امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9118 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

۶ نامزد نهمین دوره جشنواره شعر فجر مشخص شدند

خبرایران: نامزدهای بخش شعر نهمین دوره جشنواره شعر فجر مشخص شدند.
۶ نامزد نهمین دوره جشنواره شعر فجر مشخص شدند

به گزارش خبر ایران ، با انتخاب هیئت داوران، نامزدهای بخش شعر در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر مشخص شدند. 

براین اساس کتاب‌های «آوازهای فرشته بی‌بال»، سروده محمدشمس لنگرودی از انتشارات نگاه، «باغ در حصار مصائب»، سروده علیرضا رجبعلی زاده کاشانی از انتشارات شهرستان ادب، «تیترهای درشت سیاهترند»، مجموعه شعر علیرضا عباسی از انتشارات مروارید، «روی جاده ابریشم شعر»، سروده محمد قهرمان از انتشارات جمهوری، «شجره‌نامه یک جن» سروده علیرضا بدیع از انتشارات فصل پنجم و «ضد»، سروده فاضل نظری از انتشارات سوره مهر نامزدهای کتاب شعر در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر را شامل می‌شوند.

یادآور می‌شود، داوران بخش شعر در نهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را محمدرضا روزبه، محمدرضا تقی‌دخت و مصطفی محدثی‌خراسانی تشکیل می‌دهند.

محمدرضا روزبه استاد دانشگاه، منتقد ادبی و شاعر است یکی از سه عضو هیئت داوران بخش شعر این دوره از جشنواره شعر فجر است. از وی کتاب‌ها و مقالات ادبی بسیاری در حوزه نقد و پژوهش‌های ادبی در مطبوعات منتشر شده است. «ادبیات معاصر ایران»، «شرح، تحلیل و تفسیر شعر نو فارسی»، «زیست در من جمعی» بخشی از آثار پژوهشی او و «حرف‌هایی برای نگفتن» مجموعه‌ای از سروده‌های این استاد ادبیات است.

محمدرضا تقی‌دخت که داور دیگر بخش شعر در جشنواره شعر فجر است، از جمله پژوهشگران و منتقدان ادبی است که در حوزه شعر دینی فعالیت‌های بسیار، اعم از پژوهش و تحقیق کرده است. وی خود از جمله شاعران و سخن‌پردازان توانا است و دستی بر آتش قصیده دارد.

مصطفی محدثی‌خراسانی نیز داور دیگر بخش شعر در نهمین دوره جشنواره شعر فجر است. محدثی‌خراسانی گرچه در نقد ادبی هم فعال بوده، اما اصالتاً یک شاعر است و البته در کارنامه فعالیت‌های ادبی‌اش، تجربه کار مطبوعاتی هم به چشم می‌خورد. او سردبیری مجله شعر را نیز به عهده دارد. «سلوک باران»، «شوق کعبه» و «بودن در نبودن» بخشی از کتاب‌های شعر این شاعر خراسانی است.

یادآور می‌شود، نهمین دوره جشنواره شعر فجر با برگزاری محافلی، کوشیده بود ارتباط رویارو با مخاطبان خود را حفظ کند و با همین رویکرد، محافل شعرخوانی با حضور شاعران سرآمد در شهرهای مشهد، آبادان، همدان، تبریز و همچنین محافل خارجی شعرخوانی با رویکرد ارتباط مستقیم با مخاطبان شعر انقلاب در خارج از کشور در کشورهای افغانستان، عراق و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

با برگزاری آخرین محفل شعرخوانی در شهر قم، قطار نهمین دوره شعر فجر به ایستگاه آخر می‌رسد و برگزیدگان نهایی بخش‌های مختلف رقابتی در جشنواره بین‌المللی شعر فجر در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، روز شانزدهم اسفند ماه سال جاری، در تالار وحدت مشخص خواهند شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب