امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8957 تاریخ انتشار: شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

كارگردان مستند «در كوی تو نغمه خدا می‌شنوم»؛

رویش پناهگاه هنرمندان جوان و با استعداد است

خبرایران: كارگردان مستند «در كوی تو نغمه خدا می‌شنوم» گفت: یكی از بهترین كارهایی كه جشنواره «رویش» می‌تواند انجام دهد حمایت از فیلمسازان مستقل و فیلم‌هایی با بودجه كم است.
رویش پناهگاه هنرمندان جوان و با استعداد است
به گزارش خبرایران از حوزه هنری؛ الیاس صادق‌زاده كارگردان مستند «در كوی تو نغمه خدا می‌شنوم» جشنواره رویش را پناهگاهی برای هنرمندان جوان و با استعداد دانست و بیان كرد: مستندسازان زیادی در شهر‌ها و روستاهای دورافتاده‌ هستند كه اگر فضایی برایشان مهیا شود آثار درخشانی را خواهند ساخت. اگر جشنواره رویش بتواند این استعداد‌ها را كشف كند و به هر نحوی گرد هم جمعشان كند موفق شده‌ به رسالتش عمل نماید.
صادق‌زاده ادامه داد: در كنار این حمایت نباید كیفیت آثار نادیده گرفته شود و ارزیابی كیفی باید به‌ گونه‌ای باشد كه مورد قبول اهالی هنر قرار بگیرد. ما استعدادهای زیادی داریم كه جای رشد دارند و فیلم‌هایشان باید دیده شوند. امیدوارم جشنواره در حمایت از مستندسازان جوان و با استعداد تمام تلاش خود را بكند. جشنواره رویش در سالهای گذشته قدم‌های مثبتی برداشته و امید دارم در سالهای آینده هم این قدم‌ها را ادامه دهد. مخصوصا در حوزه دین جای كار و پتانسیل زیادی وجود دارد كه با توجه به فضای رسانه‌ای موجود مستندسازان مستقل با بودجه‌های كم، مهجور واقع می‌شوند مگر آنكه نهادی پشتشان باشد.
وی درباره دلیل حضورش در جشنواره «رویش» گفت: من سال هاست دنبال جشنواره «رویش» بودم و آثارش را دنبال می‌كردم. می‌دانستم كه رویكرد دینی دارد و این رویكرد كاملا بر فضای معنوی و دینی كه بر اثرم حاكم بود همخوانی داشت. قبل از جشنواره رویش تصمیم داشتم مستندم را برای جشنواره تهران بفرستم ولی احساس كردم جشنواره رویش كاملا متناسب با فضای فیلمم هست و به همین دلیل تا شروع جشنواره رویش صبر كردم.
صادق‌زاده در پایان فضا و محتوای مستند «در كوی تو نغمه خدا می‌شنوم» را اینگونه توصیف كرد: مستند درباره یك هیئت عزاداری با یك دیدگاه و نگرش متفاوتی است. اعضای هیئت همه كر و لال هستند و وجه تمایزی كه در عزاداران وجود دارد باعث به وجود آمدن اتفاقات زیادی شده است. در ماه محرم خدمت دوستان بودم و عزاداری این عزیزان را در مشهد مقدس فیلمبرداری كردم.
لازم به ذكر است نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» از ۵ تا ۷ اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی تهران و مراسم اختتامیه آن ۸ اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب