امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9248 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خبر داد؛

ایجاد 450 فضای دوستدارکودک و475 خیمه نماز در سراسر کشور/دومین جشنواره فیلم و عکس بشردوستی/فعال بودن سامانه حرکت های امدادی در مناطق تجمع مسافران

خبرایران: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه برای نوروز ۹۴، هزار پایگاه ایمنی و سلامت در سراسر کشور استقرار می‌یابد، گفت: بیش از یک میلیون عضو جوانان و ۲۰ هزار جوان فعال در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت.
ایجاد 450 فضای دوستدارکودک و475 خیمه نماز در سراسر کشور/دومین جشنواره فیلم و عکس بشردوستی/فعال بودن سامانه حرکت های امدادی در مناطق تجمع مسافران

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر صبح امروزبرگزار ودراین نشست خبری رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمراظهارداشت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف پیشگیری از تصادفات از سال گذشته به مرحله اجرا درآمد و در نوروز 94 نیز شاهد اجرای این طرح از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  امسال کمپین ملی پیشگیری از تصادفات با حضور بیش از یک میلیون عضو جوانان جمعیت هلال احمر و 20 هزار تن از جوانان فعال به اجرا در می آید، تصریح کرد: از 27اسفند تا 15فروردین این کمپین در 31 استان کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه برای نوروز 94 یک هزار پایگاه ایمنی و سلامت در سراسر کشور فعال خواهد بود، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با شعار بی‌گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم که در این طرح تمهیدات لازم از قبیل ایمنی، بهداشت و تغذیه مسافران در سفر در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر آن رانندگی با اصول مناسب به رانندگان و مسافران یادآوری خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود بیشتر تصادفات به وقوع پیوسته در کشور مربوط به رانندگانی است که برای سال اول رانندگی می کنند و جوانان است.

قبادی دانا به اجرای طرح مشترک جمعیت هلال احمر با یونیسف اشاره و اذعان کرد: این طرح برای کاهش تصادفات با همکاری پلیس راهور، موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها به اجرا در می آید و در این زمینه افراد می توانند فیلم کوتاهٰ عکس و … تهیه کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درمورد دومین جشنواره فیلم و عکس بشردوستی اظهار کرد: کودکان می توانند برای شرکت در این جشنواره در نوروز با گوشی تلفن همراه عکس تهیه و برای این جشنواره ارسال کنند.

وی تصریح کرد: اپلیکیشن موبایل نیز در زمینه ارائه اطلاعات راه ها و همین طور اطلاعات امدادی تهیه و آماده ارائه است.

قبادی دانا به اجرای پروژه سهام در سراسر کشور از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: سامانه حرکت های امدادی در مناطق تجمع مسافران فعال است و جوانان به وسیله دوچرخه کمک های لازم را به مردم ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه یک میلیون لوح فشرده صوتی در میان مسافران نوروزی توزیع خواهد شد تصریح کرد: این لوح های فشرده با مشارکت رادیو تهیه شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال با تإکید بر اینکه برای نوروز امسال برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: در سال گذشته 16میلیون و 494 هزار نفر از خدمات مختلف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بهره‌ مند شده اند.

وی ادامه داد: برای نوروز 375 شعبه مجری با 748 پست ثابت و سیار به مردم خدمات رسانی می کنند علاوه بر آن 450 فضای دوستدار کودک و 475 خیمه نماز نیز برپا خواهد شد که در این چادرها پاسخگویی به احکام شرعی و نماز جماعت اقامه می شود.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: برای ارزیابی طرح ایمنی و سلامت مسافران بر روی هر پایگاه کد مخصوص درج شده است که هموطنان می توانند بر اساس عملکرد هر پایگاه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به سامانه 1000147 پیامک کنند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب