امروز: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/01]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9226 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

انتخاب امارات به عنوان ميزبان مسابقات جام‌ملت‌هاي آسيا/ حسرت ایران 43 ساله شد

خبرایران: امارات در حالي ميزبان مسابقات جام‌ملت‌هاي آسيا شد که 23 سال فاصله بين دو ميزباني اين کشور در جام‌ملت‌هاي آسيا وجود دارد.
انتخاب امارات به عنوان ميزبان مسابقات جام‌ملت‌هاي آسيا/ حسرت ایران 43 ساله شد
به گزارش خبرایران کشورهای ایران، قطر، تایلند و امارات متحده عربی تنها کشورهایی هستند که دو بار میزبان مسابقات جام‌ملت‌ها‌ را برعهده داشتند و برای اینکه ایران تنها کشوری باشد که 3 بار میزبان این بازی ها شود، تنها امارات رقیبمان بود که متاسفانه میزبانی به این کشور رسید.
مسابقات جام‌ملت‌های آسیا در سال 1956 به میزبانی کشور هنک کنگ برگزار شد، در سال 1960 کره جنوبی میزبان و قهرمان این رقابت ها شد، در سال 1964 رژیم اشغالگر قدس از این بازی ها میزبانی کرد. ایران برای اولین بار در سال 1968 میزبان شد و در سال 1976 برای دومین بار میزبانی به کشورمان رسید. هر دو بار این تیم‌ملی کشورمان بود که قهرمان شد، فوتبال ما در سال 1972 که مسابقات به میزبانی تایلند برگزار شد، قهرمانی های خود را افزایش داد.
از سال 1980 تا 2007، مسابقات به ترتیب به میزبانی کویت، سنگاپور، قطر، ژاپن، امارات متحده عربی، لبنان و چین برگزار شد. در سال 2007 این رقابت ها به میزبانی مشترک 4 کشور جنوب آسیا از جمله تایلند برگزار شد.
در سال 2011 قطر برای دومین بار میزبان این مسابقات شد و استرالیا 8 سال بعد از الحاق دوباره به کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2015 میزبانی این مسابقات را برعهده گرفت و برای اولین بار بعد از 23 سال یک میزبان قهرمان جام شد.
امارات در حالی میزبان رقابت های سال 2019 می‌ شود که در سال 1996 با مربیگری مرحوم تومیسلاو ایوویچ به فینال بازی ها رسید و در فینال برابر عربستان که هدایتش را ادوارد نلو وینگادا برعهده داشت، در ضربات پنالتی مغلوب شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب