امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8968 تاریخ انتشار: شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ناطق سه گانه اش را تكمیل می كند / روایتی از یک نوجوان چهارده ساله در جنگ

خبرایران: یک نویسنده كتاب های دفاع مقدس از نگارش مجموعه داستانی جدیدش خبر داد.
ناطق سه گانه اش را تكمیل می كند / روایتی از یک نوجوان چهارده ساله در جنگ

به گزارش خبرایران، ساسان ناطق با بیان این كه سومین مجموعه داستانش را در دست نگارش دارد، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: بعد از مجموعه «وقتی جنگ تمام شود» و «در آفریقا همه چیز سیاه است»، مشغول نوشتن مجموعه جدیدی هستم كه به عبارتی سومین اثرم در این زمینه محسوب می شود.

وی با بیان این كه نگاه ما در داستان ها اصولا به سمت خاكریز دشمن بوده، گفت: در كتاب «در آفریقا همه چیز سیاه است» نگاهی به شهر بغداد داشتم و در این مجموعه جدید كه هنوز نامی ندارد، به وقایعی كه هم زمان با حمله آمریكا در عراق می گذرد، پرداخته ام.

ناطق اضافه كرد: مجموعه داستان اول من از این سه گانه در سال 1384 منتشر شد كه شامل 14 داستان كوتاه می شد. در این مجموعه عراقی ها از دور در داستان ها حضور داشتند. در مجموعه داستان دوم نگاهی به پشت خاكریزهای عراقی و حتی برخی از حوادثی كه در بغداد رخ داده بود، شده است و در مجموعه سوم به عراقی ها نزدیك تر می شویم.

وی همچنین از نگارش كتاب دیگری خبر داد و گفت: در اثر دیگری زندگی یك رزمنده نوجوان اردبیلی را روایت می كنم كه در 14 سالگی عازم جبهه شده است.

این نویسنده ادامه داد: این كتاب بیش از 1000 صفحه دارد و مصاحبه های آن تمام شده و در مراحل اتمام كار هستم كه امیدوارم هرچه زودتر آماده شود و به دست علاقه مندان برسد.

این خاطره نگار كه آثار موفقی از او منتشر شده است، درباره شیوه كاری اش نیز توضیح داد: در خاطره نگاری از مولفه ها و عناصر داستانی نیز استفاده می كنم اما طوری كه به موضوع اصلی خدشه وارد نشود و ضمن این كه كتاب نثر روان و ساده ای دارد، به محتوا نیز وفادار می مانم و معتقدم فرم و محتوا هر دو مهم اند.

گفتنی است، ساسان ناطق نویسنده ای است كه بدون تجربه جنگ و فضای مربوط به آن تقریبا تمام آثارش مربوط به جنگ است. از وی تاكنون آثار متعددی چاپ و منتشر شده است: «اروند ما را با خود می برد»، « سربازان چكمه پوش»،«كشاورز و سفره جادویی»، «روزه عقیل»، «خلیل در آتش» و «وقتی جنگ تمام شود» از جمله این آثار هستند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب