امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9265 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ایمنی درنشست خبری اعلام کرد؛

جشنواره نوروزی سوره مهرهدیه فرهنگی به اصحاب رسانه بود/ سوره مهر كتاب الكترونیک را دارای هویتی مستقل می‌داند / در سال جدید 400 عنوان كتاب برای عرضه در نمایشگاه كتاب خواهیم داشت

خبرایران:حیدر ایمنی مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهرگفت: سوره مهر كتاب الكترونیک را دارای هویتی مستقل می‌داند و معتقدیم كتاب‌ها و محصولات الكترونیک هر كدام راه خود را می روند و هیچ كدام نمی تواند سهم دیگری را از بین ببرد.
جشنواره نوروزی سوره مهرهدیه فرهنگی به اصحاب رسانه بود/ سوره مهر كتاب الكترونیک را دارای هویتی مستقل می‌داند / در سال جدید 400 عنوان كتاب برای عرضه در نمایشگاه كتاب خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری جشنواره نوروزی سوره دوشنبه 25 اسفندماه با حضور «حیدر ایمنی» مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر ، «امین نادری» مسئول سوره مهر الكترونیک و اصحاب رسانه در انتشارات سوره مهر برگزار  و دراین نشست خبری حیدر ایمنی با بیان این كه این انتشارات تلاش دارد تا به كتاب به عنوان یك رسانه در دنیای امروز نگاه كند، اظهار كرد: سوره مهر كتاب الكترونیک را دارای هویتی مستقل می‌داند و معتقدیم كتاب‌ها و محصولات الكترونیك هر كدام راه خود را می روند و هیچ كدام نمی تواند سهم دیگری را از بین ببرد.

وی ادامه داد: این فضای جدید و مسیر ناگزیر راهی بود كه انتشارات سوره مهر با كاركنان خلاق و جوان طراحی كرده است. طراحی جشنواره نوروزی سوره مهر هدیه فرهنگی به اصحاب رسانه بوده است. امثال 600 عنوان كتاب الكترونیک را تولید كردیم، 3 عنوان كتاب تعاملی، 5 عنوان كتاب گویا داشتیم و این مسیر اولین هاست و در این مسیر مشكلات زیاد است و سوره مهر با رعایت حقوق مولفان تلاش كرده تا در این مسیر گام بردارد.

مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر همچنین عنوان كرد: در سال جدید 400 عنوان كتاب برای عرضه در نمایشگاه كتاب خواهیم داشت و 150 عنوان كتاب از این آثار چاپ اولی هستند و بعد از نوروز 94 نشست رسانه ای برگزار خواهد شد و نحوه حضور انتشارات سوره مهر در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران بررسی می شود.

نادری، دبیر جشنواره نوروزی سوره مهر، نیز با اشاره به این كه این جشنواره در هفت بخش «سوره نگار»، «سوره نما»، «سوره آوا»، «سوره كتابخوان»، «سوره كودك»، «سوره ایده» و «سوره كتاب اولی ها» برگزار می شود، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار تا 31 فروردین 94 و داوری و انتخاب آثار برگزیدگان نیز 15 اردیبهشت خواهد بود.

وی افزود در بخش «سوره نگار» این جشنواره از تمام هنرمندان و طراحی كاراكتر دعوت به عمل می آورد تا با توجه به شرایط و ضوابط شركت در این بخش، به طراحی شخصیت با موضوع و هویت شركت انتشارات سوره مهر بپردازند. اعضای هیئت داوران این بخش را شخصیت هایی چون عای هاشمی شهركی (تصویرگر و مدیر انجمن تصویرگران) و مسعود كشمیری تصویرگر و كاریكاتوریست تشكیل می دهند.

نادری درباره بخش «سوره ایده» جشنواره نوروزی سوره مهر نیز گفت علاقه مندان ایده های خود را در زمینه افزایش كتابخوانی در كشور می توانند در این بخش مطرح كنند. انتشارات سوره مهر به تمام ایده پردازان كه ایده ای نو داشته باشند تضمین می دهد كه تمام حقوقشان رعایت خواهد شد و مالكیت معنوی ایده برایشان حفظ خواهد شد. داوران این بخش را جواد سمنانی (پژوهشگر و فعال فرهنگی)، عطا خلیقی (فعال در راه اندازی شركت های نوپا) و خانم مهرنوش (استاد دانشكده مدیریت اقتصاد دانشگاه تهران) تشكیل می دهد.

دبیر جشنواره نوروزی سوره مهر گفت: در بخش «سوره آوا» علاقه مندان به حوزه صداپیشگی و گویندگی می توانند از میان چهار متن از كتاب های «پایی كه جا ماند»، «گریه های امپراتور»، «تویوتای خرگوشی» و «شنام» كه در سایت این جشنواره قرار داده شده، متن مورد نظر خود را انتخاب كنند و پس از خوانش آن فایل صوتی را برای جشنواره ارسال كنند. داوران این بخش از جشنواره نیز متشكل از سعید بیایانكی، علیرضا معینی و مجید قنبری هستند.

نادری، بخش «سوره كتاب اولی ها» را بخشی برای نویسندگان و نوقلمان كشور دانست و گفت: به تمام علاقه مندان عرصه ادبیات در نقاط مختلف كشور و هموطنان مقیم خارج از كشور، این نوید را می دهیم كه از این به بعد می توانند ناشر آثار خود باشند و فایل اثرشان را به دبیرخانه كتاب اولی ها ارسال كنند. در این طرح تمام علاقه مندان آثارشان در قالب های مختلف ادبیات ارسال كنند تا پس از داوری آثار به همت سوره مهر الكترونیك، منتشر شود.

وی ادامه داد «سوره كتابخوان» نیز به منظور آشنا كردن مخاطبان با كتاب های الكترونیك طراحی شده است. به همین منظور 4 جلد از پرفروش ترین كتاب های سوره مهر در سامانه اندرویدی كتابخانه این انتشارات در دسترس خوانندگان قرار گرفته است. این كتاب ها شامل «آه با شین»، «دختر شینا»، «گرگ سالی» و «نردبان جهان» می شود. علاقه مندان می توانند چكیده و برداشت خود را از این كتاب ها برای جشنواره ارسال كنند تا برترین آثار جایزه دریافت كنند. كاظم مزینانی، بهناز ضرابی زاده و محمدرضا سرشار داوران این بخش هستند.

دبیر جشنواره نوروزی سوره مهر با بیان این كه بخش «سوره كودك» برای كودكان عیدی ویژه ای درنظر گرفته است، گفت: می خواهیم تجربه جدیدی از كتاب خواندن را به كودكانمان معرفی كنیم. علاقه مندان برای شركت در جشنواره سوره كودك، كتاب تعاملی «خروس پرطلایی» را از سایت جشنواره نوروزی سوره مهر به رایگان دریافت و آن را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب كنند و طبق دستورالعمل مراحل این بخش را طی كنند. هیئت داوران نیز شامل مصطفی رحماندوست، رودابه حمزه ای و حسین فتاحی می شود و بخش «سوره نما» جشنواره نیز به معرفی كتاب های انتشارات سوره مهر در قالب ویدئویی می پردازد. داوران این بخش محمدرضا خردمندان و رضا جمالی هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب