امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمید قبادی خبرداد؛

دنبال فروش و معرفی برند‌های خارجی نیستیم/ اختصاص 7 سالن نمایشگاه‌های تهران و حضور74 دانشگاه و 38 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای درجشنواره مد و لباس فجر/ بلیط فروشی برای بخش نمایش آثار

خبرایران: حمید قبادی دبیر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر ازبرگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس فجر طی روزهای ۱۱ تا ۱۶ اسفند ماه با حضور ۱۵ کشور درمحل دائمی نمایشگاه‌های تهران خبرداد.
دنبال فروش و معرفی برند‌های خارجی نیستیم/ اختصاص 7 سالن نمایشگاه‌های تهران و حضور74 دانشگاه و 38 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای درجشنواره مد و لباس فجر/ بلیط فروشی برای بخش نمایش آثار

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح برنامه‌های چهارمین جشنواره مد و لباس فجر امروزسه‌شنبه پنجم اسفندماه با حضور«حمید قبادی»دبیرچهارمین جشنواره مد و لباس فجر واصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری«حمید قبادی» دبیر چهارمین جشنواره مد و لباس فجراظهارداشت: چهارمین جشنواره مد و لباس فجراز 11 تا 16 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع برگزار می‌شود و در این دوره از جشنواره نسبت به سال‌های گذشته شاهد تغییرات قابل ملاحظه‌ای هستیم و تلاش شده شاهد عرضه و کاربردی کردن طرح‌ها و اقداماتی باشیم که طی سال‌های اخیر صورت گرفته است.

دبیرچهارمین جشنواره مد و لباس فجر با تأکید بر اینکه در این دوره جشنواره بخش قابل توجه زحمات صورت گفته در حوزه مد و لباس قابل مشاهده خواهد بود، عنوان کرد: اولین مجموعه‌ای خواهیم بود که در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی، حاصل تلاش طراحان، تولید کنندگان و صنعت‌گران کشورمان را می‌بینیم.

وی از اختصاص هفت سالن بخش جنوب شرقی محل دائمی نمایشگاه‌های تهران به برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس خبر داد و گفت: این جشنواره در 9 بخش مسابقه طراحی لباس و پارچه، علمی و دانشگاهی، صنعت، فرهنگی و هنری، بین‌الملل، مؤسسات تک منظوره، سازمان‌ها و نهادها، استان‌ها و اقوام و عرضه محصولات و فروش برگزار می‌شود.

وی از پیش‌بینی عرضه 100 اثر در بخش رقابتی جشنواره و 100 اثر در بخش غیر رقابتی سخن گفت و اظهار کرد: تاکنون حضور 21 استان در بخش استانی این جشنواره قطعی شده است و نشست‌های تخصصی لباس اقوام نیز در این بخش برگزار خواهد شد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی به حضور قوی بخش صنعت در این دوره از نمایشگاه نیز اشاره و اظهار کرد: بخش صنعت از نخ تا پارچه و ملحقات لباس را در بر می‌گیرد و 30 غرفه به این بخش اختصاص داده شده است و تلاش شده بخش صنعت در حوزه مد و لباس مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

قبادی یادآورشد: 74 دانشگاه و 38 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و در بخش مسابقه لباس دانشجویی نیز 240 اثر به دست ما رسیده است، همچنین 100 مقاله، 200 پایان نامه و 42 کتاب ارسال شده در این دوره مورد داوری قرار می‌گیرند، 650 اثر نیز توسط طرح‌اولی‌ها برای حضور در بخش مسابقه ارسال شده است و35 غرفه نیز به بخش فرهنگی هنری شامل: مجلات، نشریه‌ها، پایگاه‌های خبری و ... اختصاص داده شده و مسابقه بهترین آثار رسانه‌ای را نیز در این بخش خواهیم داشت.

وی به تلاش 180 مؤسسه تک منظوره مد و لباس برای دریافت مجوز اشاره و اعلام کرد: 50 مؤسسه تک منظوره نیز در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت، همچنین پیش‌بینی می‌شود 15 کشور در بخش بین‌المللی جشنواره حضور داشته باشند که تاکنون حضور کشورهای ایتالیا، آذربایجان، استرالیا، عراق، افغانستان، هند، برزیل و ترکیه قطعی شده است و در بخش بین‌المللی به دنبال فروش و معرفی برند‌های خارجی نیستیم، درخواست ما ارائه تجربیات و اطلاع‌ریافتن از ظرفیت‌های مد و لباس ایران است.

قبادی از فروش محصولات در غرفه‌های هشت و 9 خبر داد و عنوان کرد: 180 غرفه تاکنون جانمایی شده است و پیش‌بینی ما افزایش این تعداد تا 200 غرفه است که مهم‌ترین بخش آن لباس بانوان خواهد بود اما در حوزه لباس آقایان نیز محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی یکی از زیباترین بخش‌های جشنواره را بخش نمایش و عرضه طرح‌های ارائه شده عنوان و اظهار کرد: سالنی کاملاً حرفه‌ای برای نمایش محصولات در حال ساخت است که در صورت اتمام تا زمان آغاز نمایشگاه یکی از زیباترین بخش‌های نمایشگاه خواهد بود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از فروش بلیط در این بخش خبر داد و گفت: برای اولین بار بازدید از طرح‌های جشنواره با تهیه بلیط صورت خواهد گفت و عواید آن برای امور خیر مصرف خواهد شد و برای اولین بار علاوه بر مسابقه طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش نیز به مسابقه گذاشته شده است و برترین طراحان به عنوان طراح سال انتخاب و امکان نمایش زنده و طراحی زنده خواهند داشت و محصولات کارشناسی و سپس قیمت‌گذاری شده است، همچنین هر بخش نشست‌های تخصصی مختص به خود را برگزار می‌کند.

قبادی در پایان از اجرای ویژه برنامه‌ روز و شب شهادت حضرت فاطمه(س) در روز 13 اسفند ماه نیز خبر داد و گفت: برنامه ویژه شب شعر و مسابقه نقاشی موضوعی از جمله این برنامه‌ها است و تلاش داریم فضای نمایشگاه کاملاً فضایی فاطمی به خود بگیرد.

بنابراین گزارش، چهارمین جشنواره مد و لباس فجر طی روزهای ۱۱ تا ۱۶ اسفند ماه با حضور ۱۵ کشور درمحل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب