امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8912 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک سپه خبرداد؛

مشتریان شناخت کافی از بانک‌داری ندارند / حقوق و دستمزد کارمندان بانکهای دولتی در مقایسه با بخش خصوصی کم است

خبرایران: سید کامل تقوی‌نژاد مدیر عامل بانک سپه گفت: عدم شناخت کافی مشتریان از مفاهیم بانک‌داری بدون ربا و عدم مراجعه حضوری مشتریان به شعب علی‌رغم توسعه اقتصادی از جمله ضعفهای سیستم بانکی در حوزه مشتریان دانست.
مشتریان شناخت کافی از بانک‌داری ندارند / حقوق و دستمزد کارمندان بانکهای دولتی در مقایسه با بخش خصوصی کم است

سید کامل تقوی‌نژاد مدیر عامل بانک سپه در پنجمین همایش روسای موفق شعب بانکهای کشور اظهار داشت: در ارتباط با تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و اسناد بالادستی مدیریت شعب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هدایت رهبری کارکنان تحت پوشش و انتقال دانش و تجربه و ارتقا سطح سازمان شعبه از جمله زمینه‌های مهم است. وی افزود: در خصوص جذب سپرده بازاریابی و بازارشناسی ازجمله وظایف مدیران است و حفظ اسرار مشتریان و ایفای نقش مشاوره‌ بانکی و اداره امور جاری شعب از جمله وظایف مدیران در شعب است.

 

تجهیز منابع و مصارف آن مهمترین چالش پیش رو مدیران شعب است

مدیر عامل بانک سپه درخصوص تجهیز منابع اظهار داشت: تنگناهایی در خصوص نرخ دستوری سود سپرده‌ها از جمله اقداماتی که باید به آن توجه شود خصوصا در شرایطی که کمبود منابع در سیستم بانکی وجود دارد است.

علاوه بر این محدویتهایی که برای بانکهای دولتی در اثر تحریمها وجود دارد عدم استفاده از حسابهای بانکی است که یکی از راههای تجهیز منابع است بانکهای دولتی الزام دارند مقرراتی را رعایت کنند و در خصوص تخصیص بحث عدم اجرای مقررات از سوی نهادها و بانکها،‌سیاستهای تکلیف سود، افزایش مطالبات، عدم امکان کنترل و نظارت صحیح در زمینه اعطای تسهیلات است.

 

حقوق و دستمزد کارمندان بانکهای دولتی در مقایسه با بخش خصوصی کم است

تقوی‌نژاد در ادامه در خصوص وضعیت نیروی انسانی و میزان حقوق و دستمزد در بانکهای دولتی اظهار داشت: میزان حقوق و دستمزد کارکنان بانکهای دولتی در مقایسه با بانکهای غیر دولتی و شرکتهای بزرگ بسیار کم است و عدم تناسب حقوق پرداختی به کارکنان ، ناکارآمدی نظام آموزشی و ارایه آموزشهای کاربردی بانک از جمله ضعفهای این بخش می‌باشد.

وی در ادامه عدم شناخت کافی مشتریان از مفاهیم بانک‌داری بدون ربا و عدم مراجعه حضوری مشتریان به شعب علی‌رغم توسعه اقتصادی از جمله ضعفهای سیستم بانکی در حوزه مشتریان دانست و افزود: تعدد دستگاههای نظارتی و عدم همسویی دیدگاه‌ آنها در برخی موارد و به تبع تخفیف جایگاه نظارتی از جمله مواردی است که در حوزه نظارت به آن توجه شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب