امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8793 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور شهردار تهران؛

نخستین نیروگاه زباله سوز کشور به بهره‌برداری رسید

خبرایران: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نخستین نیروگاه زباله سوز و بزرگترین پروژه زیست محیطی تولید برق از پسماندهای شهری با حضور شهردار تهران افتتاح شد
نخستین نیروگاه زباله سوز کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرایران، نیروگاه زباله سوز و بزرگترین پروژه زیست محیطی تولید برق از پسماندهای شهری پیش از ظهر امروز با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

نیروگاه زباله سوز مجتمع آرادکوه با ظرفیت ورودی 200 تن زباله توانائی تولید 3 مگاوات ساعت برق را دارا است. در این سامانه، برق تولید شده بر اساس خط انتقال برق ساخته شده به شبکه برق سراسری کشور متصل خواهد شد.

حدود 33000 مترمکعب خاکبرداری، 9000 مترمکعب بتن‌ریزی، 2000 تن آهن آلات و آرماتور در زمینی به وسعت تقریبی سه هکتار و 8500 متر بنا جهت احداث این نیروگاه بکار گرفته شده است.

مشخصات این پروژه شامل پیت زباله،ساختمان اداری، ساختمان تجهیزات، تصفیه خانه، دودکش و غیره است.

لازم به ذکر است که فرآیند تولید برق بدین صورت خواهد بود که زباله پس از ورود به پیت ورودی زباله، وارد کوره می‌شود تا در دمای 800 الی 1200 درجه سانتیگراد سوزانده شود، سپس این حرارت به بویلرها منتقل و تبدیل به بخار آب گردیده و این بخار به سمت توربین ها و ژنراتور جهت تولید برق هدایت می‌شود.

شایان ذکر است در طراحی این نیروگاه از متخصصین داخلی و خارجی استفاده شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب