امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9239 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل حمل و نقل و پایانه های استان تهرانخبرداد؛

سهم 5/11 درصد استان تهران درجابجایی حمل و نقل کشور/ پیش خرید 78 هزار و 500 صندلی/ کنترل تمامی اتوبوس های اسکانیا/ دفاترنظارتی درپایانه ها برای مقابله با تخلافت و ورود دلالان

خبرایران:حمیدرضا شهرکی ثانوی گفت: پیش فروش بلیط های نوروزی از 10 اسفندماه آغاز و تاکنون 78 هزار و 500 صندلی پیش خرید شده و بر اساس آمار عمدتا پیش فروش ها مربوط به 27 تا 29 اسفند ماه و به مقصد اصفهان، شیراز و مشهد است.
سهم 5/11 درصد استان تهران درجابجایی حمل و نقل کشور/ پیش خرید 78 هزار و 500 صندلی/ کنترل تمامی اتوبوس های اسکانیا/ دفاترنظارتی درپایانه ها برای مقابله با تخلافت و ورود دلالان

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری مشترک سازمان پایانه ها و پارک سواری های شهرداری تهران و حمل و نقل و پایانه های استان تهران  صبح امروز با حضور«محمدرضا حاجی بیگی» مدیرعامل سازمان پایانه هاوپارک سواری های شهرداری تهران،«حمیدرضا شهرکی ثانوی» مدیرعامل حمل و نقل و پایانه های استان تهران و اصحاب رسانه در سازمان پایانه های شهرداری تهران برگزارو دراین نشست خبری «حمیدرضا شهرکی ثانوی»مدیر عامل حمل و نقل و پایانه های استان تهران اظهارداشت: با شروع فصل بهار مسافرتهای نوروزی با هدف دید و بازدید اقوام و بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی نیز هرسال آغاز می شود و سهم حمل و نقل جاده ای در بین حمل و نقل عمومی بسیار بالاست و این در حالی است که سهم سایر وسایل حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی و ریلی تنها 10 درصد است.

مدیر عامل حمل و نقل و پایانه های استان تهران تصریح کرد: بر اساس اطلاعات تردد شمار آنلاین جاده ای، حمل و نقل با وسیله شخصی 65 تا 70 درصد سطح جاده را شامل می شود. همچنین استان تهران سهم 11 و نیم درصد جابجایی حمل و نقل کشور را به خود اختصاص می دهد و دارای رتبه نخست جابجایی در کشور است که به 300 میلیون جابه جایی در سال می رسد و از بین جابه جایی ها در استان تهران، 65 درصد مختص شهر تهران بوده و تنها استانی است که دارای 90 درصد حمل و نقل بین استانی است.

شهرکی خاطرنشان کرد: پیش فروش بلیط های نوروزی از 10 اسفندماه آغاز شده و تاکنون 78 هزار و 500 صندلی پیش خرید شده است و بر اساس آمار عمدتا پیش فروش ها مربوط به 27 تا 29 اسفند ماه و به مقصد اصفهان، شیراز و مشهد است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته از 25 اسفند تا 15 فروردین یک میلیون و 450 نفر از تهران عزیمت داشته اند، تصریح کرد: برای نوروز امسال 10 درصد ناوگان حمل و نقل را افزایش داده ایم چرا که در بخش سفرهای راهیان نور نیز نیازمند توسعه ناوگان بوده ایم.

شهرکی با تاکید بر موضوع نظارت و کنترل حمل و نقل، عنوان داشت: اقدامات معاینه فنی خودروهای سنگین آغاز شده همچنین با مشارکت سازمانهایی چون ستاد اقامه نماز، اوقاف و سازمان گردشگری مجتمع های بین راهی با رعایت بهداشت و داشتن امکانات مناسب مهیا خواهند شد. همچنین در حوزه ایمنی اقدامات منسجمی شکل گرفته است و در حوزه حمل و نقل بین الملل به شهرهای استامبول ترکیه، اربیل عراق و باکو از تهران اقداماتی شکل گرفته است.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سواری های شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای بهره برداری از پایانه شرق نیازمند 60 میلیارد اعتبار هستیم، گفت: در این راستا به دنبال حمایت بخش خصوصی هستیم و یقینا تا پایان سال 94 جابه جایی ها در پایانه شرق جدید انجام خواهد گرفت.

شهرکی ابرازداشت: برای جلوگیری از بروز تخلافت و کاهش ورود دلالان به حوزه خرید بلیط عمده ای صورت گرفته است. از جمله اینکه کارهای  دفاتر نظارتی در تمام پایانه ها مستقر شده و از شهروندان درخواست داریم تا در صورت بروز تخلف با شماره های 44658892 دفتر نظارتی پایانه غرب، 551855633 دفتر نظارتی پایانه جنوب، 88506602 دفتر نظارتی پایانه بیهقی و 77865979 دفتر نظارتی پایانه شرق تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: تردد و حمل و نقل به صورت روزانه در پایانه های غرب 900 اتوبوس و 600 سواری، پایانه بیهقی 250 اتوبوس و 100 سواری، پایانه شرق 220 اتوبوس، 350 سواری و 50 مینی بوس و در پایانه جنوب 120 سواری را شامل می شود.

همچنین وی در خصوص وضعیت اسکانیاها گفت: تمامی اتوبوس های اسکانیا کنترل شده اند و تنها 15 درصد باقی مانده اند که در صورت عدم کنترل حق تردد نخواهند داشت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب