امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 913 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علیرضا كریمی صارمی ؛

تغییر نكردن هیئت داوران جشنواره عكس «ما می توانیم» به جشنواره آسیب نمی زند

خبرایران : علیرضا كریمی صارمی داور هفتمین دوره جشنواره عكس ما می توانیم گفت: تغییر نكردن هیئت داوران به جشنواره آسیب نمی زند
تغییر نكردن هیئت داوران جشنواره عكس «ما می توانیم» به جشنواره آسیب نمی زند

به گزارش خبرایران؛ علیرضا كریمی صارمی داور هفتمین دوره جشنواره عكس ما می توانیم با بیان اینكه نگاه تخصصی در انتخاب داوران وجود دارد گفت:دو سال پیش من در 21 كشور جهان نمایشگاهی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با عنوان پیشرفت و اقتدار را برگزار كردم؛ شاید بدلیل شناختی كه در این زمینه دارم به عنوان داور انتخاب شدم.

علیرضا كریمی صارمی یكی از داوران هفتمین دوره جشنواره عكس ما می توانیم در خصوص این جشنواره به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: من در تمامی دوره های جشنواره عكس ما می توانیم به عنوان داور حضور داشتم؛ ما می توانیم یك جشنواره منحصر به فرد است و در نوع خود مشابهی ندارد زیرا به دستاوردهای جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف می پردازد.

وی ادامه داد: این جشنواره عكس تلاش می كند تا در قالب تصویرهای ناب مخاطبین را با فناوری و دستاوردهای ایران آشنا كند و آنها را در جریان پیشرفت های بخش های صنعتی، اقتصادی، هنری، فرهنگی و ... در سالی كه گذشته  قرار دهد.

داور هفتمین جشنواره عكس ما می توانیم افزود: عكاسان خاصی می توانند از این مجموعه ها عكاسی كنند زیرا ورود به چنین فضاهای صنعتی برای هر كسی امكان ندارد و برای عكاسی باید مجوزهای لازم گرفته شود لذا شامل عكاسانی می شود كه با مسائل صنعتی در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینكه هر ساله با تصاویر جدیدی روبه رو هستیم تصریح كرد: این تصاویر نشان از پیشرفت و رشد در جنبه های مختلف دارند و این جشنواره قدرتمند می تواند به صورت گسترده تری به نمایش آثار در سطح كشور بپردازد.

وی در پاسخ به این سوال كه كیفیت آثار ارسالی در دوره های قبل را چگونه ارزیابی می كنید گفت: می توان به صورت نسبی در این خصوص نظر داد. گاهی با عكس های بسیار خوبی مواجه می شویم كه به اجبار از بین آنها چند عكس را انتخاب می كنیم گاهی نیز در كنار عكس های خوب عكس های با كیفیت متوسط هم دیده می شوند و سعی می كنیم كه باز هم بهترین ها را انتخاب كنیم.

وی ادامه داد: عكسی جز بهترین ها قرار می گیرد كه عكاس در آن توانسته باشد آن چیزی را كه در ذهن اش وجود دارد در قالب تكنیك و به بهترین شكل ممكن عرضه كند تا مخاطب بتواند ارتباطی تنگاتنگ با آن بر قرار كند.

این هنرمند تصریح كرد: این جشنواره به صورت موضوعی برگزار می شود و موضوع آن نیز به توانمندی و قدرت جمهوری اسلامی ایران تكیه دارد لذا عكاسان حرفه ای به این حیطه وارد می شوند و آنها تلاش می كنند بر اساس علم و دانش خود و با توجه به شناختی كه از موضوع دارند عكس بگیرند و به جشنواره ارسال كنند؛ 

این عكاس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه چرا شما هر سال به عنوان یكی از اعضای هیئت داوران انتخاب می شوید و آیا تغییر نكردن هیئت داوران به جشنواره آسیب نمی زند گفت: شاید در جشنواره های دیگر این مساله آسیب بزند اما برای جشنواره عكس ما می توانیم نگاهی تخصصی پشت این ماجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: دو سال پیش من در 21 كشور جهان نمایشگاهی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با عنوان پیشرفت و اقتدار را برگزار كردم كه بزرگترین نمایشگاه در ژانر خود بود و كشور را در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و نظامی نشان می داد.

این عكاس افزود: با توجه به شناختی تخصصی كه در این زمینه دارم احساس می كنم بر همین مبنا نیز به عنوان داور جشنواره عكس ما می توانیم انتخاب شدم زیرا این شناخت و تجربه سبب می شود تا عكس هایی با قابلیت بهتر به نمایشگاه های جشنواره راه پیدا كنند.

وی در پاسخ به این سوال كه نمایشگاه های جشنواره عكس ما می توانیم تا چه اندازه قابلیت جذب مخاطب عام را دارد گفت: نمایشگاه جشنواره عكس ما می توانیم نمایشگاهی با موضوع خاص است. یك نمایشگاه با هر موضوعی می تواند مخاطب عام را هم به خود جذب كند. مردم علاقمند به دیدن هستند و جذب آنها بستگی به این مساله دارد كه در كجا و چگونه و در چه زمانی آثار را به مردم نشان دهیم كه البته تبلیغات درست نقش زیادی دارد.

وی افزود: گاهی مردم مشتاق به دیدن نمایشگاهی هستند اما با تمام علاقه ای كه دارند از زمان برگزاری برخی از این نمایشگاه ها مطلع نیستند. گاهی هم مخاطب خاص وقت و فرصت دیدن آثار یك نمایشگاه را ندارد.

این هنرمند گفت: تبلیغات و روابط عمومی نقش عمده ای را ایفا می كنند. بهتر است برای تبلیغ نمایشگاه جشنواره ها از رسانه قدرتمندی چون تلویزیون استفاده كرد. 

گفتنی است علیرضا كریمی صارمی در سال 1342 در شهر ملایر متولد و از 9 سالگی با دوربین آشنا شد. دوره حرفه ای خود را از سال 1355 آغاز كرد و سوژه هایش در عكاسی بیشتر مردم، شادی و غم های آنها بود.

كریمی صارمی در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی شركت كرده و موفق به كسب جوایزی هم شده و داوری چندین مسابقه را نیز بر عهده داشته است.

وی مدیر بخش مسابقه عكس و فیلم كوتاه انجمن سینمای جوان بوده و بیش از 60 مسابقه عكس و فیلم را برگزار و همچنین آزانس عكس ایران را پایه گذاری كرده است.

شایان ذكر است  است آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره عكس "ما می توانیم" تا 10بهمن ماه سال جاری است.

همچنین مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره در اسفند ماه سال جاری صورت خواهد گرفت.   

علاقمندان برای شركت در این جشنواره می توانند برای ثبت نام و كسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی مركز محافل و جشنواره ها به آدرس www.artfest.ir مراجعه فرمایند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب