امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8723 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بهمنی اعلام کرد؛

بازار ارائه خدمات مشاوره‌ای ازدواج مناسب نیست / صدور مجوز نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج از 18 بهمن ماه/ ساماندهی و شناسایی مراکز تخصصی

خبرایران : بهمن بهمنی مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از صدور مجوز نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج از 18 بهمن ماه خبر داد.
بازار ارائه خدمات مشاوره‌ای ازدواج مناسب نیست / صدور مجوز نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج از 18 بهمن ماه/  ساماندهی و شناسایی مراکز تخصصی

به گزارش  خبرایران، بهمن بهمنی مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که امروز ( چهارشنبه ) در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره تخصصی ازدواج اظهار کرد: نخستین مجوزهای مراکز تخصصی مشاوره ازدواج روز شنبه 18 بهمن ماه با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان صادر می شود. از مجموع 50 مرکز تخصصی مشاوره 25 مرکز در تهران و مابقی در استان ها است.

وی افزود: به منظور صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج با سازمان نظام روانشناسی تفاهم نامه‌ای منعقد شد که بر اساس آن وزارت ورزش و جوانان مراکز تخصصی ازدواج فراهم می‌کنند تا بالاترین کیفیت به ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج و زناشویی بپردازد.

بهمنی به هدف از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک به منظور راه‌اندازی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان زمینه سازی ترویج فرهنگ ازدواج‌های سالم و آسان است و ماموریت این وزارتخانه تشکیل خانواده است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج نقطه شروع است اظهار کرد: متاسفانه بازار ارائه خدمات مشاوره‌ای ازدواج مناسب نیست و برخی‌ها که سررشته‌ای در مشاوره و تخصصی در امر مشاوره ازدواج ندارند در برخی مراکز اقدام به مشاوره می‌کنند که مجاز نیستند و لذا باید سازمان باشد که از منافع مردم حمایت کند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده به ویژگی‌های مراکز مشاوره ازدواج خانواده اشاره و تصریح کرد: کسانی که در مراسم مشاوره ازدواج کار می کنند باید 4 ویژگی جهان‌بینی، دانش مشاوره، مهارت و مهمترین ویژگی شخصیت مناسب داشته باشند چرا که اگر شخصیتی مردم گرا   در مراکز مشاوره ازدواج وجود داشته باشد می‌تواند موجب ازدواج سالم گردد.

بهمنی با اشاره به اینکه آئین نامه‌ای برای مراکز مشاوره تخصصی ازدواج تشکیل شده است به دیگر ویژگی‌های آئین‌نامه مراکز مشاوره تخصصی ازدواج اشاره کرد و گفت: افرادی که می‌توانند مجوز تاسیس این نوع مراکز را داشته باشند باید 35 سال به بالا، متاهل، 5 سال سابقه فعالیت در حیطه مشاوره خانواده و همچنین حسن شهرت بر اساس عرف داشته باشند و صلاحیت آنها از منظر عمومی وقتی تایید می‌شود که با  دو امضا از سازمان نظام روان‌شناسی و وزارت ورزش و جوانان مجوز آنها صادر شود.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز مشاوره در جامعه وجود دارد عنوان کرد: مراکز مشاوره‌ای وجود دارند که در آنها افراد غیر مجاز صلاحیت تخصصی ندارند و مراکز مشاوره‌ای نیز وجود دارد که خوب و حرفه‌ای عمل نمی‌کنند.

 

*توسعه کمی مراکز مشاوره ازدواج تهدید محتواست

 

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده در ادامه تصریح کرد: سیاست ما ترویج توسعه کمی مراکز مشاوره ازدواج خانواده نیست چرا که توسعه سریع کمی تهدید محتواست.

وی به تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج است که به وسیله خیرین و هماهنگی‌های آنها تشکیل خانواده است.

 

*فراهم شدن تسهیلات ازدواج در دستگاه‌ها از سال آینده

 

بهمنی همچنین گفت: به منظور فراهم شدن امکانات و شرایط ازدواج برنامه‌ای داریم تا تسهیلات ازدواج در دستگاه ها از سال آینده ایجاد شود و شرایطی را فراهم کنیم که کارکنان دستگاه‌های دولتی شرایط ازدواج را باهم فراهم کنند چرا که بهتر است کارمندان یا کارکنانی که در یک اداره وجود دارند می‌توانند شرایط ازدواج مناسبی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به استقرار مراکز مشاوره تخصصی ازدواج اظهار کرد: بلافاصله پس از استقرار مراکز مشاوره تخصصی ازدواج اقداماتی جهت بازدید نمایندگان بیمه به منظور بیمه کردن مراکز مشاوره تخصصی ازدواج آغاز می‌شود.

بهمنی به تعداد جلسات مشاوره تخصصی ازدواج اشاره کرد و افزود: مشاوره پیش از ازدواج بین 5 تا 7 جلسه می‌تواند پیش بینی لازم و ساز و کارهای یک ازدواج موفق را آماده کنند.

 

*در مراکز مشاوره ازدواج فقط خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود

 

وی در خصوص ارائه خدمات فعالیت‌های مراکز مشاوره ازدواج گفت: در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده خدماتی به غیر از مشاوره حق ندارد انجام شود و ظرفیت این مراکز شناسایی افراد و مشاوره پیش از ازدواج جوانان است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب