امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8743 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکتر علی صالح آبادی خبرداد؛

بانک توسعه صادرات با کمترین نرخ سود در خدمت فعالان اقتصادی است

خبرایران : دكتر علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به سپرده گذاری یک میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در این بانک گفت: بانک توسعه صادرات با نرخ سود کمتر نسبت به دیگر بانک ها در خدمت فعالان اقتصادی از جمله صادرکنندگان و وارد کنندگان است
بانک توسعه صادرات با کمترین نرخ سود در خدمت فعالان اقتصادی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومي بانک توسعه صادرات، دكتر علی صالح آبادی روز شنبه در مراسم ديدار با صادركنندگان و فعالان اقتصادي مازندران و بهره برداری از ساختمان جديد بانک توسعه صادرات ایران در ساری افزود: قیمت نفت تا 50 درصد کاهش یافته است و دولت تدبیر و امید با حمایت از صادرکنندگان و فعالان بازرگانی درصدد افزایش صادرات غیر نفتی است.

وی اظهار کرد: از آنجایی‌که این بانک تجربه تشکیل صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف را دارد، می تواند به شرکت های دانش بنیان استان مازندران نیز با تشکیل صندوق کمک های مالی کند.

آقاي دکتر صالح ابادی با بیان اینکه با شکل گیری صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان خط اعتباری برای این صندوق در بانک ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر برای صندوق پژوهش و فناوری توسعه صادرات شریف 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

 مدير عامل بانك توسعه صادرات با اشاره به مزیت های اقتصادی استان مازندران و حمایت  اين بانك از شرکت های بزرگ صنعتی و کشاورزی در منطقه از جمله شرکت کاله اظهار داشت: با توجه به وجود دریای خزر ، زیر ساخت های بندری ، فرودگاهی و ریلی در مازندران ، مقدار صادرات و واردات از این استان باید افزایش یابد.

آقاي ابولفضل نوفرستی، مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات ایران نیز در این مراسم در گزارشی از فعالیت 10 ماه اول امسال این بانک از پرداخت 37 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان و وارد کنندگان خبر داد و گفت: در این مدت 490میلیون دلار  اعتباراسنادي وارداتي و 292میلیون دلار  اعتبار اسنادي صادراتي گشایش شده است.

وی اظهار داشت: این بانک علاوه بر ارایه تسهیلات، مشاوره های اقتصادی با موضوع های بازرگانی ، ارز و ریال به صادرکنندگان و واردکنندگان ارایه می کند.

آقاي نوفرستی با اشاره به اینکه درحال حاضر 40 شعبه بانک توسعه صادرات در مراکز استانها و مناطق آزاد کشور فعال است، اظهار داشت: انواع تسهیلات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به واحدهای تولیدی فعال در بخش صادرات ارائه می کنیم.

آقاي حامد گرجستانی رييس شعبه بانک توسعه صادرات ایران  در ساري نیز دراین مراسم با بیان اینکه 70 درصد تسهیلات دریافتی توسط صادرکنندگان استان مازندران از این بانک پرداخت شده، گفت: در حال حاضر این بانک معوقه ای از صادرکنندگان و وارد کنندگان استان ندارد و بانک مشتریان خوش حسابی دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به فعالان اقتصادی استان امسال 50 درصد بیشتر از سال قبل بوده است، ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت و استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت در استان مبنی بر حمایت از صادرات محصولات غیر نفتی این بانک همه گونه همکاری با فعالان اقتصادی از جمله کارخانجاتی که محصولات صادراتی تولید می کنند را دارد.

ساختمان جدید بانک توسعه صادرات ایران شعبه ساری در دو هزارو 700متر مربع بنا در پنج و نیم طبقه امروز شنبه با حضور دکتر آقای ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و آقاي دکتر علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب