امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9333 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان بهزیستی تاکید کرد:

پیاده سازی شاخص های رفاهی سوئد برای بازگشت مجدد معلولان به بطن جامعه

خبرایران: محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی در دیدار با هیات مدیره مرکز توانبخشی حرفه ای سوئدی میسا، بر فعالیت بیشتر و ضرورت ارتقا سطح خدمات توانبخشی در کشور تاکید کرد و گفت: بطور قطع سوئد در ارتقا شاخص های رفاهی کار کرده و برای ما نیز لازم است که این شاخص ها را برای بازگشت دوباره معلولان به بطن جامعه پیاده سازی کنیم.
پیاده سازی شاخص های رفاهی سوئد برای بازگشت مجدد معلولان به بطن جامعه

به گزارش خبرایران از سازمان بهزیستی کشور، مدیر مرکز توانبخشی حرفه ای میسا با هیات همراه سوئدی طی سفر خود به ایران، ضمن دیدار با انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور، خواستار تعامل دوسویه و انتقال تجربیات درخصوص آماده کردن افراد دارای معلولیت جویای کار برای ورود به اجتماع شدند.

در این دیدار رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اتکاء به قانون اساسی، تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه دولت تدبیر و امید اقدامات و شاخص های مطلوبی نصیب کشور کرده است، افزود: اکنون در حوزه مدیترانه شرقی جزء طراز اولی ها در کاهش مرگ و میر کودکان زیر یکسال و افزایش میانگین عمر زنان و ... هستیم.

وی گفت: همچنین در تأمین و تربیت نیروی انسانی کشور نیز خودکفا شده ایم بطوریکه اکنون سهمیه جامعه در سرانه پزشک در کشور شاخص ارزشمندی را از آن خود کرده است.

محسنی بندپی با تأکید بر فعالیت بیشتر و ضرورت ارتقاء سطح خدمات توانبخشی در کشور، تصریح کرد: اکنون نیازمندیم از پتانسیل های موجود استفاده کنیم تا معلول خود را از جامعه ایزوله نکند. باید آموزش ها و توانمندی در آنها نهادینه شود تا بتوانند مستقل عمل کنند، چنانکه وقتی معلولی در مسابقات پارالمپیک وزنه سنگینی را رکورد می زند پس ظرفیت و قابلیت توانمندی در عرصه های دیگر را دارد.

وی در پایان دیدار با تیم مذاکره کننده سوئدی بر تلاش برای بازگشت دوباره معلولان به بطن جامعه ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: بطور قطع سوئد در ارتقا شاخص های رفاهی کار کرده و ما نیز می توانیم از تجربیات این کشور برای پیاده سازی این شاخص ها در کشور استفاده کنیم.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب