امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8992 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر خبر داد؛

توزیع ششمین بسته عیدانه فرشتگان رحمت از نیمه دوم اسفند

خبرایران: در حالی برنامه ملی فرشتگان رحمت جمعیت هلال احمر برای توزیع بسته‌های عیدانه با محوریت داوطلبان آغاز شده است که امسال در ششمین سال برگزاری، نیازمندان و مددجویان از کمک بهتری برخوردار می‌شوند.
توزیع ششمین بسته عیدانه فرشتگان رحمت از نیمه دوم اسفند

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی سازمان داوطلبان، حمایت از اقشار آسیب پذیر و توزیع سبد غذایی و مایحتاج نوروزی در میان نیازمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست یکی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر و به خصوص سازمان داوطلبان است که امسال این هدف با اجرای برنامه ملی فرشتگان رحمت از نخستین روز تا 26  اسفند دنبال می‌شود.

در همین راستا فرح ناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان خبر از افزایش حمایت خیرین و  داوطلبان جمعیت از اقشار ضعیف و نیازمند خبر داد و گفت: مطالعاتی در این زمینه صورت گرفته است که چه اقلامی به خانواده‌ها داده شود و از 19 اسفند سال جاری توزیع آن آغاز می‌شود.

رافع با تأکید بر اینکه این سازمان جهت گیری توزیع این بسته‌ها را کاملاً هدفمند برنامه‌ریزی کرده است، بیان داشت: خانواده‌هایی که  در مناطق محروم روستایی و شهری بالاخص کودکان و زنان بی سرپرست و بدسرپرست، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار از قبل شناسایی شده‌اند ، از بسته عیدانه جمعیت هلال احمر  بهره‌مند می‌شوند.

وی تکمیل فرم اطلاعات فردی برای هر نیازمند و نگهداری در آرشیو اطلاعات جمعیت شهرستان و استان، دعوت به حضور مستقیم خیرین و توزیع مستقیم بسته‌های اهدایی، بن کالا و توزیع آن بین نیازمندان، اطلاع رسانی اختصاصی به  مسئولان و مقامات استانی، خیرین، هنرمندان، ورزشکاران و ... و همچنین ارسال دعوت نامه به خیرین و نیکوکاران حقیقی و حقوقی (موسسات مالی، تجاری، کارخانجات، اصناف، موسسات و خیریه‌های مردم نهاد را به عنوان گام‌های آغازین اجرای این برنامه عنوان کرد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر افزود: این سازمان  برای تأمین اعتبار برنامه مذکور از محل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی، استقرار صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دستگاه کارتخوان در همه مراکز و شعب جمعیت هلال احمر تمام استان‌ها به ویژه خانه‌های داوطلب و اختصاص  شماره حساب اختصاصی 99999 جمعیت هلال احمر نزد بانک ملت را برای سهولت دسترسی مردم نیکوکار جهت مشارکت را در نظر گرفته است.

همچنین پیش بینی شده است در صورت نیاز بازارچه‌های خیریه با ارائه محصولات استانی و همایش باران مهربانی به منظور اختصاص عواید فروش آن  به نفع برنامه فرشتگان رحمت  در سراسر کشور برپا شود.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به میزان  اعتبار ریالی بسته‌های عیدانه گفت: ارزش ریالی این بسته‌ها   حداقل یک میلیون ریال برای بهره مندی خانوار 4 نفره تعیین شده است و تمامی داوطلبان،  نیکوکاران و مردم شریف می‌توانند به صورت پرداخت نقدی‌، تهیه اقلام بسته‌ها اعم از البسه، پتو، کیف، کفش نو و غیر مستعمل ، مواد غذایی تازه و سالم (بدون انقضای تاریخ مصرف)، مواد شوینده ، بهداشتی  و اهدای آن‌ها به سازمان‌ها، نهادهای مردمی، موسسات خیریه، مجامع و محافل مذهبی و یا حتی تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند بصورت مستمر و مقطعی  در این برنامه خداپسندانه مشارکت کنند.

رافع خاطر نشان کرد:  میزان مشارکت مردمی در این برنامه طی سال‌های پیشین موید این مطلب است که این رقم از رشد قابل توجهی برخوردار است و برآورد می‌شود امسال نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغاتی و تمهیدات اتخاذ شده، بیش از250 هزار خانواده مشمول دریافت این عیدانه شوند. 

وی با تأکید بر اینکه سیاست سازمان علاوه بر حمایت معیشتی از خانواده‌های کم برخوردار در این برنامه، نهادینه کردن فرهنگ انفاق و دستگیری از محرومان جامعه، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی، تامین احترام خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار و نیز هویت بخشی به فعالیت‌های داوطلبان، است تصریح کرد: جشن‌های ملی همچون نوروز نقش مؤثری در تقویت رفتارهای سودمند اجتماعی و حفظ آن در طول زمان‌های مختلف دارد و هدف از برگزاری آن نشان دادن همبستگی  و مسئولیت اجتماعی عمومی از طرف عده‌ای از مردم به کل جمعیت جامعه است. بنابراین رفتارهای سودمند اجتماعی تقویت‌کننده فرهنگ، ارزش و هنجارهای جامعه به شمار می‌روند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب