امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9221 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امضاي تفاهم‌نامه همكاري جهت اعطاي تسهيلات طرح‌هاي خوداشتغالي براي توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي روستايي

خبرایران : تفاهم‌نامه همكاري جهت اعطاي تسهيلات طرح‌هاي خوداشتغالي براي توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي روستايي في‌مابين سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و كميته امداد امام خميني (ره) به امضا رسيد.
امضاي تفاهم‌نامه همكاري جهت اعطاي تسهيلات طرح‌هاي خوداشتغالي براي توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي روستايي

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با اشاره به اينكه يكي از وظايف دولت ايجاد تسهيلات و امكانات لازم براي حمل‌ونقل عمومي، شهري و روستايي است، هدف از امضاي اين تفاهم‌نامه را همكاري و هماهنگي جهت توسعه فرصت‌هاي شغلي براي مددجويان مورد حمايت كميته امداد امام خميني (ره) در بخش حمل‌ونقل عمومي روستايي ذكر كرد و افزود: اين اقدام با هدف خروج مددجويان مورد حمايت صورت مي‌گيرد.

رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي همچنين توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي روستايي به منظور افزايش رفاه و ايمني سفرها، حمل‌ونقل محصولات كشاورزي روستاييان، ساماندهي اشتغال ايجاد شده با اولويت افراد نيازمند و واجد شرايط، تحقق اشتغال تعهد شده براي دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط و بهبود خدمات حمل‌ونقل مسافري روستاييان با ورود ناوگان با پلاك عمومي را از ديگر اهداف امضاي اين تفاهم‌نامه ذكر كرد.

مهندس كشاورزيان خاطرنشان كرد: در همين راستا تعيين ظرفيت و اولويت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي روستايي در استان‌ها، ارائه شاخص‌هاي متقاضيان واجد شرايط فعاليت در حمل‌ونقل روستايي به كميته امداد براي بررسي و مطابقت دادن مشخصات متقاضيان با شرايط طرح‌هاي خوداشتغالي، صدور كارت هوشمند حمل‌ونقل روستايي براي واجدين شرايط معرفي شده موضوع اين تفاهم‌نامه، كمك به ساماندهي و تجهيز خودروهاي وارداتي يا خودروهاي توليد داخل كشور موضوع تفاهم‌نامه با همكاري سازمان‌ها و مراكز ذي‌ربط و همكاري درجهت شماره‌گذاري خودروها با هماهنگي پليس‌راهور و ساير سازمان‌هاي مربوطه از جمله تعهدات سازمان در امضاي اين تفاهم‌نامه است.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: همچنين طبق اين تفاهم‌نامه مقرر است كميته امداد نسبت به پيگيري حدود تعداد 10 هزار خودرو وسايل‌نقليه ويژه عمومي بار و مسافر شامل ميني‌بوس، ون، سواري و وانت به چرخه حمل‌ونقل روستايي اقدام نمايد.

مهندس كشاورزيان ضمن تأكيد بر نظارت مؤثر بر فعاليت‌هاي مجريان طرح‌هاي حمل‌ونقل روستايي و تعيين مسيرهاي اقتصادي براي جامعه هدف گفت: با هدف شفاف‌سازي فعاليت‌هاي اقتصادي در كشور، اخيراً حمل‌ونقل روستايي هم مي‌بايد صورت‌وضعيت و بارنامه دريافت كنند، كه اين امر به ايجاد اين شفافيت كمك مي‌كند. بنابراين مي‌طلبد نظارت بيشتري بر تردد ناوگان در مسيرهاي روستايي صورت گيرد و اين موضوعي است كه نياز به حمايت و همكاري پليس‌راهور و شوراها دارد .

براساس اين گزارش، حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) نيز در اين نشست، توسعه حمل‌ونقل روستايي را يكي از امتيازات ويژه به روستاييان با هدف كاهش اشتياق ورود آنان به شهرها توصيف كرد و افزود: در همين راستا با امضاي اين تفاهم‌نامه، علاوه بر اينكه خدمات حمل‌ونقل مسافري روستاييان با ورود ناوگان پلاك عمومي بهبود مي‌يابد، در عين حال افرادي كه براي اين منظور انتخاب مي‌شوند، افراد اصلح و آموزش‌ديده هستند.

وي با تأكيد بر تلاش در جهت ايجاد بهترين شرايط براي روستاييان تصريح كرد: يكي از اولويت‌هاي كميته امداد (ره) در اين زمينه فراهم كردن زمينه اشتغال براي روستاييان در حوزه‌هاي مختلف از جمله دامداري و كشاورزي، صنفي و صنعتي، مشاغل خدماتي و صنايع دستي، مهمانداري، مهمانپذيري، كمك‌پرستاري، غواصي و مشاغلي از اين دست مي‌باشد، چرا كه معتقديم اشتغال‌زايي علاوه بر اينكه صرفه اقتصادي دارد، باعث ايجاد شادابي و سلامت در خانوارها مي‌شود.

انواري، با تأكيد بر اينكه نگاه به محرومان بايد يك نگاه اولويت‌دار باشد، افزود: رويكرد ما در حوزه محرومان و مستضعفان بايد همان رويكري باشد كه امام خميني (ره) داشته‌اند و براي دستيابي به اين رويكرد نياز به يك كار جمعي وجود دارد و بايد از تمامي امكانات نظام كه مبادله اين تفاهم نامه با سازمان راداري و حمل‌نقل جاده‌اي در همين راستا مي‌باشد در اين خصوص بهره گرفته شود.

 اين گزارش مي‌افزايد، طرح  موضوع  همكاري و عقد تفاهم‌نامه بين دو ارگان با پيگيري‌ها و نشست‌هاي كارشناسي از سوي حوزه  معاونت حمل‌‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌‌ونقل جاده‌اي و دفاتر ذيربط كميته امداد(ره) واصل گرديده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب