امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9298 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اعلام کرد؛

ما خیلی سماجت نداریم / کسی مخالف واگذاری به بخش خصوصی نیست/ صنعت گردشگری در شرایط کنونی می تواند ناجی اقتصاد کشور باشد

خبرایران: غلامحسین حسینی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت:در مورد طرح‌هایی که بدون طرح توجیه اقتصادی بودند ما خیلی سماجت نداریم ولی در مورد طرح‌های دارای توجیح اقتصادی به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.
ما خیلی سماجت نداریم / کسی مخالف واگذاری به بخش خصوصی نیست/ صنعت گردشگری در شرایط کنونی می تواند ناجی اقتصاد کشور باشد

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «غلامحسین حسینی»مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران امروز دوشنبه ۲۴ فروردین ماه ۹۴ با حضور اصحاب رسانه، در هتل بین المللی لاله تهران برگزار ودراین نشست خبری«غلامحسین حسینی» مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اظهارداشت: صنعت گردشگری، در شرایط کنونی می تواند ناجی اقتصاد کشور باشد و این صنعت، در یکی دو سال اخیر توانسته، یکی از با ارزش افزوده ‌ترین صنایع کشور محسوب گردد و به همین دلیل نیاز است که در کشور فضاهای کسب و کار متناسب با این تغییرات تغییر کند و با افزایش تقاضاها متناسب باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران تصریح کرد:امیدواریم اقتصاد مبتنی بر گردشگری که متناسب با اقتصاد مقاومتی است، رونق بیشتری بگیرد و در حال حاضر ۱۵ شرکت استانی داریم که مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه چند سال پیش تصمیم گرفته شده، ۶۰ هتل ساخته شود، اما متأسفانه این پروژه‌ها به انجام نرسید،گفت: دو هتل مربوط به شرکت فروخته شده و در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمامی داریم که در بخش خصوصی به صورت شراکت برنامه اتمام داشتیم و برخی از آنها منتج به ایجاد پرونده‌های حقوقی شده است.

حسینی ادامه داد: در مورد طرح‌هایی که بدون طرح توجیه اقتصادی بودند ما خیلی سماجت نداریم ولی در مورد طرح‌های دارای توجیح اقتصادی به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. پروژه‌های ما حدود ۷ سال از عمرشان می‌گذرد اما حداکثر پیشرفت فیزیکی‌شان ۷تا ۱۰ درصد است و اولین خروجی کارهای ما ارتقای کیفیت است که در همین زمینه جایزه ملی کیفیت در بخش غذا فردا به خدمات غذایی هتل لاله اهدا می‌شود.

وی افزود: در هتل لاله تهران پیش نویس قرارداد الجزایر و شاه ملعون انجام شد و همچنین حضور گاندی و دبیرکل سازمان ملل را داشتیم که در نظر داریم برهمین اساس کتاب موزه‌ای ایجاد کنیم و در یک هتل ترکیه که رضا شاه دو شب برای ملاقات با آتاتورک در یک اتاق خوابیده بود که در حال حاضر از آن اتاق به عنوان موزه استفاده می‌شود و ما از این موارد زیاد داریم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، با بیان اینکه سه طرح خوب در نظر داریم که جزو طرح‌های مزیت‌دار ما محسوب می‌شوند، گفت: شرکت ما به تبع اقدام سال ۹۰ و مزایده‌ای که توسط سازمان خصوصی سازی انجام شد مقداری در لاک خود فرو رفت که خوشبختانه درنیمه دوم سال ۹۳ پرونده واگذاری شرکت به بخش خصوصی ابطال شد.

وی با بیان اینکه کسی مخالف واگذاری به بخش خصوصی نیست، اما ارزشگذاری شرکت بسیار ناصحیح بود و ما مصّر بودیم تدبیر اساسی در این زمینه شود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما ثبت گروه‌های لاله است که در حال انجام است و سعی کردیم با وجود محدودیت‌ها، نگاه توسعه خدمات و توسعه خصوصی داشته باشیم. که در همین راستا ابتدای تابستان امسال بهره برداری از هتل تاریخی بیستون کرمانشاه را خواهیم داشت.

حسینی عنوان داشت: پرونده‌ای داشتیم که یک شرکت سه زمین ما را گودبرداری کرده بود و برای این کار ۱۰۰ میلیون تومان مصرف کرده بود اما به دلیل قرارداد ضعیفی که نوشته شده بود شرکت ما ۱۷۸ میلیارد تومان با رأی قطعی باید به آن شرکت می‌پرداخت که خوشبختانه در اسفند ۹۳ این حکم به دستور رئیس قوه قضاییه ابطال شد و این پروژه که پرونده سودجویی و براساس بنیه ضعیف قراردادی نوشته شده بود، شرکت را با یک تهدید جدی روبرو می‌کرد ابطال شد.

وی یادآورشد: برنامه کوتاه مدت بهره برداری از اماکن گردشگری است که امکان بهره برداری آنها توسط بهره برداران نیست. البته اگر این هتل‌ها با استانداردهای ما تطبیق داشته باشد امکان الحاق آنها به گروه هتل‌های لاله را داریم.

بنابراین گزارش؛ شرکت توسعه گردشگری ایران در سال ۱۳۴۷ با هدف ساخت ، تجهیز و بهره برداری از اماکن اقامتی و پذیرائی با نام شرکت توسعه مهمان خانه های ایران شروع به فعالیت نمود.

پس از ادغام سازمانهای ایرانگردی و جهانگردی ، سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنایع دستی و تشکیل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، بر اساس مسئولیت های جدیدی که به این شرکت محول شد ، نام این شرکت به شرکت توسعه گردشگری ایران تغییر یافت و در این راستا متولی توسعه زیر ساخت های صنعت گردشگری کشور گردید.

در این راستا با ایجاد شرکت های توسعه گردشگری استانی ،کار جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، ساخت و تجهیز هتل ها ، کمپینگ ها ، سرویس های بهداشتی و مجتمع های خدماتی بین راهی در اقصی نقاط کشور و سپس واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

از مجموعه واحد های فعال و در حال بهره برداری این شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

۱ – هتل بین المللی ۵ ستاره لاله تهران با ۶۳۷ تخت و ۳۷۰ اتاق و سوئیت.

۲ – هتل بین المللی ۴ ستاره لاله سرعین با ۱۹۴ تخت و ۹۷ اتاق و سوئیت.

۳ – هتل بین المللی ۴ ستاره لاله چابهار با ۷۶ تخت و ۳۸ اتاق و سوئیت.

۴ – هتل صخره ای لاله کندوان با ۴۶ تخت و ۱۶ اتاق و سوئیت.

۵ – مجتمع آبدرمانی سبلان سرعین (بهترین آبدرمانی خاورمیانه) با دو بخش مجزا و همزمان برای استفاده آقایان و خانمها با امکانات کامل و با گنجایش ۶۰۰ نفر در هر شیفت.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب