امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9214 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید محمد بطحایی خبرداد؛

همه ساله آموزش و پرورش کسری بودجه داشته/ارائه 4 مدل بسته خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان/ اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب مدارس/ تشکیل کارگروه برای حل مشکلات موردی بیمه طلایی فرهنگیان

خبرایران: سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال 93 با 1800 میلیارد تومان کسری مواجه است، گفت: 1400 میلیارد تومان کسری مربوط به سال 92 و قبل از آن است.
همه ساله آموزش و پرورش کسری بودجه داشته/ارائه 4 مدل بسته خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان/ اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب مدارس/ تشکیل کارگروه برای حل مشکلات موردی بیمه طلایی فرهنگیان

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری اعلام و تشریح فعالیت‌های معاونت توسعه مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با حضور«سید محمد بطحایی» معاون توسعه مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش و اصحاب رسانه در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار و دراین نشست خبری«سید محمد بطحایی» اظهار داشت: اگر امروز نتوانیم به معلم از نظر کیفی، حرفه‌ای، تخصصی و معیشتی و رفاهی توجه کنیم و مدارس مطلوب و با کیفیتی نداشته باشیم، قطعاً کشور ما به مدار توسعه یافتگی نخواهد رسید و در سال 94 در برنامه‌های این معاونت، بهسازی نیروی انسانی دنبال می‌‌شود و در نظر داریم بخش‌هایی از سند تحول آموزش و پرورش را که متناظر با بهسازی نیروی انسانی است، مورد توجه قرار دهیم؛‌ ضمن اینکه بحث ارتقای مسائل رفاهی و معیشتی فرهنگیان را نیز در نظر داریم.

بطحایی با اشاره به این نکته فعالیت‌هایی در زمینه رفاهی و معیشتی فرهنگیان انجام شده است اما پراکنده بوده است، گفت: در سال 94 می‌خواهیم فعالیت‌های پراکنده را متمرکز کنیم به نحوی که اثر آن به یادگیری ـ یاددهی برگردد و در نتیجه اثربخشی اقدامات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از کمبود منابع کافی در رنج است، افزود: این اشکالاتی است که متاسفانه در نظام آموزش و پرورش وجود داشته و به شدت در برنامه‌ها تأثیر داشته است. البته گاهی ملتهب شده و آزاردهنده شده است و در هیچ سالی تقریبا وجود ندارد که آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه نباشد و این موضوع باعث شده است از کیفیت مورد انتظار فاصله بگیریم.

بطحایی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش باید منابع کافی در اختیار داشته باشیم، اظهار داشت: آموزش و پرورش هم‌اکنون با 1800 میلیارد تومان کسری مواجه است که 1400 میلیارد تومان کسری مربوط به سال‌های 92 و قبل از آن است و‌ از فهرست کسری‌های آموزش و پرورش برخی مربوط به سال 86 و 87 است که کمک هزینه عائله‌بندی از جمله این موارد است، ضمن اینکه هنوز به شرکت‌ بیمه‌گذار برای بیمه طلایی فرهنگیان بدهکاریم.

وی با بیان اینکه معنی صحبت‌های بنده این نیست که اگر این اعتبارات به ما داده شود، آموزش و پرورش مطلوبی خواهیم داشت، بلکه مدیریت سهم بالایی دارد، گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش برای اینکه بتوانیم مأموریت‌هایمان را به سرانجام برسانیم، مدیریت منابع است تا بتوانیم با بالا بردن اثربخشی این مدیریت، بهسازی نیروی انسانی را نیز انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص بودجه آموزش و پرورش نیز گفت:‌ مصوب بودجه آموزش و پرورش در سال 94 نسبت به مصوب بودجه 93 حدود 21 درصد افزایش دارد، اما مصوب 94 نسبت به عملکرد 93، منفی است که عدد منهای 6 دهم درصد می‌شود و در یکی از تبصره‌های بودجه 94 پیش‌بینی شده است که شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به جز شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، یک یا دو درصد از هزینه‌های خود را کاهش دهده و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند که این رقم حدود 17 هزار میلیارد ریال می‌شود و دو هزار میلیارد ریال نیز مجلس از جریمه کشف قاچاق برای سرانه مدارس تصویب کرد.

بطحایی اضافه کرد: برای رفت و آمد دانش‌آموزان روستایی و استثنایی به مدارس نیز 150 میلیارد ریال به ردیف سال 93 اضافه شد؛‌اخذ مالیات از مؤسسات و سازمان‌هایی که تاکنون مالیات نداده‌اند و بخشی از آن را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادن نیز از جمله مواردی است تا بتوانیم عدالت آموزشی را برقرار کرده و فرایند آموزشی را ارتقا دهیم.

وی در خصوص خدمات رفاهی برای فرهنگیان نیز اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در حوزه رفاهی فرهنگیان چالش‌برانگیز بوده ، بحث بیمه طلایی است که در اردیبهشت‌ماه سال 93 قرارداد بیمه‌گزار قبلی منقضی شد و با سرمایه‌گذار جدید که شرکت آتیه‌سازان حافظ بود، قرارداد بستیم.

معاون توسعه مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد:‌ این شرکت اشکالاتی نیز داشت که به تدریج کمتر کرده است به عنوان مثال در ابتدا 330 مرکز درمانی با این شرکت قرارداد داشت که در حال حاضر به 8800 مرکز درمانی افزایش یافته است و ضریب K تعرفه‌های پزشکی در سال جاری افزایش یافت و قراردادهای شرکت‌های بیمه‌گزار را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما تاکنون شرکت آتیه‌سازان حافظ افزایش حق بیمه‌ای نداشته است.

بطحایی افزود: گزارش‌های متعدد و مفصلی به ما ارائه می‌شود مبنی بر اینکه تعهدات به خوبی یا به موقع انجام نشده است به عنوان مثال علی‌رغم اینکه قراربود هزینه‌ها 15 تا 20 روز به فرهنگیان پرداخت شود اما در برخی موارد یک ماه یا دو ماه طول کشیده است که در این خصوص کارگروهی در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با حضور مسئولان بیمه آتیه‌سازان حافظ تشکیل شده و این موارد موردی بررسی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرحی برای ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان تهیه شده است، گفت: این طرح شامل 4 بسته است که نوع خدمات بیمه تکمیلی بسته‌ها با هم متفاوت است و با توجه به اینکه بیمه پایه سلامت در حال گسترش خدمات خود است و خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهد، تصمیم گرفتیم نحوه خدمات بیمه طلایی را تغییر دهیم و بر این اساس طرح جدیدی را آماده کردیم.

بطحایی ادامه داد: در این طرح به عنوان مثال بسته شماره اول دارای خدمات بسیار گسترده و با سقف نامحدود است که حتی عینک و دندانپزشکی نیز در آن دیده شده است و این خدمات در بسته های دیگر کمتر می‌شود به‌گونه‌ای که در بسته شماره 4 هزینه‌های بستری که در بیمه پایه نیست، پیش‌بینی شده است و منتظر جمع‌آوری نظرات استان‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم این طرح را در سال 94 اجرایی کنیم و فرهنگیان متناسب با درخواست خود برای دریافت بسته‌ها، خدمات را ارائه دهند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب مدارس خبر داد و گفت: این طرح تنها برای کنترل و مدیریت کمک‌های مردمی انجام می‌شود و کمک‌های مردمی هر خانواده نیز در مدارس فرزندان خودشان صرف خواهد شد.

وی از برگزاری آزمون استخدامی برای ۵ هزار نفر با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و شرکتی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: فراخوان این آزمون تا یک ماه دیگر اعلام می‌شود و درخواستی را از سازمان مدیریت داشتیم و مقدمات آن نیز آماده شده است تا سهمیه استخدام 5 هزار نفر را از سازمان مدیریت بگیریم و بر این اساس، تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری این آزمون اعلام می‌شود و داوطلبان با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؛ دوره یکساله‌ای نیز در دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهد شد.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش در روزهای پایانی سال 93 با 1800 میلیارد تومان کسری مواجه است، گفت: 1400 میلیارد تومان کسری مربوط به سال 92 و قبل از آن است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از ارائه طرحی برای تحول در بیمه طلایی فرهنگیان خبر داد و بیان داشت: برا ساس این طرح، 4 بسته خدمات بیمه‌ای پیش‌بینی شده است و فرهنگیان متناسب با انتخاب، هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند.

بطحایی از اجرای طرح یکپارچه‌سازی حساب مالی مدارس خبر داد و گفت: براساس این طرح، تمام کمک های داوطلبانه مردمی به مدارس، یکپارچه‌سازی و کنترل می‌شود، اما به این معنی نیست که کمک یک خانواده به مدرسه دیگری داده شود، بلکه کمک‌های خانواده‌ها در مدارس فرزندان خود انجام خواهد شد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب