امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8989 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور خبر داد؛

توسعه مراکز اختلالات اوتیسم یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود / افزایش مراکز اختلالات اوتیسم در سطح کشور/ تأمین تسهیلات توانبخشی معلولان

خبرایران:مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور گفت: توسعه مراکز اختلالات اوتیسم یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود که هم اکنون تعداد این مراکز 8 عدد بوده که تا انتهای سال تعداد آنها به 40 مرکز خواهد رسید.
توسعه مراکز اختلالات اوتیسم یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود / افزایش مراکز اختلالات اوتیسم در سطح کشور/ تأمین تسهیلات توانبخشی معلولان

به گزارش خبرایران، زهرا نوع‌پرست در نشست خبری خود با اشاره به اجرای طرح غربالگری اختلالات اوتیسم اظهار داشت: این طرح به صورت جدی از سوی سازمان بهزیستی کشور در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در 22 استان کشور 38 مرکز اختلالات اوتیسم فعالیت راه‌اندازی شده است که تعداد این مراکز تا انتهای سال به 40 مرکز خواهد رسید.

نوع‌پرست با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی این کودکان خدمات خوبی را ارائه می‌دهد، گفت: هم اکنون تعداد یارانه‌بگیران در این بخش 1500 کودک و خانواده هستند که سهم این افراد از طریق سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور بیان داشت: میزان یارانه‌ای که سازمان بهزیستی در خصوص اختلالات کودکان دچار اوتیسم پرداخت می‌کند 300 هزار تومان است ضمن اینکه سازمان بنا دارد آموزش فراگیری را در این زمینه به خانواده‌ها انجام دهد.

نوع‌پرست با بیان اینکه مراکز اوتیسم به عنوان پایگاه شناسایی افراد مشکوک به اختلالات اوتیسم فعالیت می‌کنند، گفت: با افزایش این مراکز می‌توانیم سطح خدمات خود را افزایش دهیم.

مدیرکل دفتر توانپزشکی بهزیستی کشور افزود: تشخیص قطعی اوتیسم نیاز به تخصص دارد که مراکز یاد شده این تخصص را دارد هستند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور افزایش مراکز روزانه و کاهش مراکز شبانه است، گفت: هم اکنون 943 مرکز روزانه در سطح کشور فعالیت می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان افرادی که از طریق بهزیستی به مراکز یاد شده معرفی شوند از یارانه ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

نوع‌پرست به طراحی سامانه‌ای جهت ثبت‌نام از معلولان برای دریافت وسایل توانبخشی اشاره کرد و گفت: این سامانه به زودی راه‌اندازی خواهد شد و معلولان می‌توانند با ورود به سایت اشاره شده مشخصات خود را ثبت و جهت دریافت وسایل کمک توانبخشی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص تئاتر معلولان گفت: هدف ما در این بخش هنردرمانی و ارتباط فرد معلول با جامعه است و برگزاری جشنواره‌های مختلف که در همین راستا به دنبال برگزاری جشنواره بین‌المللی معلولان در سال آینده هستیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب