امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8999 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در محل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی؛

بزرگترین پروژه صنعت گردشگری کشور به بهره‌برداری رسید

خبرایران: نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی چهار و پنج ستاره فرودگاهی کشور به عنوان بزرگترین پروژه صنعت گردشگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به بهره‌برداری رسید.
بزرگترین پروژه صنعت گردشگری کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار خبرایران، نخستین گروه هتل‌های بین‌المللی چهار و پنج ستاره فرودگاهی کشور به عنوان بزرگترین پروژه صنعت گردشگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور معاونان و مشاوران رئیس جمهوری، معاونان وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس در محل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به بهره‌برداری رسید.

دکتر سلطانی‌فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم با اشاره به اینکه مجموع این هتل‌ها در فرودگاه امام بزرگترین پروژه‌‌های صنعت گردشگری ایران پس از انقلاب هستند، گفت: ۹۳۰ پروژه در این بخش هم‌اکنون در سطح کشور در حال اجراست که تکمیل آنها به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و هم‌اکنون این پروژه‌ها به‌طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. وی افزود: تاکنون برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در حوزه صنعت گردشگری ۱۴۰ پروژه با اعتباری معادل ۱۰۵۲ میلیارد تومان معرفی شده که امسال ۲۰ پروژه با اعتباری معادل ۳۵۲ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به تصویب رسیده است. این میزان برای آینده ۲ برابر خواهد شد. علاوه بر این امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری به بانک‌های عامل برای استفاده از منابع داخلی بانک‌ها معرفی شده‌اند.

مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور هم اعلام کرد جانمایی هتل‌های فرودگاه امام با تمامی استانداردهای جهانی تطابق دارد. ضمن آنکه ساخت این پروژه ظرف ۳ سال و نیم که شامل ۵۳۰ اتاق و ۱۰۰۰ تخت هتلی است، یکی از بزرگترین کارهای مهندسی درحوزه گردشگری محسوب می‌شود. محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور هم در این مراسم اعلام کرد: مراحل احداث فاز دوم فرودگاه بین‌المللی امام با ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب