امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8861 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خبرداد؛

برگزاری اولین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو / استفاده از درب های شیشه ای به صورت آزمایشی در خط فرودگاه مهرآباد/ فراهم کردن امکان استفاده از اینترنت در ایستگاه های مترو

خبرایران: محسن نايبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: دیگر مترو یک انتخاب نیست بلکه الزام است و این الزام مجموعه شهرداری تهران را بر آن داشته است که در اولویت های سال ۹۳ خود گسترش مترو را قرار دهد.
برگزاری اولین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو / استفاده از درب های شیشه ای به صورت آزمایشی در خط فرودگاه مهرآباد/ فراهم کردن امکان استفاده از اینترنت در ایستگاه های مترو

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری اولین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو صبح امروزبا حضور«محسن نايبی» مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «محسن نايبی» مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران اظهارداشت: آنچه امروز در کلان شهر تهران رخ می دهد این است که دیگر مترو یک انتخاب نیست بلکه الزام است و این الزام مجموعه شهرداری تهران را بر آن داشته است که در اولویت های سال ۹۳ خود گسترش مترو را قرار دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تصریح کرد: در شرایطی ما در تهران مترو را گسترش می دهیم که در تحریم به سر می بریم و در سال های اخیر شدت این تحریم ها نیز افزایش یافته است و متأسفانه شاهد هستیم که شرکت های خارجی با بی میلی و بی رغبتی در خصوص فروش قطعات به ما برخورد می کنند و وظیفه ما این است که قطارها با سرعت و دقت و امنیت به حرکت در آیند و در حالی که روزانه ۵/۲ تا ۳ میلیون مسافر را جابه جا می کنیم همزمان گسترش مترو را نیز در دستور کار داریم.

نايبي در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی» گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی بر آن شدیم تا با توجه به نیاز حجم بالای قطعات در چرخه حرکت قطارها و همچنین صنعت پیچیده این موضوع فرصتی را فراهم کنیم تا بتوانیم از ظرفیت داخل نهایت استفاده را کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: خوشبختانه ارتباط ما با مراکز علمی و دانشگاه ها بسیار خوب است و تجربه نیز نشان داده که هرگاه به نیروهای داخلی اعتماد کنید حرکات بزرگی صورت می گیرد همانگونه که امروز در تمام دنیا شاهد هستیم علی رغم تحریم ها گسترش مترو با سرعت بالای انجام می شود.

نايبي تأکید کرد: رکورد ۷۲۰ متر گسترش مترو در هفته نشان از عزم جدی در این زمینه دارد و با توجه به اینکه ما در هر قطار بیش از ۵ هزار قطعه استفاده می کنیم لزوم عدم وابستگی به خارج در این زمینه بیش از پیش احساس می شود که خوشبختانه در خصوص تأمین برخی قطعات در حال حاضر پیشرفت خوبی را شاهد بوده ایم.

وی افزود: همه این موارد باعث شد تا ما برای کم کردن میزان وابستگی به خارج از کشور برنامه های را داشته باشیم که امیدواریم این نمایشگاه شروع و آغازی برای خودباوری و اطمینان به نیروهای داخلی باشد و این موضوع لازم بود که بسیار زودتر از حال حاضر محقق شود.

نايبي در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ شرکت تاکنون برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند، گفت: قطعاً تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با کشورهای خارجی را دارند و پیش از این نیز ما به صورت کوچک چنین نمایشگاهی را در خود شرکت بهره برداری مترو داشتیم که به دنبال بزرگ کردن این موضوع، این نمایشگاه محقق می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: اصل برگزاری نمایشگاه این است که ما به تولیدکنندگان بگوییم که چه نیازهای را داریم و تبادلی در این زمینه برقرار شود تا بتوانیم از ظرفیت و توان نیروهای داخلی بیشترین بهره را ببریم. تصور غلطی وجود دارد که همه قطعات مترو در تهران از کشور چین وارد می شود اما به هیچ عنوان چنین چیزی نیست و بسیاری از قطعات مورد استفاده در قطارها از کشورهای اروپایی تأمین می شود و اگر ما بتوانیم هر کدام از قطعات را در داخل تولید کنیم می توانیم از وابستگی به خارج از کشور بکاهیم.

نايبي در خصوص یارانه مترو و میزان پرداخت دولت در این زمینه گفت: در حالی که دولت می بایست یک سوم سهم بلیط مترو را تأمین کند در حال حاضر از این میزان حدود ۷۰ درصد محقق شده که معادل ۵۰ میلیارد تومان است .  براساس آخرین جلساتی که با اعضای شورای شهر داشتیم مقرر شد تا استفاده از درب های شیشه ای را در خط فرودگاه مهرآباد به صورت پایلوت و آزمایشی انجام دهیم.

وی در ادامه در خصوص هزینه برق مترو گفت: هنوز مشکلی که در خصوص برق مترو داشتیم به سرانجامی نرسیده چرا که قرار بود پایین ترین تعرفه برق برای مترو در نظر گرفته شود و این موضوع هنوز محقق نشده است.به دنبال این هستیم که شرایطی فراهم کنیم تا بتوانیم در ایستگاه های مترو اینترنت را نیز برای شهروندان داشته باشیم اما در خصوص اینکه رایگان خواهد بود یا خیر باید پس از عقد قرارداد با شرکتی که خدمات ارائه می دهد به تفاهم برسیم و سپس اعلام کنیم.

نايبي در ادامه در خصوص سامان دهی دستفروشان در مترو خاطرنشان کرد: طرح جامعی را در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم دستفروشان مترو را سامان دهی کنیم و به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب