امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8900 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در پنجمین همایش بین‌المللی مخابرات؛

فرصت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی در پروانه‌های جدید ارتباطی بررسی می‌شود

خبرایران:بیش از 20 سال از آغاز به کار اپراتورهای تلفن همراه در کشور می‌گذرد و در حال حاضر ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه در کشور با حضور چهار اپراتور سراسری فعال، به بیش از 120% رسیده است، با این حال، از یک سو بازارِ شبه انحصاری و اشباع شده، مانع از فعالیت اپراتورهای جدید برای عرضه‌ی خدمات نوین شده و از سوی دیگر، تعرفه‌های بالا، کیفیت پایین و تنوع کم خدمات، ورود بازیگران جدید را به این بازار می طلبد.
فرصت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی در پروانه‌های جدید ارتباطی بررسی می‌شود

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، برای برون‌رفت از این مشکلات، راهکار اپراتور مجازی( MVNO ) را از اوائل امسال مطرح کرد تا به کمک این اپراتورها بتواند بخشی از نیازمندی‌های بازار اپراتورهای تلفن همراه را بدون ایجاد اپراتوری مستقل، بر پایه‌ی نوآوری و نه ایجاد شبکه زیرساخت جدید تامین کند.

بر این اساس، اپراتورهای مجازی با بهره‌گیری از شبکه ارتباطی اپراتورهای میزبان، توان خود را به ارائه‌ی خدمات جدید، بهتر یا ارزان‌تر معطوف می‌کنند. تجارب جهانی نیز نشان داده، ورود اپراتورهای مجازی، همزمان با افزایش رقابت‌پذیری و کیفیت خدمات، کاهش تعرفه‌ها و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان را نیز بدنبال داشته است.

در این راستا، پنجمین همایش بین‌المللی مخابرات (  ITC2015) با تمرکز بر 4 موضوع محوری "پروانه‌های جدید، قواعد بازی جدید، منابع رادیویی جدید، برنامه توسعه جدید"  با حمایت  سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، همراه اول، شرکت فناپ و جمعی دیگری از فعالان این حوزه  روز سه شنبه مورخ 28 بهمن ماه در محل موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار می شود.

در این همایش شرکت ها و بازیگران فعال ارتباطی چون  اپراتورهای تلفن همراه کشور، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه‌ی مخابرات و تجارت الکترونیک  حضور دارند تا در قالب سخنرانی و پنل، در خصوص موضوعاتی چون فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروانه‌های جدید ارتباطی نظیر MVNO، FCP ، چالش‌ها و چشم‌اندازهای مشارکت تجاری، توسعه رقابت و افزایش کیفیت در بازار خدمات باند وسیع ایران و ... به تبادل نظر بپردازند.

گفتنی است شرکت فناپ به عنوان یکی از اولین شرکت‌های علاقمند به راه‌اندازی اپراتوری مجازی در ایران و ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر تلفن همراه، در این همایش حضور دارد که برخی از مدیران آن در خصوص موضوعاتی چون "ظهور اپراتور مجازی، بازی برد، برد، برد"   به ایراد سخنرانی می پردازند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب