امروز: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/08]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9355 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران اعلام کرد؛

افتتاح نمایشگاه آثار طراحان گرافیک 10 اردیبهشت ماه/نقش موثرطراحی گرافیک دراقتصاد/کنار گذاشتن آزمایشی بخش داوری ها/ مرور آثار نورالدین زرین کلک

خبرایران: علی رشیدی رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران گفت: هدف ما این است که دولتمردان را تشویق کنیم تا هویت ملی خود را در صنعت گرافیک گسترش داده و تقویت کنیم و در این حوزه طراحی گرافیک نقش بسزایی دارند.
افتتاح نمایشگاه آثار طراحان گرافیک 10 اردیبهشت ماه/نقش موثرطراحی گرافیک دراقتصاد/کنار گذاشتن آزمایشی بخش داوری ها/ مرور آثار نورالدین زرین کلک

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری هفته طراحی گرافیک تهران امروزسه‌شنبه اول اردیبهشت باحضور،«علی رشیدی»رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران،«مهدی مهدیان»دبیرهفته گرافیک تهران، «مهرداد ذوالنور» مدیرگالری های خانه هنرمندان ایران و اصحاب رسانه در خانه هنرمندان ایران برگزارو دراین نشست خبری«علی رشیدی» رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران اظهارداشت: انجمن طراحان گرافیک ایران نه به عنوان یک کلوپ که تعدادی عضو داشته باشد بلکه به عنوان مرکزی که بحث طراحی گرافیک و ارتباطات تصویری را مدیریت می کند به این رویداد می پردازد و ضمن اینکه دنیا هم اکنون در حال خارج کردن خود از گرافیک چاپی بوده و ما هم علاقه داریم انجمن را به سمت دیگر رشته های طراحی گرافیک هدایت کنیم و رشته های متنوعی را معرفی کنیم که امسال تمرکز ما روی موشن گرافیک یا گرافیک متحرک است.

رشیدی تصریح کرد: مهمانان خارجی ما امسال با توجه به این مبحث انتخاب شده اند. مهمانان ما در بحث برندینگ و مدیریت طراحی و کارهای هویت بصری که شکل اقتصادی آن بیشتر از بعد فرهنگی خواهد بود، فعال هستند. همان طور که می دانید در استراتژی های انجمن، گرافیک به عنوان یک نیروی فرهنگی موثر و همچنین یک شریک استراتژیک برای کسب و کار در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن امسال در برنامه های خود دارد،خاطرنشان کرد: بحث دیگر اقتصاد هنر است که سال‌ هاست مطرح می شود و طراحی گرافیک باید بتواند نقش اقتصادی خود را بازی کند چون گرافیک هنری کاربردی است و راحت تر می تواند این نقش اقتصادی را در میان هنرها ایفا کند و حالا مهمانان ما کسانی هستند که برندینگ فروشگاه‌های بزرگ، فرودگاه ها و... را داشته اند.

رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک افزود: هدف ما این است که دولتمردان را تشویق کنیم تا هویت ملی خود را در صنعت گرافیک گسترش داده و تقویت کنیم و در این حوزه طراحی گرافیک نقش بسزایی دارند.

وی با ابراز خشنودی از افتتاح موزه ای برای نگهداری آثار گرافیک در ایران گفت: حدود ۱۵ سال است که در انجمن کمیته ای به نام موزه وجود دارد که آثار گرافیکی را جمع آوری و حدود ۱۰ هزار کار از ۶۰ سال پیش را نگهداری می کرده اند و خوشبختانه حالا آثار انجمن گرافیک آنقدر رشد کرده که توانسته به نوعی موزه داشته باشد و این موزه آموزشگاهی برای جوانان خواهد بود.

رشیدی با اشاره به افتتاحیه یک نمایشگاه در این موزه ابرازداشت: روز پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه نمایشگاهی آثار طراحان گرافیک در این موزه افتتاح می شود و درباره اهمیت این موزه باید گفت که فکر می کنم سومین موزه گرافیک در دنیا باشد.

وی در خصوص معضل داوری های آثار نمایشگاهی نیز تاکیدکرد: ما هر سال مشکل داوری ها را داریم و امسال به صورت آزمایشی بخش داوری ها را کنار گذاشتیم.

رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران درپایان سخنان خود گفت: درهفته طراحی گرافیک از ۸ مجموعه آثار و کتاب رونمایی می شود که کتاب های «کارنما»، «نشان اردیبهشت» و «مرور آثار نورالدین زرین کلک» از جمله این آثار است. همچنین دو کتاب از آثار دو هنرمند خارجی هم رونمایی خواهد شد.

مهدی مهدیان دبیرهفته گرافیک تهران در ادامه این نشست بری با اشاره به برنامه های امسال هفته گرافیک تهران عنوان داشت: برنامه امسال ما نسبت به سال گذشته گسترده تر شده ، به طور مثال امسال در کنار خانه هنرمندان، موزه هنرهای معاصر، موزه گرافیک ایران و چند مرکز دیگر را هم برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته ایم.

دبیرهفته گرافیک تهران یادآورشد: نمایشگاه طراحی موشن گرافیک ایران از جمله نمایشگاه های امسال ماست و در کنار آن هر سال یک بزرگداشت از یک هنرمند پیشکسوت ایرانی را داریم که امسال با توجه به نمایشگاه موشن گرافیک بزرگداشت و نمایشگاه آثار نورالدین زرین کلک را داریم چراکه فکر کردیم نمایشگاه آثار وی هم مباحث تاریخی و هم مباحث آموزشی را دربردارد.

وی تاکید کرد: ما هر سال یک مهمان داشتیم اما امسال 2 مهمان دعوت کردیم که رودی باور از فرانسه و کن کاتو از استرالیا هستند و دو نمایشگاه خارجی در موزه هنرهای معاصر برگزار خواهند کرد. دوشنبه ۷ اردیبهشت مراسم افتتاحیه هفته طراحی گرافیک در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود و ۸ اردیبهشت ماه سخنرانی و نمایشگاه دو هنرمند بین المللی را خواهیم داشت.

مهدیان درخصوص آثار این دوره از هفته گرافیک هم تصریح کرد: ۲۱۴ اثر امسال موفق شدند برای حضور در نمایشگاه راه پیدا کنند که از میان ۴۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه انتخاب شدند و امسال همانطور که گفته شد نفرات اول و دوم نخواهیم داشت.

بنابراین گزارش هفته طراحی گرافیک تهران روز دوشنبه ۷ اردیبهشت افتتاح می شود، ضمن اینکه در این نشست خبری پوستر هفته طراحی گرافیک تهران ۱۳۹۴ برای اصحاب رسانه رونمایی شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب