امروز: یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9278 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هوشنگ خندان دل خبرداد؛

تصویب لوایح مدیریت شهری ودرآمدهای پایدار فضای جدیدی را برای شهرداریها مهیا می كند

خبرایران: هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از تقديم دو لايحه مديريت شهري ودرآمدهاي پايدار شهرداريها به دولت خبر داد و گفت : تصويب اين لوايح بستري مناسب در فضايي جديد را براي شهرداريها مهيا مي كند.
تصویب لوایح مدیریت شهری ودرآمدهای پایدار فضای جدیدی را برای شهرداریها مهیا می كند

به گزارش خبرایران ، به نقل از روابط عمومی اتحادیه تاکسی رانیهای کشور هوشنگ خندان دل عصر دوشنبه 17 فروردين ماه در جمع خبرنگاران در ياسوج افزود:بر اساس لايحه مديريت شهري، بسياري از وظايف دستگاههاي اجرايي به نهادهاي عمومي غيردولتي از جمله شهرداريها منتقل مي شود. اين اقدام با هدف كاهش تمركزگرايي انجام شده و در اين راستا لوايحي تدوين و تقديم دولت شده است.

خندان دل اظهار داشت: يكي از اين لوايح لايحه مديريت شهري است كه در آن پيشنهاد شده برخي وظايف دستگاههاي اجرايي به شهرداريها محول شود.

خندان دل گفت: همچنين لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري ها توسط وزارت كشور تهيه و به دولت ارائه شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور تصريح كرد: واقعيت موجود اين است كه درآمد شهرداريها متكي به ساخت و سازها و امور مرتبط با آن شده است و اين وضعيت خوب نيست كه در اين لايحه سعي كرده ايم شرايطي به وجود بيايد كه تنها حدود ۳۰ تا ۳۵درصد درآمد شهرداريها توسط مسائل ساختماني تامين شود و بخش هاي بزرگتر توسط موضوعات حاصل از مشاركت مردم و كمك هاي دولت تامين شود.

وي افزود: اين لوايح سال گذشته به دولت ارائه شد و هم اكنون در حال بررسي در كميسيون هاي مختلف دولت است و اميدوارم به زودي با تصويب در دولت براي تصويب نهايي به مجلس تقديم شود. تصويب اين لوايح بستري مناسب در فضايي جديد را براي شهرداريها مهيا مي كند.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور همچنين به معضل حاشيه نشيني در شهرهاي بزرگ اشاره كرد و گفت: توجه به شهرهاي كوچك و متوسط از برنامه هاي مهم وزارت كشور است كه در سال ۹۴ و سالهاي بعد هم ادامه مي يابد كه مي تواند حداقل نيازهاي شهروندان شهرهاي كوچك و متوسط به خصوص شهرهايي كه دورتر از مركز و در حاشيه كشور قرار دارند را تامين كند.

خندان دل اظهار داشت: در سال ۹۳ حدود ۴۰۰ هزار تن قير در اختيار شهرهاي كوچك و متوسط قرار داديم. همچنين حدود چهار هزار و ۸۰۰ ماشين آلات در اختيار شهرداريهاي اين شهرها قرار داديم كه در سال جديد هم اين كار ادامه مي يابد.

خندان دل در خصوص شهرداريهاي كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: اين شهرداريها در سال جديد همچون سال گذشته بيشتر از گذشته مورد توجه قرار خواهند گرفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب