امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جهانگیری درمراسم هتل فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد؛

بخش خصوصی با تلاطم و کاهش قیمت نفت مورد توجه قرار می‌گیرد/ برای ساخت ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آمادگی داریم/ هتل فرودگاهی امام خمینی﴿ره﴾ منطبق بر استانداردهای کامل جهانی ساخته شده

خبرایران: رییس گروه مالی گردشگری با اشاره به بهره‌برداری از نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور گفت: این هتل که در مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی﴿ره﴾ ساخته شده است بیش از ۵۰۰ اتاق دارد که منطبق بر استانداردهای کامل جهانی ساخته شده و نقش آن در ضریب امنیت ملی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست.
بخش خصوصی با تلاطم و کاهش قیمت نفت مورد توجه قرار می‌گیرد/ برای ساخت ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آمادگی داریم/ هتل فرودگاهی امام خمینی﴿ره﴾ منطبق بر استانداردهای کامل جهانی ساخته شده

به گزارش خبرایران، مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری امروز دوشنبه ۴ اسفند در آیین گشایش نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی ۴ و ۵ ستاره فرودگاهی کشور اظهارداشت: اقتصاد کشور با رکود دست و پنجه نرم می‌کند و در این شرایط هر روز به خروج از رکود اقتصادی امیدواریم.

رییس گروه مالی گردشگری تصریح کرد: اقتصادی که سال‌های سال به درآمدهای نفتی وابسته بود و دائم قیمت جهانی نفت رشد داشت، مدیران دولتی آسوده بودند، در این شرایط بخش خصوصی به فراموشی سپرده می‌شود اما هرگاه بهای نفت با تلاطم مواجه می‌شود بخش خصوصی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های فعالان اقتصادی و فعالان صنعت نفت بهای نفت در سال آینده در خوش‌بینانه‌ترین حالت بین ۵۰ تا ۶۰ دلار است به طوری که کمترین نرخ آن برای هر بشکه ۳۰ دلار و بیشترین نرخ آن ۷۰ دلار برای سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط و با احتساب فروش یک میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز و میانگین قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه درآمد نفتی کشور در سال آینده بیش از ۲۷ میلیارد دلار نخواهد بود ضمن اینکه بر اساس قانون سالانه بخشی از این درآمد باید در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد.

رییس گروه مالی گردشگری با بیان اینکه با در نظر گرفتن واریز بخشی‌ از درآمدهای نفتی به حساب وزارت نفت و صندوق توسعه ملی در مجموع درآمد کشور در سال آینده بین ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار خواهد بود، توضیح داد: با توجه به این شرایط و همچنین ظرفیت ویژه حوزه گردشگری کشور، نگاه به این حوزه نیازمند یک اراده ملی است. گردشگری بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری بیش از ۷ درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده جلوتر است به طوری که آمار گردشگران امروز در دنیا به یک میلیارد و یکصد میلیون نفر رسیده که بر اساس سند چشم‌انداز توسعه گردشگری می‌تواند درآمدهای آن، بخش عمده‌ای از نگرانی‌های مردم و فعالان اقتصادی را برطرف کند.

وی اضافه کرد: باید به گونه‌ای به حوزه گردشگری توجه شود که این صنعت تجلی توسعه اقتصادی کشور شود و وابستگی به درآمدهای نفتی را به فراموشی بسپاریم که این با اراده رخ می‌دهد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور گفت: این هتل که در مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی﴿ره﴾ ساخته شده است بیش از ۵۰۰ اتاق دارد که منطبق بر استانداردهای کامل جهانی ساخته شده و نقش آن در ضریب امنیت ملی کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست.

رییس مالی گردشگری که سرمایه‌گذاری ساخت گروه‌های هتل‌های بین‌المللی فرودگاهی کشور را برعهده دارد، از آمادگی برای ساخت ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با ظرفیت پذیرش ۲۵ میلیون نفر مسافر در سال خبر داد و گفت: به وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌کنیم آمادگی داریم تا کنسرسیومی متشکل از فعالان بخش خصوصی طی ۴ سال آینده این ترمینال مسافری را در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی احداث کنیم اما تحقق این امر منوط بر اعتماد دولت به بخش خصوصی است.

هتل تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در قالب ۵۰۰ اتاق در ۱۲ طبقه ساخته شده است. ۷ طبقه از این هتل متعلق به میهمان، دو طبقه خدمات هتلداری، یک طبقه همکف و یک طبقه زیر همکف است.این هتل دارای ۳۰۰ اتاق ۴ ستاره و ۲۰۰ اتاق ۵ ستاره است که کادر پروازی از جمله متقاضیان استفاده از این هتل به شمار می‌آیند که مسافران هم می‌توانند از آن استفاده کنند.قرارداد ساخت هتل فرودگاهی در تاریخ ۱۵ فرودین ۸۸ با بخش خصوصی (شرکت توسعه گردشگری آریا زگورات) به عنوان سرمایه‌گذار منعقد و در ساخت آن نیز از تاریخ ۲۶ تیرماه ۸۹ آغاز شد. این پروژه به روش سرمایه‌گذاری BOT ساخته شده است به طوری‌که مالکیت آن در اختیار فرودگاه امام خمینی (ره) است اما درآمد آن تا ۲۵ سال برای سرمایه‌گذار  است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب