امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8885 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خبر داد؛

برگزاری هفدهمین همایش معرفی 100 شرکت برتر/ رونق در بخش بنگاههای اقتصادی و صنعتی

خبرایران: مجتبی رجب بیگی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از برگزاری متوالی هفدهمین همایش معرفی 100 شرکت برتر IMI 100 و نیز 500 شرکت برتر ایران درسال 92 خبر داد.
برگزاری هفدهمین همایش معرفی 100 شرکت برتر/ رونق در بخش بنگاههای اقتصادی و صنعتی

به گزارش خبرایران،  مجتبی رجب بیگی در نشست مطبوعاتی خود با اشاره به  کاهش شاخص کف فروش  به 20 میلیارد تومان گفت : کاهش شاخص حجم فروش باعث شد که شرکتهای متوسط نیز بتوانند در این رتبه بندی شرکت کنند و در بین دیگر شرکتها مقایسه شوند. امسال 604 شرکت در این رتبه بندی شرکت کردند و  10 درصد از 100 شرکت  برتر جدیدالورود هستند و این در حالی است که سال گذشته  تعداد شرکت کنندگان 540 شرکت بوده است . در رتبه بندی امسال شرکتها با  28 شاخص  و در 29 گروه صنعتی با هم مقایسه و رتبه بندی شدند.

به گفته رجب بیگی بر اساس اطلاعات استخراج شده در سال گذشته 100 شرکت اول حدود 86 درصد فروش را در بین 500 شرکت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه شرکت اول 40 هزار میلیارد تومان فروش داشته است تصریح کرد : با در نظر گرفتن نرخ ارز و افزایش قیمتها ، آمار عملکرد سال 92 بنگاههای اقتصادی نشان می دهد که رونقی در بخش بنگاههای اقتصادی و صنعتی اتفاق افتاده و این را می توان از رشد فروش دریافت کرد.

رجب بیگی همچنین اعلام کرد : حجم صادرات 500 شرکت برتر سال 92 حدود 25.4  میلیارد دلار و حجم صادرات 100 شرکت برتر 22.7 میلیارد دلار گزارش شده است و این در حالی است که در بین رتبه های اول تا دهم شرکتهای پالایش نفت و پتروشیمی بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود : از جمله کارهای جدیدی که در سال 93 انجام دادیم یکی مشخص کردن وضعیت مالکیت شرکتها بود که بر این اساس به سه نوع شرکتهای دولتی ، خصوصی و نهادها و موسسات عمومی تقسیم شدند و دیگر مقایسه صنعت ما با یک کشور پیشرفته مثل آمریکا و یک کشورنزدیکتر مانند ترکیه بود.

در ادامه مجید درویش مدیر مرکز رتبه بندی IMIM 100  تاکید کرد :  شرکتهایی که به نوعی حاکمیتی هستند و نیز شرکتهایی که انحصار قانونی دارند نمی توانند در این رتبه بندی شرکت کنند.

 به گفته وی در این رتبه بندی صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتها مورد توجه و محاسبه قرار می گیرد.

درویش با اشاره به رتبه بندی شرکتها در دنیا افزود : علاوه بر کشور ما در کشورهای دیگر نیز رتبه بندی هایی مانند فورچون 500 یا DS 100 که 100 شرکت برتر کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی است هم برگزار می شود .

گفتنی است شرکتها در رتبه بندی 100 شرکت برتر سال 92 بر اساس 28 شاخص در دسته بندی های اندازه و رشد، سود آوری و عملکرد ، شاخص صادرات ، شاخص نقدینگی ، بدهی و شاخص بازار رتبه بندی می شوند.

هفدهمین همایش معرفی 100 شرکت برتر سال 92 روز دوشنبه 27 بهمن ماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب