امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9139 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با تصویب هیئت وزیران؛

وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان پیوستند

خبرایران : دو وزارتخانه جهادکشاورزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیئت وزیران به کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا اضافه شدند.
وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان پیوستند

به گزارش خبرایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، تصویب نامه هیئت وزیران با موضوع اصلاح بندهایی از آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات را ابلاغ کرد که طی آن دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و ارتباطات و فناوری اطلاعات به جمع کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا پیوستند.

براساس این گزارش، هیئت وزیران در جلسه 26/11/93 به استناد ماده 13 قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب 1389، آیین نامه اجرایی این قانون در 9 بند اصلاح شده است که حضور نمایندگان وزارتخانه های مذکور در کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

شایان ذکر است که معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و صندوق نوآوری و شکوفایی نمایندگانی در کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا دارند. رییس این کارگروه دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری است.

همچنین براساس این مصوبه، برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان، نرخ برخی تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی کاهش یافته است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب