد که تعرفه‌های این بخش به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

عمیدیان در ارتباط با هزینه‌های منابع فرکانسی نیز متذکر شد: در این حوزه لازم است براساس ضریب بهره‌وری اقدام کنیم، اما اکنون ضریب بهره‌وری ما نسبت به کشوری مانند ترکیه در حالت یک به شانزده قرار دارد در حالی که تمام این موارد جزو منابع و ثروت‌های ملی به شمار می‌رود و لازم است اپراتورها به سمت تکنولوژی‌هایی پیش روند که بتوانند از واحد فرکانس استفاده بالا و بهینه داشته باشند.

 رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص کاهش درآمد اپراتورها نیز اظهار کرد: این‌که درآمد اپراتورها در معرض تهدید است و باید فکری به حال آن کرد موضوع تازه‌ای نیست که بتوانیم آن را انکار کنیم، اما با این وجود لازم است در کشور فضایی جهت ایجاد و ارائه‌ی نرم‌افزارهای داخلی فراهم شود و مقررات این حوزه به گونه‌ای تدوین شود که استفاده از نرم‌افزارهای داخلی نسبت به خارجی اولویت داشته باشد.

وی در پایان در خصوص بحث تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت نیز اینگونه عنوان کرد که در این حوزه تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات بر آن است که پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت مخابرات در این حوزه تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب