امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9224 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کفاشیان خبرداد؛

درخواست یک‌ونیم میلیون دلاری ایتالیا برای بازی دوستانه با ایران/ به خاطر تحریم‌ها و حق پخش تلویزیونی میزبانی جام ملت‌ها را از دست دادیم

خبرایران: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مشکل اصلی برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا مسئله اسپانسر، بازاریابی و حق پخش تلویزیونی بود.
درخواست یک‌ونیم میلیون دلاری ایتالیا برای بازی دوستانه با ایران/ به خاطر تحریم‌ها و حق پخش تلویزیونی میزبانی جام ملت‌ها را از دست دادیم
به گزارش خبرایران علی کفاشیان در خصوص میزبانی جام ملت‌های آسیا که از سوی AFC به کشور امارات داده شد، اظهار داشت: از شنیدن این خبر متاسف شدم. البته ما قطعا در نامه‌ای برای AFC خواستار توضیحات از سوی آنها درباره اینکه چرا میزبانی را به ایران ندادند، خواهیم شد.

وی افزود: 7 کشور از یک سال پیش به دنبال این بودند که میزبان دور بعدی جام ملت‌ها شوند اما در نهایت 2 کشور ایران و امارات جزو گزینه‌های آخر ماندند. امروز شنیدم که AFC میزبانی را به کشور امارات داده که خبری ناراحت کننده بود.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره علت‌های این اتفاق توضیح داد: تا آنجا که من می‌دانم شرکت‌های که به عنوان اسپانسر با AFC همکاری داشتند مدعی بودند اگر بازی‌ها در امارات برگزار شود سود تبلیغاتش 5 برابر آن چیزی که در ایران به آن خواهند رسید، می‌شود.کفاشیان با تاکید بر اینکه مشکلات ایران برای نرسیدن به میزبانی دور بعد جام ملت‌های آسیا امکانات سخت‌افزاری نبود، گفت: ما تقریبا تمامی استادیوم‌های‌مان از سوی نمایندگان AFC تائید شده بودند و فقط ایرادات کوچکی بود که رفع می‌شد. در خصوص بانوان هم یک‌سری مشکلاتی وجود داشت که ما به AFC اعلام کردیم بانوان خارجی مشکلی برای ورود به ورزشگاه‌ها نخواهند داشت، البته همان طور که گفتم مشکل اصلی همان مسئله اسپانسر، بازاریابی و حق پخش تلویزیونی بود.

وی تاکید کرد: قطعا با ارسال نامه‌ای برای AFC دلایل آنها را برای ندادن میزبانی به ایران را جویا خواهیم شد. پاسخ AFC این حسن را برای ما خواهد داشت که نقاط ضعف خود را شناخته و برای آینده آنها را رفع کنیم. ما در آینده میزبانی بازی‌های جوانان و رده‌های دیگر پایه را خواهیم داشت تا انشاءالله یک روز به میزبانی جام ملت‌های آسیا برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به این که چرا شرکت‌های خارجی مدعی شدند سود تبلیغات در امارات چند برابر تبلیغات آنها در ایران است، خاطرنشان کرد: این طبیعی است. شرکت‌ها چند سال است با آن کشور همکاری می‌کنند. شما اگر فیفا را هم در نظر بگیرید درآمد زیادی از تبلیغات پخش تلویزیونی دارد تا حدی که تا 2،3 سال از پول این تبلیغات اداره می‌شود. اگر تحریم‌ها برداشته می‌شد و اسپانسرها سمت ما می‌آمدند امکان داشت که سود تبلیغات چند برابر شود اما این طور نشد و نتیجه چیز دیگری شد. ما هنوز در انتقال پول به بانک‌های خارجی هم مشکل داریم که همه اینها به تحریم‌ها برمی‌گردد.

کفاشیان با رد این شایعه که او نایب رئیسی AFC را قبول کرده تا میزبانی جام ملت‌ها به امارات برسد، یادآور شد: این شایعات را باور نکنید. ما 4 سال پیش هم می‌توانستیم یکی را به عنوان نایب رئیس در AFC داشته باشیم. اتفاقا فردی هم که کاندیدا شده بود خوب رای جمع کرد. اینکه گفته می‌شود من نایب رئیسی را گرفتم تا میزبانی به امارات برسد اصلا واقعیت ندارد.وی در ادامه درباره شروع کارش در AFC و همچنین آخرین وضعیت سردار آزمون و علیرضا جهانبخش برای حضور در اردوی تیم امید گفت: شروع کارم در AFC احتمالا از سال جدید خواهد بود که جلساتی با نمایندگان AFC خواهیم داشت. در مورد آن 2 بازیکن هم قرار است جلسه‌ای با حضور کارلوس کی‌روش و محمد خاکپور داشته باشیم تا به نتایج لازم برسیم.رئیس فدراسیون کشورمان در پایان راجع به بازی‌های تدارکاتی ایران مقابل شیلی و ایتالیا توضیح داد: در خصوص بازی با شیلی هنوز  قرارداد نهایی بسته نشده و احتمال لغو این بازی وجود دارد که در آن صورت فقط با سوئد بازی خواهیم داشت ضمن اینکه ایتالیا هم برای بازی با ما خواهان یک و نیم میلیون دلار شده است. اگر منابع لازم را برای فراهم کردن این پول پیدا کنیم این بازی برگزار می‌شود در غیر آن صورت به زمان دیگری موکول خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب